Calling LKPG!

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
JSP
Posts: 143
Joined: 27 May 2008 20:56
Location: Stockholm
Contact:

Post by JSP » 02 Jun 2009 15:47

Kallt, blåsigt och regnigt... Tror jag står över den här gången tyvärr :(

User avatar
denka__
Posts: 61
Joined: 06 Oct 2008 13:13
Location: Norrkoping

Post by denka__ » 02 Jun 2009 17:13

JSP wrote:Kallt, blåsigt och regnigt... Tror jag står över den här gången tyvärr :(
Jag måste nog tyvärr säga nej jag med, tentan är inte klar och jag fick jobba över på jobbet idag. Sen är det ju inte ett helt perfekt väder för fem mil..

User avatar
denka__
Posts: 61
Joined: 06 Oct 2008 13:13
Location: Norrkoping

Post by denka__ » 01 Jul 2009 17:20

Nu är det dax för en runda igen!
Finns det någon kvar här i Linköping nu?
Jag ser gärna att det blir en runda denna vecka. 8)

User avatar
axelxedge
Posts: 85
Joined: 24 May 2008 14:06
Location: LKPG
Contact:

Post by axelxedge » 01 Jul 2009 19:05

fan vad sugen jag blir när jag läser den här tråden...tyvärr är jag i Stavanger och jobbar hela sommaren, eller fram till den 14 aug i alla fall. Men sen är jag ALLTID på efter det!
Ner mot brokind och det hållet är ju fint. Slaka - Sturefors och hem till Lkpg city är ju en annan rätt fin väg...

User avatar
denka__
Posts: 61
Joined: 06 Oct 2008 13:13
Location: Norrkoping

Post by denka__ » 01 Jul 2009 20:58

axelxedge wrote:fan vad sugen jag blir när jag läser den här tråden...tyvärr är jag i Stavanger och jobbar hela sommaren, eller fram till den 14 aug i alla fall. Men sen är jag ALLTID på efter det!
Ner mot brokind och det hållet är ju fint. Slaka - Sturefors och hem till Lkpg city är ju en annan rätt fin väg...
Lkpg visade sig från sin bästa sida idag och bjöd på riktigt bra cykel väder.
Vi får hoppas på lika bra väder när du kommer hem så det blir några rundor.
Vi har ju bara fått till en rund vad jag vet iaf än i sommar. då tog vi den Slaka -Sturefors.

JSP
Posts: 143
Joined: 27 May 2008 20:56
Location: Stockholm
Contact:

Post by JSP » 02 Jul 2009 09:19

Den här veckan blir det svårt för min del och jag blir borta en del över helgen. Kommer tillbaks på onsdag nästa vecka så då kan jag absolut tänka mig att köra lite.

User avatar
Jonis!
Posts: 601
Joined: 28 Apr 2008 10:31
Location: älvsjö

Post by Jonis! » 02 Jul 2009 13:05

jag är i stan några dagar till, bara hojta till om nån är sugen på en runda (nollsjunoll trehundrasextioåtta7299)

User avatar
axelxedge
Posts: 85
Joined: 24 May 2008 14:06
Location: LKPG
Contact:

Post by axelxedge » 02 Jul 2009 14:12

denka__ wrote:
axelxedge wrote:fan vad sugen jag blir när jag läser den här tråden...tyvärr är jag i Stavanger och jobbar hela sommaren, eller fram till den 14 aug i alla fall. Men sen är jag ALLTID på efter det!
Ner mot brokind och det hållet är ju fint. Slaka - Sturefors och hem till Lkpg city är ju en annan rätt fin väg...
Lkpg visade sig från sin bästa sida idag och bjöd på riktigt bra cykel väder.
Vi får hoppas på lika bra väder när du kommer hem så det blir några rundor.
Vi har ju bara fått till en rund vad jag vet iaf än i sommar. då tog vi den Slaka -Sturefors.
Låter fint! Efter backen ner mot Sturefors kan man ju cykla ut höger mot Bestorp o allt där neråt..Någon som är på Roxen någon gång också?! :) Nu kanske jag tar vatten över mitt huvud..men det vore nice, har inte cyklat den på ett tag..o inte med fixed..längtan hem är än mer påtaglig nu!

User avatar
Jonis!
Posts: 601
Joined: 28 Apr 2008 10:31
Location: älvsjö

Post by Jonis! » 02 Jul 2009 15:21

axelxedge wrote:
denka__ wrote:
axelxedge wrote:fan vad sugen jag blir när jag läser den här tråden...tyvärr är jag i Stavanger och jobbar hela sommaren, eller fram till den 14 aug i alla fall. Men sen är jag ALLTID på efter det!
Ner mot brokind och det hållet är ju fint. Slaka - Sturefors och hem till Lkpg city är ju en annan rätt fin väg...
Lkpg visade sig från sin bästa sida idag och bjöd på riktigt bra cykel väder.
Vi får hoppas på lika bra väder när du kommer hem så det blir några rundor.
Vi har ju bara fått till en rund vad jag vet iaf än i sommar. då tog vi den Slaka -Sturefors.
Låter fint! Efter backen ner mot Sturefors kan man ju cykla ut höger mot Bestorp o allt där neråt..Någon som är på Roxen någon gång också?! :) Nu kanske jag tar vatten över mitt huvud..men det vore nice, har inte cyklat den på ett tag..o inte med fixed..längtan hem är än mer påtaglig nu!
Jao, den är trevlig. Brukar köra där med racern ibland, riktigt skoj med nerförsbackarna där innan golfklubben. Länge sen jag tog den med fastnav.
Jag kör typ så här http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 9d9ef&z=11
Roxen vore kul nångång, eller längs götakanal. typ en dagsutflykt.

User avatar
axelxedge
Posts: 85
Joined: 24 May 2008 14:06
Location: LKPG
Contact:

Post by axelxedge » 02 Jul 2009 15:46

Den såg väldigt fin ut! Ja, dagsutflykter är jag alltid på! Till Sörping längs med kanalen och ta sig en glass på smultronstället vore något! Jag tror jag talar för brorsan också när jag skriver allt det här...

User avatar
denka__
Posts: 61
Joined: 06 Oct 2008 13:13
Location: Norrkoping

Post by denka__ » 02 Jul 2009 18:40

Flickvännen har fixat en resa till sthlm, så det blir ingen cykelrunda för mig.
Jag kommer hem den trettonde fjortonde juli nån gång.
Men då blir det en runda! Hoppas ni övriga kan få till en tidigare så ni kommer upp i mitt tempo :roll:

User avatar
denka__
Posts: 61
Joined: 06 Oct 2008 13:13
Location: Norrkoping

Re: Calling LKPG!

Post by denka__ » 02 Aug 2009 08:57

Nu då grabbar, dax för en runda?

JSP
Posts: 143
Joined: 27 May 2008 20:56
Location: Stockholm
Contact:

Re: Calling LKPG!

Post by JSP » 03 Aug 2009 09:28

Jag är kvar i stan till på onsdag och kan tänka mig en hyffsat slapp runda nån gång under den tiden.

User avatar
denka__
Posts: 61
Joined: 06 Oct 2008 13:13
Location: Norrkoping

Re: Calling LKPG!

Post by denka__ » 03 Aug 2009 16:43

JSP wrote:Jag är kvar i stan till på onsdag och kan tänka mig en hyffsat slapp runda nån gång under den tiden.
redan imorgon kväll då? runt 7 tiden?

JSP
Posts: 143
Joined: 27 May 2008 20:56
Location: Stockholm
Contact:

Re: Calling LKPG!

Post by JSP » 03 Aug 2009 20:01

denka__ wrote:
JSP wrote:Jag är kvar i stan till på onsdag och kan tänka mig en hyffsat slapp runda nån gång under den tiden.
redan imorgon kväll då? runt 7 tiden?
Funkar bra för mig! välj en runda, en tid och en plats så dyker jag upp.

User avatar
denka__
Posts: 61
Joined: 06 Oct 2008 13:13
Location: Norrkoping

Re: Calling LKPG!

Post by denka__ » 04 Aug 2009 10:58

JSP wrote:
denka__ wrote:
JSP wrote:Jag är kvar i stan till på onsdag och kan tänka mig en hyffsat slapp runda nån gång under den tiden.
redan imorgon kväll då? runt 7 tiden?
Funkar bra för mig! välj en runda, en tid och en plats så dyker jag upp.
Den enda rundan jag är riktigt säker på är den vi cykla sist runt Slaka och det där.
Kanske ska ta den igen då eller om du har någon fler på lager?
Träffas kl 2000 där vi träffades förra gången iaf.

JSP
Posts: 143
Joined: 27 May 2008 20:56
Location: Stockholm
Contact:

Re: Calling LKPG!

Post by JSP » 04 Aug 2009 16:16

Ok!

User avatar
Jonis!
Posts: 601
Joined: 28 Apr 2008 10:31
Location: älvsjö

Re: Calling LKPG!

Post by Jonis! » 04 Aug 2009 17:38

Efter onsdag är jag tillbaka och cykelsugen. Tränat galna grusvägar på fars cross i sommar :) Tror backen upp till byn här är värre än vad som går att finna runt lkpg.. höga kusten <3
sökes: nervex bangaffel.

User avatar
denka__
Posts: 61
Joined: 06 Oct 2008 13:13
Location: Norrkoping

Re: Calling LKPG!

Post by denka__ » 11 Aug 2009 18:22

Jonis! wrote:Efter onsdag är jag tillbaka och cykelsugen. Tränat galna grusvägar på fars cross i sommar :) Tror backen upp till byn här är värre än vad som går att finna runt lkpg.. höga kusten <3
Se där ja!
Då är du ju riktig vältränad :)
Jag ska vara borta tills på måndag men efter det tar vi en runda!

Nomis
Posts: 672
Joined: 20 Jun 2009 20:52
Location: Lkpg

Re: Calling LKPG!

Post by Nomis » 25 Apr 2010 13:24

Nu är det fan dags att dra upp denna tråd igen! Gruset börjar försvinna mer och mer och solen lyser allt starke! Tid att se vilka som har tillkommit och vilka det är som flytt staden...

Post Reply