Jag lackade på Hagsätra Bilskadecenter. Helt ok. Framförallt billigaste jag fick tag i med mitt korta varsel. 800 kr. tog han och var klar på två dar.viggowimnell wrote:Snyggt Dante! Vart lackerade du?
VISA DIN CYKEL !
Min gammelracer / fixed-gear
Nu har jag lurkat här i några månader (så fort huvudet tröttnat på jobbet). Dags att ge cykeln och mig själv lite mer till känna.
Efter inköp och omlackering så var det detta som gällde. Fina gamla Champagnolo Nuovo Record-växlar men så ovan vid ramväxlar, och cykeln gick så lätt, att jag sällan växlade.
Lackade själv om den med sprayburkar, men resultatet blev riktigt bra tycker jag. Dock inte lika slagtålig som riktig lack förstås. Färgsättningen var lite ett experiement men jag är nöjd
Och efter hjulinköp av en annan forummedlem så blev resultatet detta (äntligen passade sadeln in mer, men fortfarande obekväm dock).
Tänkte köra som singlespeed men har hittills bara provat fixed-sidan av bakhjulet. Behåller nog de dubbla handbromsarna ett tag till tror jag. Är i princip rädd hela tiden när jag cyklar fixed (men det kanske är så det ska vara)
Har lite funderingar på att sälja bort henne men vi får se nu när cykelvägarna torkar upp!
Korgarna skrapar i backen när man leder cykeln, och tårna går i framhjulet om pedalen är längst fram när man svänger. Men förutom det så fungerar hon verkligen som en dröm
Hon lär få åka genom staden vid de vanliga rusningstiderna en del när det är torrt ute, så vinka till om ni ser mig vettja!
Efter inköp och omlackering så var det detta som gällde. Fina gamla Champagnolo Nuovo Record-växlar men så ovan vid ramväxlar, och cykeln gick så lätt, att jag sällan växlade.
Lackade själv om den med sprayburkar, men resultatet blev riktigt bra tycker jag. Dock inte lika slagtålig som riktig lack förstås. Färgsättningen var lite ett experiement men jag är nöjd
Och efter hjulinköp av en annan forummedlem så blev resultatet detta (äntligen passade sadeln in mer, men fortfarande obekväm dock).
Tänkte köra som singlespeed men har hittills bara provat fixed-sidan av bakhjulet. Behåller nog de dubbla handbromsarna ett tag till tror jag. Är i princip rädd hela tiden när jag cyklar fixed (men det kanske är så det ska vara)
Har lite funderingar på att sälja bort henne men vi får se nu när cykelvägarna torkar upp!
Korgarna skrapar i backen när man leder cykeln, och tårna går i framhjulet om pedalen är längst fram när man svänger. Men förutom det så fungerar hon verkligen som en dröm
Hon lär få åka genom staden vid de vanliga rusningstiderna en del när det är torrt ute, så vinka till om ni ser mig vettja!
- springsten
- Posts: 41
- Joined: 30 Mar 2009 09:13
Re: Min gammelracer / fixed-gear
Snyggt! Den här cykeln får bli inspiration till hur jag lackar min cykel, fast jag tänkte köra på blått me vita detaljerhug0 wrote: Lackade själv om den med sprayburkar, men resultatet blev riktigt bra tycker jag. Dock inte lika slagtålig som riktig lack förstås. Färgsättningen var lite ett experiement men jag är nöjd
Re: Min gammelracer / fixed-gear
Montera sadeln vågrätt så kommer det ordna upp sig för dighug0 wrote:
Och efter hjulinköp av en annan forummedlem så blev resultatet detta (äntligen passade sadeln in mer, men fortfarande obekväm dock).
Мясо это убийство
Re: Min gammelracer / fixed-gear
Roligt :] Gjorde en liten tråd på happymtb.org när jag lackade den, som du hittar under läsvärt. Ifall du tänkte göra en hemmalackering.springsten wrote: Snyggt! Den här cykeln får bli inspiration till hur jag lackar min cykel, fast jag tänkte köra på blått me vita detaljer
Ronny, nog funkade det bättre så på vägen till jobbet imorse men då får man känslan av att sadeln trycker ganska bra på mellangärdet. Men man slipper förvisso glida framåt hela tiden Men det blev bättre, den får vara så ett tag till. Men hemvägen blir nog singlespeed istället för fixed, så man kan elda på lite.
det är som att kedjestagen är lite korta vilket leder till att hjulet måste sitta långt bak i gaffeländen för att kunna spänna kedjan bra. Om du ser på bilden sitter hjulet nästan längst bak i gaffeländen.
Efter jag tog bilden har jag monterat på en halflink så nu är problemet löst!
Efter jag tog bilden har jag monterat på en halflink så nu är problemet löst!
En skuld kan gäldas men skam består
jonasd wrote:det är som att kedjestagen är lite korta vilket leder till att hjulet måste sitta långt bak i gaffeländen för att kunna spänna kedjan bra. Om du ser på bilden sitter hjulet nästan längst bak i gaffeländen.
Efter jag tog bilden har jag monterat på en halflink så nu är problemet löst!
Det är väl snarare så att hjulet måste sitta långt bak får att inte ta i sadelröret. Kedjelängden är ju inga problem att modifiera.
Det tråkiga är ju att man knappt har något utrymme att spänna kedjan när den blir lite "slapp", något som märks ännu tydligare med halflink?
sant det var jag som var lite dålig på att förklara. Med halflink funkare det bra att spänna kedjan när det kommer att behövas, men jag kan ju säga redan nu att det inte kommer att gå in några vinterdäck i ramenDet är väl snarare så att hjulet måste sitta långt bak får att inte ta i sadelröret. Kedjelängden är ju inga problem att modifiera.
Det tråkiga är ju att man knappt har något utrymme att spänna kedjan när den blir lite "slapp", något som märks ännu tydligare med halflink?
En skuld kan gäldas men skam består
Flera gator inkl. cykel banor var sopade nu när jag var ute.
Så nu har ni inga ursäkter
Så nu har ni inga ursäkter
http://www.boonphotography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;