VISA DIN CYKEL !

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Dante
Posts: 89
Joined: 19 Mar 2009 19:47
Location: Stockholm
Contact:

Post by Dante » 28 Mar 2009 18:25

viggowimnell wrote:Snyggt Dante! Vart lackerade du?
Jag lackade på Hagsätra Bilskadecenter. Helt ok. Framförallt billigaste jag fick tag i med mitt korta varsel. 800 kr. tog han och var klar på två dar.

chrobin

Post by chrobin » 29 Mar 2009 21:07

Vinter, cross, gegga, allt i allo cykeln.

/ ChR

Image

User avatar
Indurain
Posts: 3297
Joined: 23 Aug 2008 12:11
Location: Västerås

Post by Indurain » 29 Mar 2009 21:16

perfekt fyllecykel :)

chrobin

Post by chrobin » 29 Mar 2009 21:17

Indurain wrote:perfekt fyllecykel :)
jepp :D

User avatar
mojhoj
Posts: 303
Joined: 28 Nov 2008 22:51
Location: Stockholm

Post by mojhoj » 30 Mar 2009 00:17

chrobin wrote:Vinter, cross, gegga, allt i allo cykeln.
/ ChR
vad har du för däcken? tycker om conti twister men de är svindyra..

hug0
Posts: 12
Joined: 28 Jan 2009 16:59
Location: Stockholm

Min gammelracer / fixed-gear

Post by hug0 » 30 Mar 2009 17:49

Nu har jag lurkat här i några månader (så fort huvudet tröttnat på jobbet). Dags att ge cykeln och mig själv lite mer till känna.

Efter inköp och omlackering så var det detta som gällde. Fina gamla Champagnolo Nuovo Record-växlar men så ovan vid ramväxlar, och cykeln gick så lätt, att jag sällan växlade.
Image
Lackade själv om den med sprayburkar, men resultatet blev riktigt bra tycker jag. Dock inte lika slagtålig som riktig lack förstås. Färgsättningen var lite ett experiement men jag är nöjd :)

Och efter hjulinköp av en annan forummedlem så blev resultatet detta (äntligen passade sadeln in mer, men fortfarande obekväm dock).
Image
Tänkte köra som singlespeed men har hittills bara provat fixed-sidan av bakhjulet. Behåller nog de dubbla handbromsarna ett tag till tror jag. Är i princip rädd hela tiden när jag cyklar fixed :P (men det kanske är så det ska vara)

Har lite funderingar på att sälja bort henne men vi får se nu när cykelvägarna torkar upp!

Korgarna skrapar i backen när man leder cykeln, och tårna går i framhjulet om pedalen är längst fram när man svänger. Men förutom det så fungerar hon verkligen som en dröm :)

Hon lär få åka genom staden vid de vanliga rusningstiderna en del när det är torrt ute, så vinka till om ni ser mig vettja!

User avatar
springsten
Posts: 41
Joined: 30 Mar 2009 09:13

Re: Min gammelracer / fixed-gear

Post by springsten » 30 Mar 2009 19:04

hug0 wrote: Lackade själv om den med sprayburkar, men resultatet blev riktigt bra tycker jag. Dock inte lika slagtålig som riktig lack förstås. Färgsättningen var lite ett experiement men jag är nöjd :)
Image

Snyggt! Den här cykeln får bli inspiration till hur jag lackar min cykel, fast jag tänkte köra på blått me vita detaljer

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Min gammelracer / fixed-gear

Post by Ronny » 30 Mar 2009 19:35

hug0 wrote:

Och efter hjulinköp av en annan forummedlem så blev resultatet detta (äntligen passade sadeln in mer, men fortfarande obekväm dock).
Montera sadeln vågrätt så kommer det ordna upp sig för dig :wink:
Мясо это убийство

hug0
Posts: 12
Joined: 28 Jan 2009 16:59
Location: Stockholm

Re: Min gammelracer / fixed-gear

Post by hug0 » 31 Mar 2009 06:42

springsten wrote: Snyggt! Den här cykeln får bli inspiration till hur jag lackar min cykel, fast jag tänkte köra på blått me vita detaljer
Roligt :] Gjorde en liten tråd på happymtb.org när jag lackade den, som du hittar under läsvärt. Ifall du tänkte göra en hemmalackering.

Ronny, nog funkade det bättre så på vägen till jobbet imorse men då får man känslan av att sadeln trycker ganska bra på mellangärdet. Men man slipper förvisso glida framåt hela tiden :P Men det blev bättre, den får vara så ett tag till. Men hemvägen blir nog singlespeed istället för fixed, så man kan elda på lite.

User avatar
jonasd
Posts: 52
Joined: 20 Dec 2007 22:02
Location: Sthlm
Contact:

Post by jonasd » 31 Mar 2009 13:34

Bidrar med bilder av mitt senaste bygge, en Leader 721 tr. Rullar mkt fint! Får dock se om den dyker upp på köp och sälj snart för att finansiera mitt nya projekt. :D

Image

Image
En skuld kan gäldas men skam består

User avatar
Carl
Posts: 590
Joined: 30 Jun 2008 22:03
Location: Åre

Post by Carl » 31 Mar 2009 13:48

jonasd wrote:
[img]vit%20Leader[/img]
Vansinnigt snygg! Enkelt och snyggt

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Post by olebole » 31 Mar 2009 13:48

Stilren leader, nice!
synd bara på det omtalade gaffeländsproblemet...

User avatar
julle
Posts: 352
Joined: 24 May 2008 23:22
Location: Sthlm

Post by julle » 31 Mar 2009 14:19

olebole wrote:synd bara på det omtalade gaffeländsproblemet...
:?: berätta mer...
Onykter cyklist

User avatar
jonasd
Posts: 52
Joined: 20 Dec 2007 22:02
Location: Sthlm
Contact:

Post by jonasd » 31 Mar 2009 14:26

det är som att kedjestagen är lite korta vilket leder till att hjulet måste sitta långt bak i gaffeländen för att kunna spänna kedjan bra. Om du ser på bilden sitter hjulet nästan längst bak i gaffeländen.

Efter jag tog bilden har jag monterat på en halflink så nu är problemet löst! :D
En skuld kan gäldas men skam består

User avatar
julle
Posts: 352
Joined: 24 May 2008 23:22
Location: Sthlm

Post by julle » 31 Mar 2009 14:49

ok fan va keff, men bra att det gick å fixa
annars fin cykel. jag har aldrig gillat feta (moderna?) ramar förren jag såg en irl och nu är jag omvänd. dom kan se jävligt tuffa ut...
Onykter cyklist

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Post by olebole » 31 Mar 2009 14:56

jonasd wrote:det är som att kedjestagen är lite korta vilket leder till att hjulet måste sitta långt bak i gaffeländen för att kunna spänna kedjan bra. Om du ser på bilden sitter hjulet nästan längst bak i gaffeländen.

Efter jag tog bilden har jag monterat på en halflink så nu är problemet löst! :D

Det är väl snarare så att hjulet måste sitta långt bak får att inte ta i sadelröret. Kedjelängden är ju inga problem att modifiera.
Det tråkiga är ju att man knappt har något utrymme att spänna kedjan när den blir lite "slapp", något som märks ännu tydligare med halflink?

User avatar
jonasd
Posts: 52
Joined: 20 Dec 2007 22:02
Location: Sthlm
Contact:

Post by jonasd » 31 Mar 2009 15:04

Det är väl snarare så att hjulet måste sitta långt bak får att inte ta i sadelröret. Kedjelängden är ju inga problem att modifiera.
Det tråkiga är ju att man knappt har något utrymme att spänna kedjan när den blir lite "slapp", något som märks ännu tydligare med halflink?
sant det var jag som var lite dålig på att förklara. Med halflink funkare det bra att spänna kedjan när det kommer att behövas, men jag kan ju säga redan nu att det inte kommer att gå in några vinterdäck i ramen :wink:
En skuld kan gäldas men skam består

User avatar
Panos
Posts: 361
Joined: 01 Dec 2008 11:23
Location: Karlskrona
Contact:

Post by Panos » 31 Mar 2009 16:41

Fasen va clean, nice Leader :P
Moto Garage 371
GT Avalanche 2.0 -11
BIANCHI

User avatar
vader
Posts: 87
Joined: 08 Jan 2008 09:26
Location: Sthlm

Post by vader » 01 Apr 2009 10:19

Härligt att se den ihopmonterad äntligen! Vi får ta ett heads-up race med våra vita alu-fartmonster när gatorna blivit grusfria.

User avatar
boon
Posts: 2250
Joined: 07 Jul 2008 21:30
Location: sthlm
Contact:

Post by boon » 01 Apr 2009 11:15

Flera gator inkl. cykel banor var sopade nu när jag var ute.
Så nu har ni inga ursäkter ;)
http://www.boonphotography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply