VISA: Din/a växelcyklar.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Ja, det är spec:s touringstolpe. Har inte gjort nån blindtest mot andra stolpar, och det är svårt att säga om bekvämligheten kommer från feta däck, stolpe eller sadel, och i så fall i vilken proportion. Men jag och min bakdel är nöjda med kombon efter allehanda äventyr på alla sorts vägar.
VISA: Din/a växelcyklar.
Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
^^ Lauf!!! Inte vacker, men jäkligt häftig. Skulle verkligen vilja testa en sån.
+1! Kollade tråden i början, men har helt missat att det blivit RR av den! Snyggt!kjellsnell wrote:Jäkligt trevlig cykel och trevlig RR på happy!
Pflanzgarten stole my virginity
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
tycker den ser lite tung ut, men det kanske spelar mindre roll när väskorna väger mer än cykeln ändå.gabbeon wrote:Merenyi.jpg
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
6600 gram
..valvefail?..
Last edited by Nilas on 10 May 2016 21:08, edited 1 time in total.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Ser ut så, ja. Tråkigt på så dyra hjul.Nilas wrote: ..valvefail?..
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Pendlarhojen som min Trek émonda slr10 fungerar utmärkt som. Kör dagligen 75km med 25mm Dugast tub som bara kan rekommenderas. Ger en otrolig bra gång på dåligt underlag och reducerar vibrationer från emonda som är brutal styv stötig cykel (skakar sönder tune flaskställ). Sen skyddar dem tune hjulen som dock är mycket starka. Finns 25mm tub som kan upplevas som ¨tröga¨ men dessa är definitivt inte det. Tidigare kört med Continental attack & force comp set men 22mm framdäck är alltför smalt på de vägar som jag kör mestadels på. Annars är det ett mycket slitstarkt däckkombo som jag kommer fortsätta köra på vid bättre underlag och med högprofil.
Мясо это убийство
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
^Hur upplever du punkasäkerheten?
- rallykalle
- Posts: 800
- Joined: 07 Oct 2008 14:46
- Location: Stockholm
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Strada Cotton eller Paris-Roubaix?Ronny wrote: 25mm Dugast tub som bara kan rekommenderas. [/img]
Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Det är Paris-Roubaix silk. @ravelax har kör mycket med det här däcket på retroracer då bomullversionen och ingen underlag har hindrat mig och har även kört på grusväg. Däcket är otroligt slitstark och man blir lika förvånad varje gång man gör en översyn av däcken. Jag brukar trycka i joe's sealant i alla mina tub som en försäkring mot vassa föremål men dugasten har klarat sig än så länge utan problem och punkteringar.rallykalle wrote:Strada Cotton eller Paris-Roubaix?Ronny wrote: 25mm Dugast tub som bara kan rekommenderas. [/img]
Мясо это убийство
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Tack för recension! Kanske blir Dugast till sommaren då!
- kjellsnell
- Posts: 534
- Joined: 19 Oct 2010 19:32
- Location: Ljungskile
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Tjusigt! Har du sammanfogat tubus-lowridersen med racket eller sitter de oberoende av varandra. Det ser spännande ut!
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Rejält fin Ronny!
-
- Posts: 45
- Joined: 10 May 2015 09:37
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Efter mycket strul kunde jag äntligen ta första provturen ikväll framhjulet behöver riktas, annars fungerar allt som det ska.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
kjellsnell wrote:Tjusigt! Har du sammanfogat tubus-lowridersen med racket eller sitter de oberoende av varandra. Det ser spännande ut!
@fistasthlm
- russ_meyer
- Posts: 1755
- Joined: 11 Dec 2011 15:41
- Location: Västra Frölunda
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Men *helvete* vad fet!Gustav wrote:New bike day.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Som alltid: 10 av 10.Gustav wrote:New bike day.
Har du vägt den? Lite nyfiken hur den ligger mot min Gazelle