Feta killar behöver växlar

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
garvey
Posts: 45
Joined: 13 Dec 2011 20:59

Re: Feta killar behöver växlar

Post by garvey » 06 Apr 2016 17:00

J2000E wrote:

Här tänks det att du är en lyckligt lottad person som har två Masi med spännande bakgrund. Du skriver Monark-panto - jag har väldigt liten erfarenhet av Monarks eventuella fräsningar av klingor - finns det flera som har det där M: et? Det är ju inte en Masi-klinga.

Min Monark-Masi har som du vet märkningen F61 - vad står det på din som är 60? Det finns som du vet några som har prefixet "F" och det står väl förmodligen för Ferretti eller Fåglum.

Vad gäller din 58,5 - som jag förstått det så var inte Masi-ramar det som delades ut som fricyklar. Skulle vara intressant att veta mer om den blå färgen - är det en blåmetallic eller en solid lite ljusare blå? Som Ferretti-blå...
Jag har sett ett par Monark klingor och de ser ut som den på Masi cykeln. Det var inte Ferretti blått utan Monark blått på gaffelröret. Jag har dock ett färgprov på Ferretti blått och Ferretti dekaler så om man nu får tummen ur så kan det nog hända att den lackas om i Ferrettis färger.

Det står F 60 på Tomas Masi. På Eriks Masi står det F 58. F står väl som du säger för Ferretti.
Image
Image

Du kanske missade Eriks Masi från 1971. Skickade ett mail till dig för några år sen om den. Fick nog inget svar. Köpte den av Erik själv. Omlackad till Monark då han började köra för Monark direkt när han kom hem från Italien. EF för Erik Fåglum panto klinga. Han testade Huret Jubilee gruppen när den kom 1972.
Image
Image

User avatar
ravelax
Posts: 3990
Joined: 14 Aug 2011 20:18
Location: Uppsala

Re: Feta killar behöver växlar

Post by ravelax » 06 Apr 2016 17:57

^Jäkla tjusig cykel. Intressant komponentval också, inte många proffs som verkar ha valt Jubilée (kanske mest av sponsorskäl?). Vad tyckte han?

garvey
Posts: 45
Joined: 13 Dec 2011 20:59

Re: Feta killar behöver växlar

Post by garvey » 06 Apr 2016 21:43

ravelax wrote:^Jäkla tjusig cykel. Intressant komponentval också, inte många proffs som verkar ha valt Jubilée (kanske mest av sponsorskäl?). Vad tyckte han?
Du har nog rätt med sponsringen. När han kom hem var han ju inte proffs längre och han testade mycket åt Monark (även shimanos grejer tidigt). Frågade faktiskt vad han tyckte om jubilee och han sa att de var grymma men så fort det var dåligt väder eller damm så funkade de dåligt.

User avatar
ravelax
Posts: 3990
Joined: 14 Aug 2011 20:18
Location: Uppsala

Re: Feta killar behöver växlar

Post by ravelax » 06 Apr 2016 22:06

Kul med hans input! Men ja, strular de i regn och damm vill man nog inte ha dem som proffs. Däremot har jag för mig att de robustare Successväxlarna ett tag användes av något (Huret-sponsrat) proffsstall. För en solskenscyklist som en själv hade Jubilée varit trevliga att prova, rackarns dyra bara...

J2000E
Posts: 709
Joined: 01 Mar 2010 18:02

Re: Feta killar behöver växlar

Post by J2000E » 06 Apr 2016 23:19

Vad härligt - här händer det grejer!

Ja, Eriks har jag missat helt - och tydligen ditt mail också för det där är inget jag skulle glömma bort - det kan jag garantera!

Har du kikat på gaffelröret på Eriks? Jag lättade faktiskt på styret och styrlagret på min 71: a förra sommaren och det var omärkt. Om din är omärkt också så ökar nog möjligheten att de är gjorda i samma "batch" till Feretti och bröderna.

edit: Jag skulle ju gärna vilja tolka storlekarna som att min F61 borde vara Göstas men vare sig han eller Tomas kunde säga något säkert åt endera hållet (och jag förstår dem). Alberto var dock stensäker på att det var Tomas. Å andra sidan är Alberto en italiensk farbror... (F-n!)

Det här gjorde min kväll.

Kul att det finns Monark-Campag-klinga. Det visste jag inte. Och Eriks egna! Min har ju något som ser ut som en De Rosa klinga. Talat med Gösta och Tomas om det och deras kommentar var bara att "jaha - de blandade väl ihop dem - mekanikerna". Har varit i kontakt med en De Rosa specialist och han tvivlar på att det är en sådan - vissa detaljer stämmer och andra inte. Man kan aldrig veta säkert med gamla (italienska) prylar...

Image
Grön våg för grå man...

garvey
Posts: 45
Joined: 13 Dec 2011 20:59

Re: Feta killar behöver växlar

Post by garvey » 10 Apr 2016 20:32

J2000E wrote:Vad härligt - här händer det grejer!

Ja, Eriks har jag missat helt - och tydligen ditt mail också för det där är inget jag skulle glömma bort - det kan jag garantera!

Har du kikat på gaffelröret på Eriks? Jag lättade faktiskt på styret och styrlagret på min 71: a förra sommaren och det var omärkt. Om din är omärkt också så ökar nog möjligheten att de är gjorda i samma "batch" till Feretti och bröderna.

edit: Jag skulle ju gärna vilja tolka storlekarna som att min F61 borde vara Göstas men vare sig han eller Tomas kunde säga något säkert åt endera hållet (och jag förstår dem). Alberto var dock stensäker på att det var Tomas. Å andra sidan är Alberto en italiensk farbror... (F-n!)

Det här gjorde min kväll.

Kul att det finns Monark-Campag-klinga. Det visste jag inte. Och Eriks egna! Min har ju något som ser ut som en De Rosa klinga. Talat med Gösta och Tomas om det och deras kommentar var bara att "jaha - de blandade väl ihop dem - mekanikerna". Har varit i kontakt med en De Rosa specialist och han tvivlar på att det är en sådan - vissa detaljer stämmer och andra inte. Man kan aldrig veta säkert med gamla (italienska) prylar...
Jag gissar att den fina De Rosa klingan kan ha varit från Gianni Motta. Han var den enda i Ferretti stallet som körde på De Rosa. Fast han kom väl till stallet 1972. Jag har öppnat och kollat på gaffelröret på Tomas cykel och hittade faktiskt ett litet F instämplat. Har inte kollat på Eriks än.

Ja din cykel kan mycket väl vara Göstas men alltid lurigt veta vems cykel det är. Vet vi vilken storlek Gösta körde? Hur stor är den andra Masi som kan ha varit Göstas som finns i Göteborg... om den nu var Göstas?

För att göra det ännu mer besvärligt så lägger jag fram en möjlighet till för din Masi. Att det är Stures. Den Masi cykel som tillhörde Sture och finns på museet i Vårgårda är också 61 cm. Sture körde ju för Crescent men din cykel kan ju vara omlackad. Det lackades om väldigt friskt i Varberg är min erfarenhet. På alla bilder jag sett av brödernas Masi ser man 2st Masi VM band på sadelröret men din cykel saknar dem. Fast de kan ju vara borttagna när den kom hem till Sverige såklart. Nerdigt värre men kul.

J2000E
Posts: 709
Joined: 01 Mar 2010 18:02

Re: Feta killar behöver växlar

Post by J2000E » 11 Apr 2016 20:39

Jag skall kika på mitt gaffelrör en gång till för säkerhets skull.

Den i Göteborg – är det den omlackerade mellan/mörkblå som gick som vardagscykel? Med cykelkorg framtill? Den har F61. Har bilder på den men i en annan dator.

Brödernas storlekar:
Nätkällor anger att, Gösta är 189 cm, Sture 188, Tomas 186, Erik 180.
Sedan är ju inte totallängd helt avgörande för ramstorlek/längd på sadelröret. 61 centrum vevparti till översta spetsen på sadelmuffen (Masi: s måttmetod – inte c/c eller ens c/t utan c/tt top-top) är helt inom normalspannet för alla utom Erik. Å andra sidan Eriks 58, Tomas 60, Sture och Gösta 61 låter logiskt.

Vi kommer nog aldrig få fullständig vetskap om min, Göteborgaren och kanske några fler. Saker blandas ihop, människor vill att det skall vara det ena eller det andra, man glömmer bort, etc. Det blir så många felkällor på vägen.

Min och omlackering. Jag tror inte det och/men jag har en annan teori. Jag tror, inte vet – men ändå med stor sannolikhet att min är lackerad i Italien av Masi: s ”normala” leverantör (er). Jag baserar det på de gula ifyllningarna på muffar och bryggor. Jag har ju några andra gamla Masi och jag och Bob Hovey (absolut Masi-guru) är överens om att den som gjort ifyllningarna på min ram med absolut största sannolikhet är den eller de som gjorde detta hos eller åt Masi på den tiden. Det har med färgens kulör, tunnhet och bubblor samt utförandet att göra. Bob har stor dokumentation att jämföra med. Det är helt lika. Jag lägger stor vikt vid detta.

Om den är omlackerad eller inte har i sig inte med den saken (ifyllningarna) att göra. Den kan vara omlackerad ändå - därnere. På gaffeln och i styrröret syntes inga tecken på det. Vid tillfälle skall jag kika i vevlagerhylsan. Det är tunn klarlack utanpå dekalerna. Dekaler kan ha funnits att tillgå i Italien – med Monarks goda minne. Alberto har inget minne av detta dock. Lackens tunnhet som helhet och de väldefinierade muffarna tyder på antingen att den inte lackerats om eller att den blästrats helt ren före en omlack.

Det där med Masi: s världsmästarränder har jag också kikat på utan att ha hittat några exempel utan. Man blir ju förvirrad.

Jag är nöjd oavsett Gösta, Sture eller Tomas. Alberto säger tvärsäkert Tomas, Tomas och Gösta vet inte, Sture går inte att fråga av naturliga skäl. Om det finns något ställe på ramen som borde visa spår av omlackering så är det inne i vevlagerhylsan. Och skulle en eventuell annan färg vara orange så skulle man nog med viss säkerhet kunna säga att den varit Stures. Om inte, dvs att den alltid varit blå – Gösta eller Tomas... Om vi inte skall gå på storlekarna på dina - då skulle det som en 61 Monark vara Gösta enbart. Allt är hypoteser - mer eller mindre sannolika. Ej omlackerad eller omlackerad – det gula är med stor sannolikhet gjort i Italien.

Jag är bara så fruktansvärt glad att jag har den. Oavsett. Så många års letande och ett så fint och välskött exemplar – vad kan jag annat vara?! Jag hoppas att när det är dags för mig att avsluta min cykelsamling och göra mig av med hojarna att det finns ett bra och seriöst museum som vill ta den – få den. Om jag klarar mig bra som pensionär så får de den. Är jag fattigpensionär och inte har råd med ordentlig mat så vill jag ha tillbaka pengarna jag gav för den. Låt oss hoppas på det förstnämnda. Det finns viss sannolikhet för det men säker kan man inte vara.

edit: Monark-dekalerna överensstämmer också med de dekaler som Monark Super Continental har i Monarks katalog för 1972 (tryckt 1971). Jag har inte katalogen för 1971 så tyvärr kan jag inte kontrollera dekalerna där men jag har katalogen för 1974 (tryckt -73) och då ser de annorlunda ut.

Image

Image

Image

Image

Image

"S" som i Sture... Alberto hade ingen aning om vad det stod för men det var inte standard. Någon annan som är märkt med något på samma ställe?

Image

Mystiska hjärtformade urfilningar på bromshandtagen också (själva bromshandtagen av den mer svängda modellen - som det skall vara vid denna tid):

Image

Observera att framväxeln lider av att vara den modell som är utan låsbricka = cirka 1971. En av anledningarna till att de ändrade den - cirka 1972.
http://www.classiclightweights.co.uk/co ... ngers.html

Image

Bakväxeln är märkt -70.
Grön våg för grå man...

garvey
Posts: 45
Joined: 13 Dec 2011 20:59

Re: Feta killar behöver växlar

Post by garvey » 17 Apr 2016 21:45

Håller med nu när jag ser närmare bilder. Inte omlackad i Sverige. Verkar definitivt vara gjort i Italien. Men som sagt svårt att veta säkert vem som kört cyklarna. Oavsett är dessa historiska cyklar!

J2000E
Posts: 709
Joined: 01 Mar 2010 18:02

Re: Feta killar behöver växlar

Post by J2000E » 26 Apr 2016 20:10

Ledsen för ett sådant här tråkigt inlägg - men det är lite brådis...

garvey - har PM: at dig.
Grön våg för grå man...

J2000E
Posts: 709
Joined: 01 Mar 2010 18:02

Re: Feta killar behöver växlar

Post by J2000E » 04 May 2016 17:58

Glad som en speleman!!! (heter det verkligen så? eller spelman?)

De som följt mina vedermödor med att hitta material kring min Bianchi Caurus/Proto (sidan 35 och 36) kanske kan glädjas med mig i detta:

http://www.ciclimasini.com/images/90_Bi ... Caurus.pdf

Jackpott!

Nu skall jag bara försöka ta mig igenom språket. Det känns som en lätt sak i sammanhanget. Så j-la glad. Nu blir det verkligen ingen omlackering. Den "finns" - "Modello Caurus Proto" - svart på vitt - eller kanske svart på grönt är mer passande.
Grön våg för grå man...

User avatar
Gustav
Posts: 2171
Joined: 07 Dec 2007 16:58
Location: Stockholm

Re: Feta killar behöver växlar

Post by Gustav » 04 May 2016 18:29

Men se vad roligt! På pricken som jag fick tag på min med skillnaden att min hade gröna vajerhöljen, utbytta pedaler och ett no name-styre. Caurus Proto, i linje med vad jag hävdat. Kvarstår dock att lacken på min är av det sämre skicket. Är din uppbyggd alls? Originaldelar? Hur många kuggar bak?
Image

J2000E
Posts: 709
Joined: 01 Mar 2010 18:02

Re: Feta killar behöver växlar

Post by J2000E » 04 May 2016 19:43

Köptes som fungerande men det var inte mycket som var kvar av (vad som kan ha varit) originaldelarna. Inte styre eller stam. En skitsadel. Record "titanium" 9-delat växlar och ergopower. Chorus vevar. Nav och krans = 9-delat Record. Gör bedömningen att förmodligen är inget det ursprungliga - såvida den inte blivit hängande som ren ram och sedan sålts avsevärt senare och att någon plockat ihop lite som låg på hyllan. Record titanum 9-delat kom 1996.

C-record-grejer har jag så det är inget problem...
Grön våg för grå man...

J2000E
Posts: 709
Joined: 01 Mar 2010 18:02

Re: Feta killar behöver växlar

Post by J2000E » 06 May 2016 18:04

Skrivit det här för ett engelskspråkigt forum men det får fungera på utrikiska här också.

If an old Colnago Super could speak

Max “Macke” Ljungqvist was a very strong sprinter and placed first or top three in many races in the early to mid 70ies – here in Sweden. He was so talented that he was “the most promising new star” as one magazine wrote. He rode a Swedish made Monark but soon he switched to a Colnago Super.

I met him in a peculiar way. Both being regulars at a local Stockholm pub in the mid 90-ies we met many times and he was such a nice guy. Really. You meet a lot of people but sometimes you meet someone that is extra. Macke was one of those.

At some point when out on my training ride I rode by the pub and outside in the sunshine sat Macke and his wife. “Are you a racer” he asked. I told him “no – just a training guy but I train a lot”.

The next time we met at the pub we got to talk and now about bicycling and bikes. He started out with – “I have a couple of old race bikes”. I was sort of into old race bikes as a collector already back then but usually when someone said they had something it turned out to be an old clunker with drop bars.

- I used to be a racer.”
- Uhmm
- I went down on training camp to Italy with the national team members.
- What!
- I got my Colnago Super made for me at Colnago.

Now he had got my attention..! And it was all very casually told. Then he continued:

- I have got two
- What - when was this?
- In 1972-4
- God – that is a dream bike for me!

In Sweden top of the line racing bicycles has never been a big thing. Not many sold – and finding a couple of early 70-ies Colnagos here was as likely as seeing two white ravens.

- You can have one of them.
- What!
- It is a little damaged but you get it for free.

It turned out he had ordered a Colnago Super in Monark color and riding for the Monark team he was going to have Monark decals put on here in Sweden. Before that was done he crashed it and damaged the fork. That bike was ordered and built in 1972. He then got another one built in 1973-4 but now he could chose what color he wanted, riding for another team/club, and he got a purple one.

That one is the one shown here. The picture is taken by his wife after his passing. He left us way to early a couple of years ago - doing it while bicycling. He had told me earlier that he was thinking of getting back in the saddle and asked me if I could fix up the old Colnago. Just re-grease the bearings and some new brake blocks, wires etc. Of course I could! While I was fixing up his bike he told me stories of every nick and ding this frame had. And as a sprinter there were many. It was like war stories. It was wonderful.

Then we lost contact for many years (I stopped pub: ing) but I heard he had bought a modern bike and was training hard. It was going well – he was fast again. Slim and fast. He went on training camps on Majorca etc. One day though he just stopped in his tracks and fell. His heart gave up.

In memory of Max “Macke” Ljungqvist I write this post. A good guy.

Image
Grön våg för grå man...

J2000E
Posts: 709
Joined: 01 Mar 2010 18:02

Re: Feta killar behöver växlar

Post by J2000E » 09 May 2016 13:32

Vad är det för fel på alla dessa människor som enbart fotograferar sin cykels vänstersida till sina annonser(!)?

Jag blir (mer) galen.
Grön våg för grå man...

User avatar
zef
Posts: 248
Joined: 26 Mar 2013 12:28
Location: Malmö

Re: Feta killar behöver växlar

Post by zef » 11 May 2016 20:04

J2000E wrote:Vad är det för fel på alla dessa människor som enbart fotograferar sin cykels vänstersida till sina annonser(!)?

Jag blir (mer) galen.
Ungefär samma tänk som att en inte tar bilder på sig själv underifrån.
Image

J2000E
Posts: 709
Joined: 01 Mar 2010 18:02

Re: Feta killar behöver växlar

Post by J2000E » 15 May 2016 21:09

Flyt idag. En gammal Bianchi Flite titan. 65 Pund - fleabay. Nu skall den bara komma hem också.

Image
Image
Image
Image
Grön våg för grå man...

J2000E
Posts: 709
Joined: 01 Mar 2010 18:02

Re: Feta killar behöver växlar

Post by J2000E » 21 May 2016 19:54

I do not really buy bikes anymore. I am over 50 and I have 27 vintage bikes… But sometimes there comes an opportunity to buy a bike that I just cannot resist. This one is such a bike.

It came up for sale a week ago at a local buy&sell (blocket) and it was paired with another old race bike. The picture was rather bad but yet intriguing. The colour was Legnano green/yellow and in Sweden that can only mean one thing – a Champion. I have already shown my mid sixties Champion Strada (Legnano Roma Olimpiade) and told the story of Thord Lönnquist and his pro bike shop, his team and his importance to the Swedish bike culture.

As I wrote in my previous piece, his team – “the green team” very likely got their colours from him buying Legnano bikes and rebranding them. He later bought and rebranded Uragos and Torpados and/but the colour was now a part of his brand and even if not Legnanos anymore but other brands – they got the Legnano green treatment.

This bike is in a wonderful condition. Sold by original owner. It has its original paint and most of its original equipment. The brake handles are Shimano but I got the original Universal Super 68: s along with the bike. Early in its life it got the NR rear derailleur substituted. Now it has a pat -74 and what stamping it had from the beginning is not known.

I have compared it to other Champion Strada Torpados and it is likely this one is a 1971-72 frame. The frame is a top quality build - Columbus tubes and with thinned lugs with cut outs. The BB shell is lightened and it has drilled rear drop outs. The seat cluster ears are filled and the brazing at fork ends is top notch.

The bike is as found – no cleaning or detailing done. It will get some TLC, its Universal brake handles back and white cotton handle bar tape.

OK – I should not buy more bikes but this one I could not resist. Could you?

ImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Grön våg för grå man...

J2000E
Posts: 709
Joined: 01 Mar 2010 18:02

Re: Feta killar behöver växlar

Post by J2000E » 04 Jul 2016 08:20

När jag var till ECI i slutet på åttiotalet stod Thordan bakom disken. Han hade nyligen fått hem ett gäng ramar från Geliano. Jag trodde såklart att de var italienska. Namnet gjorde sitt till. Fick snabbt dock klart för mig att de kom från Frankrike och att de var riktigt special. Priserna gjorde att de var ouppnåeliga för mig. Jag var också inne i min dåvarande värld av ”less is more” och tyckte lackeringarna var helt och hållet smaklösa.

Nu många år senare så gillar jag fortfarande funktionalism och ren, avskalad, design. Dock har jag med tiden öppnat upp för att det ibland är ”less is a bore”. Kan idag uppskatta överdrifter och pyntning. Lite generat kommer jag ibland fram till att livet blir rikare, känslo- och intrycksmässigt, om man inte hela tiden skalar av allt ”onödigt”.

Jag har varit intresserad av att forska i historien kring Geliano. Min touringcykel är en Meral. Det finns en nära koppling mellan Meral, Geliano och CYFAC. Kopplingen heter Francis Quillon. Han var racer men började istället att bygga specialramar. Anpassning av ram till cyklist och aero är hans ”grej”.

Här finns lite om honom:
http://cyfac.fr/cyfac-history/
http://www.classicrendezvous.com/France ... /Meral.htm

Jag själv förstod kopplingen mellan Meral och Geliano ganska tidigt. Före allmänt utbrett internet. Thordan sålde Geliano och en gång när jag var på ECI så stod det en begagnad Geliano touringcykel i butiken. Till salu. Min bror ville ha en och så blev det. Min Meral och hans Geliano var helt klart byggda likadant i många och tydliga speciella detaljer. Kopplingen till CYFAC och Quillon kom dock inte till mig förrän med nätet.

Har kikat lite då och då för att hitta en Geliano. Den enda som jag visste kunde vara till salu var denna:
http://www.cykelhobby.com/geliano.html

Men någon cykel med rak framgaffel kommer nog aldrig att finna ett hem hos mig.

Nu för ett tag sedan kom denna ut på blocket. Rätt risig bild men jag tog kontakt.

Säljarens bild.
Image

Killen var trevlig men andra låg på och ville ha den. Det gick en tid och sedan ringde han upp och erbjöd mig cykeln till annonserat pris (5000). Åkte dit. Köpte.

Cykeln är i extremt fint skick. Den hade varit hans fars och denne hade kört sex vätternrundor på den. Skött om den. Sedan hade säljaren själv använt den som pendlare ett tag men inte kommit riktigt överens med den.

Till cykeln kom fem hjul, ett par med kanttråd och Dura Ace-nav, ett par med Mavic 550RD-nav och tub samt ett singel bakhjul med Campagnolo Record och tub. Utöver det ett par oanvända tubdäck i förpackning, ett Scott tempostyre med Campagnolo Record bromshandtag, extra nya bromsklossar samt lite andra smådelar.

Originalkvitto från ECI daterat april 1990 specificerat med modell 115 S, Campagnolo C-record-utrustning samt ramnummer (ramnumret verkar vara från 1988-9) och datum för första service. Priset har jag just nu glömt bort men det var högt för den tiden. Bromsarna gissar jag var de så kallade ”cobalto”. Det finns några saker som tyder på det – muttrarna med den blå stenen fattas - förmodligen stulna, texten på bromsarmarna är ifyllt med blått samt att det skulle passa med cykelns blå tema i övrigt. Det som talar mot att det var cobalto är att gummiringen på vajerjusteringen är svart istället för vit och att Campagnolo bromshandtagen inte är den modell som normalt hörde till dessa bromsar - utan är vanliga Super Record. Svårt att veta. Jag har dock cobalto-muttrar i lådorna...

Cykeln är i min storlek vilket (normalt) är ett kriterium för att jag skall vara intresserad. Känns som en riktigt skön och trevlig affär samt att cykeln är ett bra komplement till samlingen.

Vad är då framtiden för denna? Renovera (ta bort reflexer och annat löst som vätterndekaler m.m. samt tvätta och vaxa) som den är - eller? Jag har en nästan komplett grupp Mavic… NOS Starfish, ZAP, etc… Det som fattas är sadelstolpe och styrlager. Mavics svarta sadelstolpe kommer jag inte vilja använda men ett styrlager skulle sitta fint. En ”nästan” tout francais eller tout Mavic är inom räckhåll.

Har inte riktigt bestämt mig än.

Hemma på slottet:
Image

Jag har nu faktiskt fyra cyklar som är sålda av Thordan och ECI. Två Champion, en Colnago Master Piu och en Geliano 115 S. Har beslutat att ECI-dekalen skall få sitta kvar på dem alla. En del av historien och en hyllning.
Grön våg för grå man...

User avatar
ravelax
Posts: 3990
Joined: 14 Aug 2011 20:18
Location: Uppsala

Re: Feta killar behöver växlar

Post by ravelax » 04 Jul 2016 11:28

Ännu en kul historia! Det finns många intressanta franska byggare under den här perioden, som tenderar att hamna lite i skuggan av de gamla constructeurerna. Cyfac tror jag finns kvar fortfarande!

User avatar
Gustav
Posts: 2171
Joined: 07 Dec 2007 16:58
Location: Stockholm

Re: Feta killar behöver växlar

Post by Gustav » 04 Jul 2016 13:16

Fint! Har själv haft ett öga för Geliano och blev väldigt glad när jag en vacker dag för några år sedan såg en sån där aero-ram med totalt härlig och barrock lack parkerad på Ringvägen. Kan inte minnas att det var full C R på den däremot.
Image

Post Reply