VISA: Din/a växelcyklar.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
7-delat rockar ju hårdast. 8-delat är lite pushing it men 9-delat är ju redan helt för modernt. Tvekade inte Andreas på att du visste skillnad på kassetter men han roope filuren får kanske läsa på lite.
- starground
- Posts: 231
- Joined: 12 Nov 2009 16:55
- Location: Vasastan, Stockholm
- russ_meyer
- Posts: 1755
- Joined: 11 Dec 2011 15:41
- Location: Västra Frölunda
VISA: Din/a växelcyklar.
Nya däck och hårdrocksklistermärke. Dags att sticka ut och skämmas över den dåliga konditionen
- tsarpjotyr
- Posts: 376
- Joined: 20 Sep 2012 10:53
- Location: Gbg 413
- Pirre The Trucker
- Posts: 618
- Joined: 17 Oct 2010 20:26
- Location: Sthlm
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Surlyn såg riktigt trevlig ut. Thumbs up!
Bicicletta ogni giorno toglie il medico di torno
------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------
- russ_meyer
- Posts: 1755
- Joined: 11 Dec 2011 15:41
- Location: Västra Frölunda
- klasolsson
- Posts: 3107
- Joined: 09 Jul 2008 06:09
- Location: Stockholm
Re:
O va för däck? Panaracer?russ_meyer wrote:Bra bygge tsarpjotyr! Vad är det för flaskor?
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
^^ Japp, Panaracer Pasela. Hur breda är de? När jag letat är de bredaste jag hittat 35 mm, men jag vet att Ira Ryan vann Oregon Outback på ett par 38or.
Pflanzgarten stole my virginity
- tsarpjotyr
- Posts: 376
- Joined: 20 Sep 2012 10:53
- Location: Gbg 413
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Däcken är Panaracer Pasela 35mm, flaskorna är Specialized Purist från Team Dream Bicycling Team! Tack för uppskattningen!
Från Norrbotten till Göteborg
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Diamant åter växlad och förvandlad till landsvägshoj. 48T singelklinga och 8-delat med styrändsreglage, 25mm däck. Den blev riktigt go att cykla på!
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
+1!AndreasVH wrote:^^ Bra!
- tsarpjotyr
- Posts: 376
- Joined: 20 Sep 2012 10:53
- Location: Gbg 413
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
80-talsstål kommer alltid vara de snyggaste landsvägsramarna!
Från Norrbotten till Göteborg
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Tack!
Ska fixa den skarvade styrlindan (den vita räckte inte längre efter att jag lindat växelvajern under den) samt byta till en svart sadel vid tillfälle.
Stålcrossar är ännu bättre, jag har alltid tyckt det ser ballt ut med canti-bromsar av någon anledning... Bra val med ett par riktigt breda på din Surly!tsarpjotyr wrote:80-talsstål kommer alltid vara de snyggaste landsvägsramarna!
Ska fixa den skarvade styrlindan (den vita räckte inte längre efter att jag lindat växelvajern under den) samt byta till en svart sadel vid tillfälle.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Nu känns det som jag inte kan göra så mkt mer med den här, den känns förbannat bra nu Den är nu nere på 7.44kg med time pedaler.
En bild från annonsen då jag köpte den..
En bild från annonsen då jag köpte den..
Last edited by bankiren on 23 Apr 2015 22:29, edited 1 time in total.
@fistasthlm
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
^
Hur fet som helst.
Hur fet som helst.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Klar förbättring!
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Det är inte mkt kvar haha! ram, styrlager, vevlager samt sadelstolpsklämmaravelax wrote:Klar förbättring!
@fistasthlm
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Fortsätter på temat "bara sadelklämma och styrlager är original"...