Har du en blå spak är det förmodligen den så kallade pro-pedal spaken som styvar upp dämparn men inte låser den. Känns ingen skillnad om dämparn ligger på för lågt lufttryck. Kan också vara en trasig lockout om du kan snurra spaken ett helt varv.Bratt wrote:Känns lite lång men så är det ju en 120mm stam på just nu. Biltemasadeln åker ut rätt så fort, ja...
Förstår mig dock inte på justeringsspaken på bakdämparen. Känns lika mjuk vilket håll jag än vrider den åt. Helt ny på det här med dämpare.
Den röda skruven är rebounden.
Ställ dämparn på lagom tryck, gissar på cirkus 200psi, och justera rebounden under en kortare runda i skogen så du får en bra uppfattning om hur dämparn jobbar och hur du vill att det ska kännas.
Är den oservad så rekomendear ja att du byter packningar och olja i den för att få ut rätt känsla och prestanda.
Framgaffeln däremot önskar ja bara lycka till med...