VISA: Din/a växelcyklar.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Hjulet ska fixas, och bromshandtagen när jag fixat ny tejp. Tackar! Testat olika lägen på sadeln, men inget annat funkade.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Testa en vettig sadel! Och, såg jag nu, flytta framväxeln närmare vevpartiet så växlar den bättre.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
du menar från 48-klingan till 50-klingan?ravelax wrote:så växlar den bättre.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
48 till 52, minsann. Tackar för tipsen.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Bara nyfiken, vad är historien bakom utväxlingen? Förr i tiden (typ 50-60-talet) körde man ju ofta större lillklinga, men 48 känns väldigt tungt? Själv kör jag på en mer klassisk 50-45-setup.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Körde 52-42 innan, kom över en 48-klinga, testade och tyckte det funkade bättre. Mindre växlande fram, hade inget behov av de lättaste växlarna jag fick med 42-klinga. Nog blir det tungt, men då får man muskler. :p
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Kommer enkelklinga fram a la SRAM CX1 på roadbikes bli trend 2015?
Ser ni fördelar med det?
Rent estetiskt så gillar jag den rena looken det ger.
Tankar...?
Ser ni fördelar med det?
Rent estetiskt så gillar jag den rena looken det ger.
Tankar...?
- peteholmberg
- Posts: 529
- Joined: 25 May 2012 13:26
- Location: Sthlm.12648
VISA: Din/a växelcyklar.
Vad ser du för fördelar med det?
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Ska man inte klättra berg a la compaktklinga så Ja!Fixen wrote:Kommer enkelklinga fram a la SRAM CX1 på roadbikes bli trend 2015?
Ser ni fördelar med det?
Rent estetiskt så gillar jag den rena looken det ger.
Tankar...?
-
- Posts: 1532
- Joined: 15 Aug 2010 11:02
- Location: Gbg|414
-
- Posts: 159
- Joined: 09 Nov 2009 05:51
- Location: Stockholm, Solna
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Håller med om att det skulle vara snyggt även på landsvägscyklar men knappast några fördelar att halvera antalet växlar. Du tänker att man kör typ mtb-kassett istället och 53t-klinga fram? Då blir ju stegen mellan växlarna för stora. Finns vissa som skippar framväxel och bara kör storkaka på tempocyklar mest av lathet. På tempolopp används lilla klingan inte lika ofta.Fixen wrote:Kommer enkelklinga fram a la SRAM CX1 på roadbikes bli trend 2015?
Ser ni fördelar med det?
Rent estetiskt så gillar jag den rena looken det ger.
Tankar...?
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Tony Martin körde visst med stor storkaka, lång bakväxel och en 11-32-kassett under årets VM-tempolopp för att slippa växla fram. Så det kanske är något som kommer under 2015?Livsfarlig Ledning wrote:Håller med om att det skulle vara snyggt även på landsvägscyklar men knappast några fördelar att halvera antalet växlar. Du tänker att man kör typ mtb-kassett istället och 53t-klinga fram? Då blir ju stegen mellan växlarna för stora. Finns vissa som skippar framväxel och bara kör storkaka på tempocyklar mest av lathet. På tempolopp används lilla klingan inte lika ofta.Fixen wrote:Kommer enkelklinga fram a la SRAM CX1 på roadbikes bli trend 2015?
Ser ni fördelar med det?
Rent estetiskt så gillar jag den rena looken det ger.
Tankar...?
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Om du bor i Sthlm kan du nog fixa sadeln på Bianchi Café. Om de inte har nya sadlar i celeste så tror jag att de har nytt skinn i rätt färg.Hartsner wrote:
Hittade en Bianchi (x4 Specialissima Moreno Argentin?) på blocket för någon vecka sedan.
Utrustad med Campagnolo C-Record och lite Cinelliprylar
Håller på att restaurera Cykeln. Vet ni var jag kan hitta en Turbosadel i Celeste, alternativt någon som kan restaurera sadeln?
VISA: Din/a växelcyklar.
^ Really? Finns en tråd med pågående projekt
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Ah men, nu ger jag snart upp...patrik wrote:^ Really? Finns en tråd med pågående projekt
VISA: Din/a växelcyklar.
Haha! Jag kunde inte låta bli. Fin hoj förresten
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
^Ser bra ut! Håll oss uppdaterade.