VISA: Din/a växelcyklar.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Hittade en Bianchi (x4 Specialissima Moreno Argentin?) på blocket för någon vecka sedan.
Utrustad med Campagnolo C-Record och lite Cinelliprylar
Håller på att restaurera Cykeln. Vet ni var jag kan hitta en Turbosadel i Celeste, alternativt någon som kan restaurera sadeln?
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Jag kör på lädersadel tills vidare, fruktansvärt bekvämt. Behöver tyvärr 26,6 mm sadelstolpe.abacaxi wrote:^ riktigt bra. jag har en fransk stolpe över, 26.4, samt som du vet ett par mavictubfälgar. kanske kan en ideale 2001 vara intressant också? behöver låna din stronglightavdragare så vi får styra upp nåt.
Men fälgarna är jag som sagt lite sugen på, hur många hål är det? Ska jag köra hög- eller lågflänsnav tycker ni?
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
2001:an som är s skön?!? fälgarna är 36 hål. jag röstar också för hög.ravelax wrote:Jag kör på lädersadel tills vidare, fruktansvärt bekvämt ... Men fälgarna är jag som sagt lite sugen på, hur många hål är det?
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Nishiki Olympic Royal är vad jag rullat på de två senaste somrarna. Tror den är från -79 eller -80. Dura Ace-växlar, -bromsar och -vevparti. Tange Champion-rör. SR Royal-sadelstolpe, -stam och -bock.
Tyvärr inte helt original, förre ägaren bytte hjul, sadel och pedaler. Och slängde (!!!) originalgrejerna.
Jag har tillsvidare satt på en Cinelli Unicanitor-sadel och Kyokuto Pro Ace-pedaler med MKS-clips. Men med förhoppning att få till helt original någon gång. Eller iaf mer japanskt och hyfsat från samma tid.
- klasolsson
- Posts: 3107
- Joined: 09 Jul 2008 06:09
- Location: Stockholm
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Nice!
Hur är kina-hjulen att crossa med? Tänker på bromsverkan och slits de inte väldigt fort?
Du är nästan den enda som dessutom kör Campa-cross, tittar folk på dig i startfållan?
Hur är kina-hjulen att crossa med? Tänker på bromsverkan och slits de inte väldigt fort?
Du är nästan den enda som dessutom kör Campa-cross, tittar folk på dig i startfållan?
VISA: Din/a växelcyklar.
Andreas: Punkade lördagen och näst sist på söndagen... Men kul som fan
Klas: Funkar hur bra som helst, tvivlar på att några andra fälgar bromsar så mkt bättre... Bara man har bra klossar! Sen bromsar man ju inte supermkt när man crossar ändå
Klas: Funkar hur bra som helst, tvivlar på att några andra fälgar bromsar så mkt bättre... Bara man har bra klossar! Sen bromsar man ju inte supermkt när man crossar ändå
- klasolsson
- Posts: 3107
- Joined: 09 Jul 2008 06:09
- Location: Stockholm
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Precis, du kör med gula Swiss-Stops va? Ja kanske blir ett par 50mm till min Ridley ändå och som du säger så bromsar man ju inte så mycket!olebole wrote:Andreas: Punkade lördagen och näst sist på söndagen... Men kul som fan
Klas: Funkar hur bra som helst, tvivlar på att några andra fälgar bromsar så mkt bättre... Bara man har bra klossar! Sen bromsar man ju inte supermkt när man crossar ändå
- klasolsson
- Posts: 3107
- Joined: 09 Jul 2008 06:09
- Location: Stockholm
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Also, kör du Wolftooth? 10 eller 11sp?olebole wrote:Andreas: Punkade lördagen och näst sist på söndagen... Men kul som fan
Klas: Funkar hur bra som helst, tvivlar på att några andra fälgar bromsar så mkt bättre... Bara man har bra klossar! Sen bromsar man ju inte supermkt när man crossar ändå
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Min räser täckt av sportdamm efter grusvägssträckan vi råkade på:
Tidigare kittad med äldre Ultegragrupp och -hjul. Nu med Sram Rival 22 och RS81 skodda med grymt sköna Grand Bois 26 mm.
Ramen är en omlackad Pro-Lite Cuneo.
Tidigare kittad med äldre Ultegragrupp och -hjul. Nu med Sram Rival 22 och RS81 skodda med grymt sköna Grand Bois 26 mm.
Ramen är en omlackad Pro-Lite Cuneo.
Pflanzgarten stole my virginity
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
^ Den blev jäklgt bra!
Hur känns RS81-orna?
Hur känns RS81-orna?
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.
VISA: Din/a växelcyklar.
Klingan är från absoluteblack, men samma princip. 11-delat och gula swiss stops!klasolsson wrote:
Also, kör du Wolftooth? 10 eller 11sp?
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Har ju inte så fasligt mycket att jämföra med, men nog känns de bra. Tyckte de gamla hjulen flexade en del, men det är inget jag tänkte på med dessa. Det kändes som att hela hojen tightades till på nåt sätt. Sen var det kul med Doubletap också.Håkan wrote:^ Den blev jäklgt bra!
Hur känns RS81-orna?
Pflanzgarten stole my virginity
- klasolsson
- Posts: 3107
- Joined: 09 Jul 2008 06:09
- Location: Stockholm
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Gött, beställde precis en Wolftooth 42T så nu ska de bli 1x10 CX framöver!olebole wrote:Klingan är från absoluteblack, men samma princip. 11-delat och gula swiss stops!klasolsson wrote:
Also, kör du Wolftooth? 10 eller 11sp?
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Gött! Kul med uppgradering! Snyggt matchat också!AndreasVH wrote:Har ju inte så fasligt mycket att jämföra med, men nog känns de bra. Tyckte de gamla hjulen flexade en del, men det är inget jag tänkte på med dessa. Det kändes som att hela hojen tightades till på nåt sätt. Sen var det kul med Doubletap också.Håkan wrote:^ Den blev jäklgt bra!
Hur känns RS81-orna?
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Första bygget, DBS-märkt Daccordi-ram, Shimano 600-prylar (utom stolpe och hjul). Inte mycket för världen, men den tar mig till och från jobbet, och runt i Göteborg.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Tips: Bakhjulet bör sitta så långt fram som möjligt i gaffeländarna. Jag hade också flyttat upp bromshandtagen en cm eller två, alt. vinklat upp styret en aning. Räta också upp sadeln så sittytan är vågrät.