Mycket stiligt! Rätt vev!
VISA: Din/a växelcyklar.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Tänk på att kunden kanske inte vill tappa bromsbeläggen...
Vad jag ser så är de främre vänd på fel håll...
Och ett tips om kedjespänningen.
När kedjan ligger på bägge minsta, så ska kedjan precis spännas.
Kul annars med ett retroprojekt.
Mvh Mr V[/quote]
Vad jag ser så är de främre vänd på fel håll...
Och ett tips om kedjespänningen.
När kedjan ligger på bägge minsta, så ska kedjan precis spännas.
Kul annars med ett retroprojekt.
Mvh Mr V[/quote]
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Kedjespänningen har jag nog koll på men bromsbeläggen har du fan helt rätt i. Använde den som bakbroms ett kort tag och har helt tydligt glömt att vända tillbaka beläggen. Tack för detta och hoppas han överlever denna fadäs.Mr Vintage wrote:Tänk på att kunden kanske inte vill tappa bromsbeläggen...rich wrote:
Vad jag ser så är de främre vänd på fel håll...
Och ett tips om kedjespänningen.
När kedjan ligger på bägge minsta, så ska kedjan precis spännas.
Kul annars med ett retroprojekt.
Mvh Mr V
VISA: Din/a växelcyklar.
Kleinen som jag plockade från happy rullar riktigt fint nu. Men press-fit vevlagret har gjort bygget omständligare än nödvändigt. Finns tydligen ett tyskt företag som gör kompatibla. Men €100 vevlager på en cykel som inte kostat mig 3000kr... Jag vet inte.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Tänk såhär: Den kanske är värd det? Och iom. att du fick cykeln så billigt har du ju råd att lägga lite extra på vevlagret? Ser bra ut, skitsnyggt med Alter-stammen och klassisk bock!Bratt wrote:
Kleinen som jag plockade från happy rullar riktigt fint nu. Men press-fit vevlagret har gjort bygget omständligare än nödvändigt. Finns tydligen ett tyskt företag som gör kompatibla. Men €100 vevlager på en cykel som inte kostat mig 3000kr... Jag vet inte.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Nä, jag är inte så säker på att den är det. Vårens cykelbudget har ett budgetunderskott på 10k i skrivande stund. Så här finns då inga pengar över. Kanske blir ett vinterprojekt men då ska den få ny lack först.... och en helt annan grupp.
- klasolsson
- Posts: 3107
- Joined: 09 Jul 2008 06:09
- Location: Stockholm
- ArvidSvensson
- Posts: 3244
- Joined: 08 Nov 2007 20:20
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Nye billeder med nyt hjulsæt
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Här är min världsmästare som jag fick ärva av min morbror.
Vet bara inte när jag ska ha tid att fixa till den, än mindre cykla på den..
Men den är fin!
Vet bara inte när jag ska ha tid att fixa till den, än mindre cykla på den..
Men den är fin!
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Fin! Crescent 92320 med originalutrustning! Putsa upp och var rädd om den!
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Jag som trodde det var en 319, men så är jag novis oxå.ravelax wrote:Fin! Crescent 92320 med originalutrustning! Putsa upp och var rädd om den!
Vad är det som utmärker den så att du kan se att det är en 320?
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Campagnolo-gruppen.ANTR wrote: Jag som trodde det var en 319, men så är jag novis oxå.
Vad är det som utmärker den så att du kan se att det är en 320?
Kan ju ha varit så att din morbror uppgraderat en 319 iofs. Resultatet är i praktiken ändå en 320, eftersom ramen är samma.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Ah, såklart. Jag lovar att ta hand om den och jag ska INTE bygga fixie av denravelax wrote:Campagnolo-gruppen.ANTR wrote: Jag som trodde det var en 319, men så är jag novis oxå.
Vad är det som utmärker den så att du kan se att det är en 320?
Kan ju ha varit så att din morbror uppgraderat en 319 iofs. Resultatet är i praktiken ändå en 320, eftersom ramen är samma.
- Kristoffer T
- Posts: 301
- Joined: 03 Dec 2009 12:35
- Location: Stockholm
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Fantastisk cykel. Gör det enda rätta och bygg ut så att du får plats med båda..johohoan wrote:
Ny bild på gammal hoj. Börjar bli dags att skaffa nåt nytt igen. Är dock i läget att skall nåt nytt in, så skall nåt gammalt ut, och jag har lite svårt och skiljas från grejorna...