OT-tråden

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: OT-tråden

Post by Fredde » 01 Mar 2014 21:28

Solomon! Shit vad häftigt!

User avatar
Teodor
Posts: 585
Joined: 10 Oct 2008 13:21
Location: Göteborg

Re: OT-tråden

Post by Teodor » 02 Mar 2014 02:37

Wow!

User avatar
AndreasVH
Posts: 1397
Joined: 13 May 2008 22:03
Location: Älta/Nacka

Re: OT-tråden

Post by AndreasVH » 11 Mar 2014 08:22

Har du trekvart över? Bygg en bil:



Mer info:
http://www.osvehicle.com/
Pflanzgarten stole my virginity

chrobin

Re: OT-tråden

Post by chrobin » 13 Mar 2014 00:34


User avatar
tsarpjotyr
Posts: 376
Joined: 20 Sep 2012 10:53
Location: Gbg 413

Re: OT-tråden

Post by tsarpjotyr » 14 Mar 2014 15:14

Från Norrbotten till Göteborg

User avatar
herr_brun
Posts: 900
Joined: 03 Jul 2013 18:47
Location: Götebronk

Re: OT-tråden

Post by herr_brun » 15 Mar 2014 19:54

Jag har sett ett antal mtber med bara en halv framgffel som på bilden här
Image

det känns som en helt idiotisk uppfinning, axeln kommer alltid snedbelastas och slitas snabbare / vara svagare för en minimal viktbesparing.

Vad säger ni andra fulingenjörer? Bra eller anus

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: OT-tråden

Post by Fredde » 15 Mar 2014 23:30

herr_brun wrote:
Vad säger ni andra fulingenjörer? Bra eller anus
Nää, innerbenet är plant på sidorna (tänk fyrkantigt) och där sitter platta nållager vilket ger mindre friktion än en vanlig gaffel med glidbussningar. Har tre leftygafflar, de är bäst.

User avatar
NKDMS
Posts: 1168
Joined: 03 Jun 2008 09:19
Location: Stockholm

Re: OT-tråden

Post by NKDMS » 16 Mar 2014 12:32

herr_brun wrote:Jag har sett ett antal mtber med bara en halv framgffel som på bilden här
[img]cannon[/img]

det känns som en helt idiotisk uppfinning, axeln kommer alltid snedbelastas och slitas snabbare / vara svagare för en minimal viktbesparing.

Vad säger ni andra fulingenjörer? Bra eller anus
Cannondale har kört leftys i 15 år typ och de fungerar bra, hade nog tagits ur prodution annars.
Det är ju specialnav och axlar för att klara påfrestningarna.
Håller dock med att jag själv var skeptisk första gången vi fick in den i cykelbutiken där jag jobbade.
Men som sagt ett vinnande koncept.
FISTASTHLM

chrobin

Re: OT-tråden

Post by chrobin » 16 Mar 2014 12:55

Hälften så mycket delar = halva vikten.

User avatar
Teodor
Posts: 585
Joined: 10 Oct 2008 13:21
Location: Göteborg

Re: OT-tråden

Post by Teodor » 17 Mar 2014 01:45

Jag ska flytta till Köpenhamn den 1:a April för att göra arkitektpraktik - till september eller möjligtvis längre och behöver någonstans att bo. Jag har precis kommit tillbaks efter ett år i Frankrike och Österrike och nu är det Danmarks tur! Jag är social och lätt att bo med, tycker om att laga mat och koka kaffe. Söker ett rum i ett kollektiv med snälla människor och plats för mig och enbart 1 cykel!

Är det möjligtvis så att någon på här på forumet känner till ett rum eller har ett gott tips så är jag evigt tacksam! Cykelpryl utlovas i belöning :) Peace!

patrik
Posts: 635
Joined: 06 Jun 2008 20:35
Location: Göteborg

OT-tråden

Post by patrik » 17 Mar 2014 19:42

^ Förutsätter att du lagt ut samma krok på fixie-king.dk?

User avatar
herr_brun
Posts: 900
Joined: 03 Jul 2013 18:47
Location: Götebronk

Re: OT-tråden

Post by herr_brun » 21 Mar 2014 17:08

lite DHL-flame. Dom har inte lyckats leverera paket en enda gång. Hur svårt är det att använda en portkod...

Jag satte upp en skitstor lapp över portkoden med mitt telefonnummer om dom inte skulle kunna komma in, typ HEJ DHL RING OM NI INTE KOMMER IN: TEL NR.

Naturligvis lyckas dom inte och så ser man i paketspårningen att "leverans nekad av mottagaren"

Jag tror inte ens dom försöker åka ut till folk för jag har spanat hela dagen och ingen varit här... jävla liv alltså, jag har till och med åkt hem för att kunna ta emot paketet .. dom säger att dom ska leverera från kl 8-17, när jag jobbar. det går inte att ringa och säga när man vill ha det utkört eller få det till ett ombud... gah :evil:


ursäkta min /rant men dom är ett par riktiga jävla tomtar på DHL

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: OT-tråden

Post by Otto » 21 Mar 2014 17:24

Det går väl alldeles utmärkt att ringa DHL och säga att de skall leverera till en service point eller att de skall leverera till arbete? Har du ringt dem och vad i så fall sa dom?

User avatar
herr_brun
Posts: 900
Joined: 03 Jul 2013 18:47
Location: Götebronk

Re: OT-tråden

Post by herr_brun » 21 Mar 2014 17:37

Jo ja ringde. Det går inte att skicka det till utlämningställe om paketet inte är skickat inrikes... de har olika typer av tjänster som inte är kompatibla med ombudens system...

Den misslyckade körningen kommer in till terminalen klockan 5, terminalen stänger kl 5. Det går inte att boka en ny utkörning förräns paketet är inne på terminalen(say what) vilket leder till att man får boka en ny utkörning dagen efter när terminaler är öppen. Sedan körs paketet ut dagen därpå, alltså får man vänta en dag extra.

Annars kan man hämta det på terminalen efter en misslyckad utkörning(dagen därpå).
Nästa gång om jag får något skickat med dhl ska jag ringa innan och se om jag kan få att det stannar där innan de "kör ut" paketet.

User avatar
Tangatore
Posts: 95
Joined: 20 Mar 2014 19:44
Location: Karlstad

Re: OT-tråden

Post by Tangatore » 21 Mar 2014 18:14

Hur lång tid ska det ta att granska ett medelande??!!?

User avatar
Tangatore
Posts: 95
Joined: 20 Mar 2014 19:44
Location: Karlstad

Re: OT-tråden

Post by Tangatore » 21 Mar 2014 18:21

Hallå!! admin vars är du?

User avatar
merkur
Posts: 526
Joined: 06 Jul 2010 21:05
Location: MALMÖ!

Re: OT-tråden

Post by merkur » 22 Mar 2014 00:22

herr_brun wrote:lite DHL-flame. Dom har inte lyckats leverera paket en enda gång. Hur svårt är det att använda en portkod...

Jag satte upp en skitstor lapp över portkoden med mitt telefonnummer om dom inte skulle kunna komma in, typ HEJ DHL RING OM NI INTE KOMMER IN: TEL NR.

Naturligvis lyckas dom inte och så ser man i paketspårningen att "leverans nekad av mottagaren"

Jag tror inte ens dom försöker åka ut till folk för jag har spanat hela dagen och ingen varit här... jävla liv alltså, jag har till och med åkt hem för att kunna ta emot paketet .. dom säger att dom ska leverera från kl 8-17, när jag jobbar. det går inte att ringa och säga när man vill ha det utkört eller få det till ett ombud... gah :evil:


ursäkta min /rant men dom är ett par riktiga jävla tomtar på DHL
Samma här, jag låter dem inte ens försöka leverera, de måste ha någon sådan kultur bland förarna, nån slags osanktionerad strejk eller nåt. En annan intressant sak är att alla gånger jag ringt dem (nästan) så har deras växel fuckat upp och samtalet har avbrutits. En gång beskyllde de mig för uteblivandet av leveransen med att jag inte fanns på Eniro. Men adressen finns ju där jag bor så det borde ju inte spelat någon roll. Shit jag känner nu bara jag skriver om det hur adrenalinet gör sig påminnt.
Uttrycker mig dåligt i text nuförtiden.

User avatar
Indurain
Posts: 3297
Joined: 23 Aug 2008 12:11
Location: Västerås

Re: OT-tråden

Post by Indurain » 23 Mar 2014 23:29

Rule #242 - More is good ... all is better.

User avatar
herr_brun
Posts: 900
Joined: 03 Jul 2013 18:47
Location: Götebronk

Re: OT-tråden

Post by herr_brun » 28 Mar 2014 00:51

Har någon sett ett par såna här till salu i götebronx?

Image

roope
Posts: 420
Joined: 09 Apr 2013 17:32
Location: Stokeholm

Re: OT-tråden

Post by roope » 30 Mar 2014 18:27

Image

hur hårt ska man spänna kedjan? är kedjan på bilden lagom spänd? jag tycker den ser rätt så slapp ut?

Post Reply