+1, blev sjukt sugen på en rödvinsrundaruss_meyer wrote:Tjusigt! Fattas bara en pava rött i sån där skinnhållare
VISA: Din/a växelcyklar.
Re:
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Tack ni! Russ: Snorbillig grupp, snorbilliga kinahjul och nästan snorbillig ram, allt på någon slags rea Ramen kommer nog vara med ett tag, men resten ser jag som slitdelar.
Andreas: Dina egna titanåk har varit en bra inspiration för beaterhoj!
Andreas: Dina egna titanåk har varit en bra inspiration för beaterhoj!
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
La upp denna i fel tråd. Whoops:
Patch wrote:
äntligen tillbaka
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Kroll Titan 2013
Jag antar att det här kan sorteras i "Jaha..?" pärmen för de flesta, men vissa här på forumet känner igen cykeln ovan och känner också till att jag under många år försökt ta reda på var min titanram egentligen kommer ifrån (Sök på "Kroll" här på forumet så kommer du hitta de flesta av dessa funderingar)
Idag lossnade det äntligen!
Det har hela tiden funnits indikationer på att ramen var från baltikum. För ett tag sedan hittade jag 4T Titan, en tillverkare av titan ramar Litauen. För några veckor sedan hittade jag bilder på ramar från denna tillverkare som hade ett antal detaljer som stämde med min ram. Jag drog iväg ett meddelande med några bilder på detaljerna.
Vid lunch idag fick jag ett svar: "I confirm this is our frame as nobody else did this type of chainstay bridge. "
Gött! Sökandet är över. Ramen är byggd av Vidmantas Zukauskas. (Läs intervju här) och jag fick svar från hans son Mindaugas. 4T Titan är nu nedlagt och istället jobbar far och son under ny flagg: Wittson, som fokuserar på att bygga titan på beställning.
Vidmantas CV är ganska imponerande med bla sammarbeten med Ernesto Colnago. Han är också littauisk mästare på landsväg 1977.
Jag har skickat ett svar med mer detaljer och skall förhoppningsvis få lite fler svar angående år, modell etc.
Bra onsdag...
Jag antar att det här kan sorteras i "Jaha..?" pärmen för de flesta, men vissa här på forumet känner igen cykeln ovan och känner också till att jag under många år försökt ta reda på var min titanram egentligen kommer ifrån (Sök på "Kroll" här på forumet så kommer du hitta de flesta av dessa funderingar)
Idag lossnade det äntligen!
Det har hela tiden funnits indikationer på att ramen var från baltikum. För ett tag sedan hittade jag 4T Titan, en tillverkare av titan ramar Litauen. För några veckor sedan hittade jag bilder på ramar från denna tillverkare som hade ett antal detaljer som stämde med min ram. Jag drog iväg ett meddelande med några bilder på detaljerna.
Vid lunch idag fick jag ett svar: "I confirm this is our frame as nobody else did this type of chainstay bridge. "
Gött! Sökandet är över. Ramen är byggd av Vidmantas Zukauskas. (Läs intervju här) och jag fick svar från hans son Mindaugas. 4T Titan är nu nedlagt och istället jobbar far och son under ny flagg: Wittson, som fokuserar på att bygga titan på beställning.
Vidmantas CV är ganska imponerande med bla sammarbeten med Ernesto Colnago. Han är också littauisk mästare på landsväg 1977.
Jag har skickat ett svar med mer detaljer och skall förhoppningsvis få lite fler svar angående år, modell etc.
Bra onsdag...
Last edited by Bompet on 26 Feb 2014 16:14, edited 3 times in total.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Coolt! Har aldrig hört talas om de, bra detektivarbete!Bompet wrote:Kroll Titan 2013
Idag lossnade det äntligen!...
Bra onsdag...
Fin cykel oxå Finns det bild på denna "chainstay bridge" ?
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
laban wrote: Finns det bild på denna "chainstay bridge" ?
Jodåserruatt....
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Aha nä en sån har jag inte sett förut. Ramen ser dessutom ut att vara polerad så ngn har lagt ner mkt jobb om det inte är du själv förstås.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Fin hoj och kul med lite historia bakom.Bompet wrote:Bra onsdag...
Pflanzgarten stole my virginity
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Jag har lagt ner jobb på ramen, brotschat och planat styrrör tex. Men den är polerad på "fabriken".laban wrote:Aha nä en sån har jag inte sett förut. Ramen ser dessutom ut att vara polerad så ngn har lagt ner mkt jobb om det inte är du själv förstås.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Ser fin ut. Hade missat javelin helt! Typ hur budget om man får fråga? hittade inga priser på deras sida.Gustav wrote:Nytt slaskvädersspjut som ska cyklas på tills den exploderar. Skönt med nya prylar för en gångs skull, inget att vara rädd om. Rasslig mobilbild tills vidare
Ganska budget och inte särskilt vacker. Med idé att kunna migrera gruppen till touringramen vid behov, därav mid cage.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Grön våg för grå man...
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Har vi inte sett den här tidigare...? Fin!J2000E wrote:[img]http://farm8.staticflickr.com/7424/8985 ... ea0c_b.jpg[/ig]
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Tack. Visste inte att man bara fick visa en cykel en gång. Vill ju inte ta upp för mycket plats så det var bra att veta. Skall bättra mig.Singular wrote:Har vi inte sett den här tidigare...? Fin!J2000E wrote:[img]http://farm8.staticflickr.com/7424/8985 ... ea0c_b.jpg[/ig]
(valfri smiley)
Grön våg för grå man...
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Det var absolut ingen tillrättavisning, blott en fråga.J2000E wrote:Tack. Visste inte att man bara fick visa en cykel en gång. Vill ju inte ta upp för mycket plats så det var bra att veta. Skall bättra mig.Singular wrote:Har vi inte sett den här tidigare...? Fin!J2000E wrote:[img]http://farm8.staticflickr.com/7424/8985 ... ea0c_b.jpg[/ig]
(valfri smiley)
VISA: Din/a växelcyklar.
Tror bestämt att någon har börjat träffa doktorn igen....
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
En helt annan fråga, är det någon speciell anledning till att det är tredelat vevparti? Vacker som attan hur som helst, oavsett om jag har sett den förut eller inte.J2000E wrote:[img]eddy[/img]
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Vit, fet och medelålders.Jonasw wrote:En helt annan fråga, är det någon speciell anledning till att det är tredelat vevparti? Vacker som attan hur som helst, oavsett om jag har sett den förut eller inte.J2000E wrote:[img]eddy[/img]
Samt:
This bike was built as a fast credit card tourer/audax/randonneur bike. I had some rolling hills in the French wine districts in my mind when planning this bike. Wanted it to be retro flavoured - chrome, shiny alu group, Brooks and bar end shifters.
The main components are (except for the frame) Record triple cranks, bottom bracket and front derailleur, Racing T rear derailleur (because Record 10V has that ugly carbon body), Record dual pivot brakes and grips, Record 10V hubs, cassette and chain, Record non aero seat post, C-record headset, Cinelli styrstam and Modolo bar. The bar end shifters are Record 10V. Brooks Team Professional saddle. Rims are Mavic CXP33 and tires Conti GP4000 25mm - for a little extra comfort. I have bought a Klickfix bracket for the handlebar and plan for a Gilles Berthoud handlebar bag.
Add some friends, a car with your luggage, some really fine French wines and food and I think all the components for a splendid time are there.
Det vill säga - vit, fet och medelålders = bra med tredelat.
Grön våg för grå man...
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Kontrar belgisk-svenskt växelspam (första generationen super record 11 - utan "rödelva"):
Grön våg för grå man...