Nä nu vart jag förbannad....

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Stålis
Posts: 48
Joined: 29 Apr 2013 22:29

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by Stålis » 06 Sep 2013 13:43

Råkade ut för det klassiska posten tricket idag.
Satt hela förmiddagen och väntade på paket men ändå så meddelar posten att "ingen tog emot paketet" så det måste hämtas på deras företagscenter.

Alltså de ljuger och myglar så förbannat att man blir tokig.
Har aldrig någonsin fått ett paket från posten levererat som det ska. Seriöst aldrig inte ens en endaste gång någonsin.

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Nä nu vart jag förbannad....

Post by Otto » 06 Sep 2013 14:35

Stålis wrote:Råkade ut för det klassiska posten tricket idag.
Satt hela förmiddagen och väntade på paket men ändå så meddelar posten att "ingen tog emot paketet" så det måste hämtas på deras företagscenter.

Alltså de ljuger och myglar så förbannat att man blir tokig.
Har aldrig någonsin fått ett paket från posten levererat som det ska. Seriöst aldrig inte ens en endaste gång någonsin.
Jag vad med om liknande några gånger. En gång ringde de på men jag han inte öppna innan de sprang iväg. Nästa gång så han jag öppna innan brevbäraren hade försvunnit. Då kastade han paketet i ansiktet på mig nerifrån trappen och stack. Då ringde jag och klaga. Då blev det ordning på torpet. Ny brevbärare och de väntade en stund innan de gick. Fick även massa frimärken som kompensation.

dannybrascoe
Posts: 93
Joined: 30 Mar 2011 23:06
Location: Hägersten

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by dannybrascoe » 06 Sep 2013 20:59

Stålis wrote:Råkade ut för det klassiska posten tricket idag.
Satt hela förmiddagen och väntade på paket men ändå så meddelar posten att "ingen tog emot paketet" så det måste hämtas på deras företagscenter.

Alltså de ljuger och myglar så förbannat att man blir tokig.
Har aldrig någonsin fått ett paket från posten levererat som det ska. Seriöst aldrig inte ens en endaste gång någonsin.

Jag fick en avi idag. Men paketet måste tydligen ligga kvar på postkontoret enligt tjejen i "paketburen" på ICA. Så jag får vänta tills måndag.
Det förargliga är att posten ligger på andra sidan gatan från ICA.
Lata jävlar!
Dunkgömme och alkohol är en dödlig blandning.

User avatar
Gustav
Posts: 2171
Joined: 07 Dec 2007 16:58
Location: Stockholm

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by Gustav » 15 Sep 2013 18:21

Till cp:t som just snodde min stolpe och sadel: sug min svullna röfv!
Till den som ser en Gipi-stople och/eller en kina-kokos-sadel till salu i det närmsta, hör av dig!
:evil:
Image

Andyy
Posts: 390
Joined: 06 Jan 2011 22:48
Location: Stockholm

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by Andyy » 15 Sep 2013 21:41

Det där hände Wastegård för 1 månad sen också. Riktigt jävla trist.

User avatar
Kiliam
Posts: 1742
Joined: 15 Mar 2012 22:29
Location: Malmö

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by Kiliam » 15 Sep 2013 21:45

Det där med att skära av dicken på våldtäktsmän.. samma sak borde införas på cykeltjuvar.

User avatar
peteholmberg
Posts: 529
Joined: 25 May 2012 13:26
Location: Sthlm.12648

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by peteholmberg » 25 Sep 2013 07:50

Stockholms stad står och delar ut rosa reflexvästar till pöbeln som cyklar. Förnedringen av cyklister fortsätter, nästa bil som beter sig gets it.


edit: visade sig att den inte var rosa utan gul som vanligt. Men gnället är fortfarande legitimt.
Last edited by peteholmberg on 25 Sep 2013 09:23, edited 1 time in total.

patrik
Posts: 635
Joined: 06 Jun 2008 20:35
Location: Göteborg

Nä nu vart jag förbannad....

Post by patrik » 25 Sep 2013 09:16

peteholmberg wrote:Stockholms stad står och delar ut rosa reflexvästar till pöbeln som cyklar. Förnedringen av cyklister fortsätter, nästa bil som beter sig gets it.
Hahaha!! I feel you. Klockren kommentar!

User avatar
MatKar
Posts: 597
Joined: 20 Apr 2011 10:33
Location: Stockholm

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by MatKar » 25 Sep 2013 13:08

Rullar längs en av de delar av Sveavägen där cykelbanan på ett fiffigt sätt gör uppehåll när en turistbussjävel blåser om med rizzlamarginal. Dessutom passar han på att varva lite precis när han ska om. Förutom att jag höll på att bruna ner biben så hade det inte behövts mycket vingel för att jag skulle ha blivit platt.

F4rk4z
Posts: 255
Joined: 18 Apr 2013 08:04

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by F4rk4z » 28 Sep 2013 16:13

var och tittade på mtb freestyle i botaniska nyss och fotade lite. Tyvär har jag inget fotopass, så jag stog utanför avspärningarna. Innan för står en säkerhetsvakt och pratar med någon, när det hux flux kommer ett gäng kompisar till vakten och kliver in. Vi andra, utan för avspärningarna, såg då inte ett skit av vad som hände i hoppet...

User avatar
Kiliam
Posts: 1742
Joined: 15 Mar 2012 22:29
Location: Malmö

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by Kiliam » 28 Sep 2013 17:24

Det var synd! Fick du någonting på bild?

F4rk4z
Posts: 255
Joined: 18 Apr 2013 08:04

Re: Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by F4rk4z » 28 Sep 2013 17:53

Kiliam wrote:Det var synd! Fick du någonting på bild?
Jodå, man har ju fötter så man fick anpassa sig;-) uppar dem senare, eller i morgon i uppsala tråden!

User avatar
Kiliam
Posts: 1742
Joined: 15 Mar 2012 22:29
Location: Malmö

Re: Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by Kiliam » 28 Sep 2013 17:58

F4rk4z wrote:
Kiliam wrote:Det var synd! Fick du någonting på bild?
Jodå, man har ju fötter så man fick anpassa sig;-) uppar dem senare, eller i morgon i uppsala tråden!
DOPE, mina förhoppningar är skyhöga ;)

Fixen
Posts: 2841
Joined: 21 Aug 2009 09:08

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by Fixen » 30 Sep 2013 15:26

Ogenomtänkta kravspecar, luddiga formuleringar, ambivalent skrivna svar - gör mig vansinnig!

SirUlrich
Posts: 259
Joined: 03 Aug 2011 16:54
Location: Stockholm - västerort

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by SirUlrich » 30 Sep 2013 16:27

Fixen wrote:Ogenomtänkta kravspecar, luddiga formuleringar, ambivalent skrivna svar - gör mig vansinnig!
IT-branschen i ett nötskal? :D

User avatar
peteholmberg
Posts: 529
Joined: 25 May 2012 13:26
Location: Sthlm.12648

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by peteholmberg » 30 Sep 2013 16:29

SirUlrich wrote:
Fixen wrote:Ogenomtänkta kravspecar, luddiga formuleringar, ambivalent skrivna svar - gör mig vansinnig!
IT-branschen i ett nötskal? :D

Mm, det är sånt där man inte lär ut på utbildningen. Sen när man kommer ut så märker man att man får spendera 10 % av dagen att koda och övriga 90 % till att dricka kaffe och vänta på något beslut som någon random ska ta.

EDIT: Kursen, "Se ut som om du jobbar 7,5hp" skulle ju behövas på IT-utbildningar.

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by abacaxi » 30 Sep 2013 16:31

det är därför man lägger ner och blir regissör/läkare istället. tyvärr slutar det inte men man får lite mer makt över sin situation. och så kan man koda som hobby = roligare. :-)
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

Fixen
Posts: 2841
Joined: 21 Aug 2009 09:08

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by Fixen » 30 Sep 2013 18:51

peteholmberg wrote:
SirUlrich wrote:
Fixen wrote:Ogenomtänkta kravspecar, luddiga formuleringar, ambivalent skrivna svar - gör mig vansinnig!
IT-branschen i ett nötskal? :D

Mm, det är sånt där man inte lär ut på utbildningen. Sen när man kommer ut så märker man att man får spendera 10 % av dagen att koda och övriga 90 % till att dricka kaffe och vänta på något beslut som någon random ska ta.

EDIT: Kursen, "Se ut som om du jobbar 7,5hp" skulle ju behövas på IT-utbildningar.
I mitt fall så är det lite tvärtom. Utvecklarna utvecklar efter vaga kravspecar och gissar 80% av ggrna. Jag som QA-manager måste jaga både utvecklare och ägare av specen för att överhuvudtaget fatta någonting. Between a rock and a wet place.

SirUlrich
Posts: 259
Joined: 03 Aug 2011 16:54
Location: Stockholm - västerort

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by SirUlrich » 01 Oct 2013 22:18

Fixen wrote:
peteholmberg wrote:
SirUlrich wrote:
Fixen wrote:Ogenomtänkta kravspecar, luddiga formuleringar, ambivalent skrivna svar - gör mig vansinnig!
IT-branschen i ett nötskal? :D

Mm, det är sånt där man inte lär ut på utbildningen. Sen när man kommer ut så märker man att man får spendera 10 % av dagen att koda och övriga 90 % till att dricka kaffe och vänta på något beslut som någon random ska ta.

EDIT: Kursen, "Se ut som om du jobbar 7,5hp" skulle ju behövas på IT-utbildningar.
I mitt fall så är det lite tvärtom. Utvecklarna utvecklar efter vaga kravspecar och gissar 80% av ggrna. Jag som QA-manager måste jaga både utvecklare och ägare av specen för att överhuvudtaget fatta någonting. Between a rock and a wet place.
Jag jobbar på ett managementkonsultbolag och är för tillfället inne i ett projekt (budget >5 MKR) där företaget tidigare envisats med att det inte alls behöver några krav. När vi dragit igång projektet och börjat med en första kravbild är utvecklarna helt lyriska. "Vi vet faktiskt för en gångs skull vad vi ska göra". Trots att jag är junior, blir jag helt förstummad hur mycket pengar stora svenska företag slänger i sjön på grund av okunskap/dålig struktur.

User avatar
Eskiboi
Posts: 869
Joined: 28 Mar 2010 17:57
Location: Nkpng/Sthlm

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by Eskiboi » 01 Oct 2013 23:04

SirUlrich wrote:Jag jobbar på ett managementkonsultbolag och är för tillfället inne i ett projekt (budget >5 MKR) där företaget tidigare envisats med att det inte alls behöver några krav. När vi dragit igång projektet och börjat med en första kravbild är utvecklarna helt lyriska. "Vi vet faktiskt för en gångs skull vad vi ska göra". Trots att jag är junior, blir jag helt förstummad hur mycket pengar stora svenska företag slänger i sjön på grund av okunskap/dålig struktur.
Du skulle bli ännu mer förvånad om du visste vad de slängde i sjön på odugliga managementkonsulter.
The concept of time has been revised and improved...

Post Reply