Fixies i Malmö

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
micke
Posts: 5
Joined: 28 Apr 2008 12:45

Post by micke » 28 Apr 2008 12:48

Idag kom Schenker med ett paket, så snart blir det kanske en till fixed eller singlespeed som susar fram på Malmös gator!

Var hittar man en ett flipflop-nav i Malmö? Är det trackbikeshop som gäller, eller?

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Post by jon » 28 Apr 2008 12:58

Micke: Gött. Köp på Trackbikeshopen. Bra butik det.. Mig veteligen är det ingen som säljer fixednav här i stan..
Håll oss uppdaterade med bygget och häng på oss och kör när du är klar.
I Dalarnas djupa skogar..

User avatar
christofer
Posts: 72
Joined: 03 Mar 2008 23:02
Location: MALMØ
Contact:

Post by christofer » 28 Apr 2008 17:54

Abolf wrote:Krille-k: Snagg och röd styrlinda skymtades, ryggsäck?
Rakat huvud & ryggsäck var rätt men ingen röd styrlinda (dock ett rött bakdäck - minnesförvirring?). Men jag är rätt säker på att det var mig du såg.

Sitter & pluggar på teologen i Lund mellan 9-16 i morgon, vill du ta en kort runda och visa mig Lunds smutisigaste bakgator kan du ju svänga förbi eller höra av dig till 0704900875.

/Christofer

User avatar
christofer
Posts: 72
Joined: 03 Mar 2008 23:02
Location: MALMØ
Contact:

Post by christofer » 28 Apr 2008 18:44

Måste rekomendera Arkads(?) cykelverkstad i korsningen Nobelvägen/Bragegatan nära Dalaplan. Mannen som har stället är sjukt kunnig & vänlig, om en lite förvirrad. Enligt egen utsago har han tävlat för Iraks cykellandslag och dessutom tränat dem efter avslutad karriär.
Han har hjälpt mig med en massa grejer till sjukt bra priser, dessutom har han rotat fram allt jag frågat efter & sålt till jävligt rimliga priser.

Hans verkstad är galet stökig & hemtrevlig - bara det är en anledning att besöka stället!

Abolf
Posts: 390
Joined: 29 Jan 2008 17:05
Location: Malmö

Post by Abolf » 28 Apr 2008 23:02

Krille-k: Det hade nog varit nåt, annars hade jag tänkt mig att haka på malmögänget på torsdag om torsdagsrundan blir som vanligt. Kanske en "Fixies i Lund" Tråd snart? hehe

Lund har för övrigt inte så många skitiga bakgator, mest välsopade långa backar och tvåplansvillor. men professorstan är ett rätt hett tips för nattetd, man får trängas lite med longboard-åkare, men det går för sig, jag är en av dem ibland också.

User avatar
Martin B
Posts: 119
Joined: 11 Feb 2008 20:09
Location: Malmö
Contact:

Post by Martin B » 28 Apr 2008 23:16

krille-k wrote:Måste rekomendera Arkads(?) cykelverkstad i korsningen Nobelvägen/Bragegatan nära Dalaplan. Mannen som har stället är sjukt kunnig & vänlig, om en lite förvirrad. Enligt egen utsago har han tävlat för Iraks cykellandslag och dessutom tränat dem efter avslutad karriär.
Han har hjälpt mig med en massa grejer till sjukt bra priser, dessutom har han rotat fram allt jag frågat efter & sålt till jävligt rimliga priser.

Hans verkstad är galet stökig & hemtrevlig - bara det är en anledning att besöka stället!
Jag besökte verkstaden några gånger i somras när jag höll på med mitt fixie-bygge eftersom den ligger rätt nära mitt kontor. Han var väldigt hjälpsam vad jag minns och jag fick rota runt bäst jag ville i alla hans lådor efter delar. Lite förvirrad kan jag hålla med om, han ville sälja en totalt sönderrostad gammal Bianchi till mig för 1500:- :shock: Jag erbjör honom en femhundring men då blev han lite sur...Kan tipsa om en ännu galnare cykelverkstad på Södra Förstadsgatan också den nära Dalaplan, mittemot Lidl. Mer kaos får man leta efter. Jag var där för jättelänge sen och frågade efter ett ventilgummi. Mannen plockade upp ett från golvet bland allt bråte och slängde ut det till mig på gatan. Roligt ställe.

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Post by jon » 01 May 2008 16:36

Glada nyheter till alla skeptiker. Regnet har avtagit och solen börjar kika fram lite smått.
Ser ut som om vi kommer få uppehåll resten av dagen!
Image

Blir vi färre än 10 pers i kväll blir jag lite besviken.
Step up to the plate and come ride with us!

Samling som vanligt vid korsningen Lantmannagatan/YstadGATAN klockan 21.
Rutten hittar du här.
Väl åtdragna straps samt lysen rekomenderas..

Välkomna!
I Dalarnas djupa skogar..

Abolf
Posts: 390
Joined: 29 Jan 2008 17:05
Location: Malmö

Post by Abolf » 01 May 2008 16:54

Jag kommer in i alla fall. Fett!

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Post by olebole » 01 May 2008 17:08

Synd att man fortfarande väntar på delar som befinner sig någonstans över atlanten... Börjar bli sugen på att haka på nu!

Någon som vet var man kan finna en stilig röd sadel förresten?

hejdå

Post by hejdå » 01 May 2008 17:26

tre veckor tills jag har min tysk/italienska ram så om det är någon happening i slutet av maj/början av juni åker jag gärna över sundet för en cykeltur! Ska någon över hit för att njuta av den danska mentaliteten så hör av er, jag är alltid uppe för en tur!

Röd sadel finns på odd number:
http://www.oddnumber.se/item.asp?id=287 ... &listid=10
eller
http://www.oddnumber.se/item.asp?id=283 ... &listid=10

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Post by jon » 01 May 2008 18:17

Den Viscount sadeln är fet!

Det kommer det enligt ryktet köras Malmös första Critical Mass den sisat fredagen i Maj. Kom över till det. Det kommer nog bli ball!
För övrigt så kör vi minst varje torsdagkväll.. Så de e bara att åka över när hojen är klar.
I Dalarnas djupa skogar..

hejdå

Post by hejdå » 01 May 2008 18:43

ja en kritisk massa tackar man ju inte nej till, torsdagar passar extremt dåligt då fredagar nästan alltid betyder upp och jobba. Tungt att kuska över sundet med en cykel då! Sommaren kommer, varför inte styra upp något bilateralt, en alley-cat över sundet? Det är ju en idé man kan lägga fram för lirarna på trackbikeshop...

User avatar
Martin B
Posts: 119
Joined: 11 Feb 2008 20:09
Location: Malmö
Contact:

Post by Martin B » 08 May 2008 10:19

Så, ikväll var det dags för en tur igen! Samma tid samma plats! Förra torsdagen var en riktigt skön tur så häng på ikväll!

Kolla bloggen för karta och mer info.

Stenqvist
Posts: 39
Joined: 13 Mar 2008 19:54
Location: Malmö
Contact:

Post by Stenqvist » 11 May 2008 21:01

Snarkus, jag såg dig allt när du swishade förbi i Västra Hamnen med ditt vrålsnygga nya framhjul. Han dock inte skrika till förrän du var för långt borta. Hur känns hjulet?

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Post by snarkus » 11 May 2008 21:04

Stenqvist wrote:Snarkus, jag såg dig allt när du swishade förbi i Västra Hamnen med ditt vrålsnygga nya framhjul. Han dock inte skrika till förrän du var för långt borta. Hur känns hjulet?
Wicked! Det väger förvånansvärt nog inte mycket mindre än det gamla, men det är ju hundrafalt snyggare iaf :wink:

Jag tog en kvällstur för att få i mig en espresso på Bar Italia, och vem satt där om inte Timbuktu som tyckte hojen var häftig :lol:

Edit:
Efter turen idag kan jag säga att det är lite som att cykla med ett segel i gaffeln.

Stenqvist
Posts: 39
Joined: 13 Mar 2008 19:54
Location: Malmö
Contact:

Post by Stenqvist » 12 May 2008 22:55

Brutalt! Amato brukar ju stå bakom baren ocg knega på Bar Italia. Det såg verkligen ut som att du hade vind i framhjulet kan jag säga. Sjukt stabil cykling. Jag måste få i ordning min Motobocane-ram nu så att jag kan börja cykla på riktigt...

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Post by jon » 13 May 2008 01:24

Stenqvist wrote: Jag måste få i ordning min Motobocane-ram nu så att jag kan börja cykla på riktigt...
Ja Vätternrundan är ju bara uppvärmning inför Amiralsgatans trafik på fixie... :D
I Dalarnas djupa skogar..

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Post by jon » 13 May 2008 02:43

Stenqvist wrote: Jag måste få i ordning min Motobocane-ram nu så att jag kan börja cykla på riktigt...
Ja Vätternrundan är ju bara uppvärmning inför Amiralsgatans trafik på fixie... :D
I Dalarnas djupa skogar..

Stenqvist
Posts: 39
Joined: 13 Mar 2008 19:54
Location: Malmö
Contact:

Post by Stenqvist » 13 May 2008 06:50

Det är så jag ser det också...:) Finns faktiskt ett lag som ska köra VR på fixie.

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Post by jon » 13 May 2008 11:35

Va!?
Det var nån som sa att fixies inte var tillåtna i VR..
Hade jag vetat det så hade jag ju varit anmäld och legat i hårdträning för länge sen! :D
I Dalarnas djupa skogar..

Post Reply