FixedGearTempoSvartRace i vår?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
48/16 magnus
Posts: 1490
Joined: 26 Apr 2008 12:40

Post by 48/16 magnus » 07 Jan 2009 16:46

FixedGearTempoSvartRace i vår? Någon?:wink:

/M

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Post by Ronny » 07 Jan 2009 16:49

48/16 magnus wrote:FixedGearTempoSvartRace i vår? Någon?:wink:

/M
Mer än gärna 55/14 :D :wink:

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Post by ArvidSvensson » 07 Jan 2009 16:56

48/16 magnus wrote:FixedGearTempoSvartRace i vår? Någon?:wink:

/M
Ja!!!

User avatar
Hiwatt
Posts: 758
Joined: 27 Apr 2008 18:42
Location: STHLM
Contact:

Post by Hiwatt » 07 Jan 2009 17:01

48/16 magnus wrote:FixedGearTempoSvartRace i vår? Någon?:wink:

/M
JA! Trodde aldrig ngn skulle fråga. Har funderat lite på det där. Finns det intresse så...

Skulle vara coolast att köra lag tempo. Tre i varje lag, tiden på de första två i mål är tiden som räknas. Tre, fyra heat på kort bana (t.exFRA öglan) eller en längre bana på, säg , tre mil ute på trafiktomma Färingsö t.ex..

UngVänsterHänt är redan favvo tippade...
The Blood I bleed is Black indeed!

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Post by Ronny » 07 Jan 2009 17:05

Hiwatt wrote:
48/16 magnus wrote:FixedGearTempoSvartRace i vår? Någon?:wink:

/M
JA! Trodde aldrig ngn skulle fråga. Har funderat lite på det där. Finns det intresse så...

Skulle vara coolast att köra lag tempo. Tre i varje lag, tiden på de första två i mål är tiden som räknas. Tre, fyra heat på kort bana (t.exFRA öglan) eller en längre bana på, säg , tre mil ute på trafiktomma Färingsö t.ex..

UngVänsterHänt är redan favvo tippade...
Lag tempo på fixies är totalt vansinne. Individuellt ska det vara. Hur ska man klara av att köra heat när man är nästan död efter ett tempolopp? Ska vi fika också :lol:

chrobin

Post by chrobin » 07 Jan 2009 17:05

Hiwatt wrote:
48/16 magnus wrote:FixedGearTempoSvartRace i vår? Någon?:wink:

/M
Tre i varje lag, tiden på de första två i mål är tiden som räknas.
Arvid kan köra själv med tre cyklar. Tiden på dom två första cyklarna i mål räknas. :wink:

/ ChR

User avatar
Hiwatt
Posts: 758
Joined: 27 Apr 2008 18:42
Location: STHLM
Contact:

Post by Hiwatt » 07 Jan 2009 17:26

Ronny wrote:
Hiwatt wrote:
48/16 magnus wrote:FixedGearTempoSvartRace i vår? Någon?:wink:

/M
JA! Trodde aldrig ngn skulle fråga. Har funderat lite på det där. Finns det intresse så...

Skulle vara coolast att köra lag tempo. Tre i varje lag, tiden på de första två i mål är tiden som räknas. Tre, fyra heat på kort bana (t.exFRA öglan) eller en längre bana på, säg , tre mil ute på trafiktomma Färingsö t.ex..

UngVänsterHänt är redan favvo tippade...
Lag tempo på fixies är totalt vansinne. Individuellt ska det vara. Hur ska man klara av att köra heat när man är nästan död efter ett tempolopp? Ska vi fika också :lol:
Ja fan inte blir det ngt blodigt allvar. Tänkte ngn slags variant där "anmälningsavgiften" utgör prispengen. Fika och öla efteråt (det går bra innan oxo) får man väl göra om man vill. `Mbargo heter min favvoljugarbänk.

Lagtempo på fixed funkar om banan är hyfsat kort och platt. Dom kör ju det i velodromen. Heat funkar ju oxo, det handlar ju om att planera sin prestation (under förutsättning att banan inte är för lång).

Tänkte att det kunde vara lite intressantare att köra ngn slags "lag" variant, ELLER så kör man en längre bana (3-4 mil).

Jag tror på ngn av dessa varianter kan bli mkt roliga...

Lag om tre - tiden på de två första i mål.
Lag om två - tiden på den första i mål...

Heat med gruppstart. Antal startande reduceras med 50% vid varje heat. Den senare hälften som går i mål kommer inte vidare. (som det var på Happy Mtbs berga tävling i våras). 20 startande innebär 4 heat.

..tyyyp...
The Blood I bleed is Black indeed!

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Post by Ronny » 07 Jan 2009 21:20

Hiwatt wrote:
Ronny wrote:
Hiwatt wrote:
48/16 magnus wrote:FixedGearTempoSvartRace i vår? Någon?:wink:

/M
JA! Trodde aldrig ngn skulle fråga. Har funderat lite på det där. Finns det intresse så...

Skulle vara coolast att köra lag tempo. Tre i varje lag, tiden på de första två i mål är tiden som räknas. Tre, fyra heat på kort bana (t.exFRA öglan) eller en längre bana på, säg , tre mil ute på trafiktomma Färingsö t.ex..

UngVänsterHänt är redan favvo tippade...
Lag tempo på fixies är totalt vansinne. Individuellt ska det vara. Hur ska man klara av att köra heat när man är nästan död efter ett tempolopp? Ska vi fika också :lol:
Ja fan inte blir det ngt blodigt allvar. Tänkte ngn slags variant där "anmälningsavgiften" utgör prispengen. Fika och öla efteråt (det går bra innan oxo) får man väl göra om man vill. `Mbargo heter min favvoljugarbänk.

Lagtempo på fixed funkar om banan är hyfsat kort och platt. Dom kör ju det i velodromen. Heat funkar ju oxo, det handlar ju om att planera sin prestation (under förutsättning att banan inte är för lång).

Tänkte att det kunde vara lite intressantare att köra ngn slags "lag" variant, ELLER så kör man en längre bana (3-4 mil).

Jag tror på ngn av dessa varianter kan bli mkt roliga...

Lag om tre - tiden på de två första i mål.
Lag om två - tiden på den första i mål...

Heat med gruppstart. Antal startande reduceras med 50% vid varje heat. Den senare hälften som går i mål kommer inte vidare. (som det var på Happy Mtbs berga tävling i våras). 20 startande innebär 4 heat.

..tyyyp...
självklart behöver man inte ta all tempo på sådant allvar som jag gör :wink: Kan nog ställa upp med en polare på partempo eller var det nu blir.

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Post by Andye » 07 Jan 2009 21:58

Jag är helt klart på , även fast jag tror att jag kommer vara den svaga länken
i ett eventuellt UVH lag.

Kan vi inte köra en "sprint" runt milen ??

Tre startande åt gången , ingen drafting , minst 10 meter bakom någon och
tre meter bredvid osv osv .. 20 sek i anmälningsavgift och the winner takes
it all samt avslutning på mbargo.
--------->>><<<<--------------

User avatar
NKDMS
Posts: 1168
Joined: 03 Jun 2008 09:19
Location: Stockholm

Post by NKDMS » 07 Jan 2009 22:08

jag e på!

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Post by Ronny » 07 Jan 2009 22:19

En sprint (prolog) runt en mil låter kul men ingen vändzon....ställer till för mycket att försöka bromsa ner en fixie i fullt ös och härja ute på vägen med övrig trafik. Allt låter bra tycker jag :lol:

User avatar
48/16 magnus
Posts: 1490
Joined: 26 Apr 2008 12:40

Post by 48/16 magnus » 07 Jan 2009 22:28

Oj, blev mitt inlägg en tråd, där ser man!
Nu när fixed blivit så stort blir ser man att grenen "Sjukt sjukt snabb hoj" är att räkna med.
Och så klart vill folk vill prova sina raketer dom lagt ner så mycket kärlek och pengar på.
Jag har ju bara lekt på cykelsportens bakgård så jag har inte så mycket koll på tävlingsupplägg och så, men det verkar ju som det finns idèer om det. Hiwatt for Tävlingskommissarie eller?
"sprint" runt milen låter kul tycker jag. En vändning borde vi väl klara det är ju i vilket fall kul med start och mål på samma ställe.

Ungvänsterhänt är nog inte helt osnabba, men jag skulle lätt ta ut ett lag som skulle leka med oss (Hiwatt vet vi ju är snabb, David krossade oss på retarden och rollerrace, Ronny har ju till och med flashat med sin lår grovlek ;)

Idag är inte tempoväder / M

User avatar
Jonatan S
Posts: 567
Joined: 02 Apr 2008 12:54
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonatan S » 07 Jan 2009 22:32

Kanske Göteborgs Kungliga Cykelklubb måste skaka fram ett lag också. I så fall kommer vi.

User avatar
48/16 magnus
Posts: 1490
Joined: 26 Apr 2008 12:40

Post by 48/16 magnus » 07 Jan 2009 22:40

Jonatan S wrote:Kanske Göteborgs Kungliga Cykelklubb måste skaka fram ett lag också. I så fall kommer vi.
Det är klart ni ska. Jag bjuder på republikansk korv om ni kommer :wink:

User avatar
Gustav
Posts: 2171
Joined: 07 Dec 2007 16:58
Location: Stockholm

Post by Gustav » 07 Jan 2009 22:41

Låter ju superkul! Bra anledning att kitta en ny hoj.

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Post by Ronny » 07 Jan 2009 22:56

Jonatan S wrote:Kanske Göteborgs Kungliga Cykelklubb måste skaka fram ett lag också. I så fall kommer vi.
För fan fixa klubbtröja åt mig jag är väl ingen dissident :wink:

Magnus, jag ligger i benpress igen som jag gjorde förr men så tråkigt när det är roligare att cykla.

User avatar
48/16 magnus
Posts: 1490
Joined: 26 Apr 2008 12:40

Post by 48/16 magnus » 07 Jan 2009 23:01

svennelainen wrote:
svennelainen wrote:
Andye wrote:Hummana Hummanna !!

[img]Echelon[/img]

Generisk Alu ban-ram men fifaan vad styggt med dom komponenterna.


Ja JVVLLAVVLLÄVLAR vad porrigt!

Eeehöööhhh.... ...hur f*n gick det där till? Det där postade jag i en helt annan tråd...
Det var för att vi tramsade om svarttrmpo i "snygga hojar" så följde du med på köpet :wink:
Men du är väl på även här?



Edit: Nä nu spökar det! :shock:
Last edited by 48/16 magnus on 07 Jan 2009 23:06, edited 1 time in total.

User avatar
48/16 magnus
Posts: 1490
Joined: 26 Apr 2008 12:40

Post by 48/16 magnus » 07 Jan 2009 23:03

Ronny wrote: Magnus, jag ligger i benpress igen som jag gjorde förr men så tråkigt när det är roligare att cykla.
Är det benpress som gäller när man kör tempo?

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Post by Andye » 07 Jan 2009 23:06

Är det normalt att känna sig nervös inför det här .. :P

Blir mycket race i vår om det här inte faller i glömskan.
Har redan börjat skissa på min "triathlon"cykel till
stockholmsracet 23 augusti så en eller flera svartttrace
blir ju kanonbra intrimmning av cykeln .. :D

Edit: Hur djävla svårt kan det vara att stava rätt.
Last edited by Andye on 07 Jan 2009 23:18, edited 1 time in total.
--------->>><<<<--------------

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Post by ArvidSvensson » 07 Jan 2009 23:08

48/16 magnus wrote:...

Är det benpress som gäller när man kör tempo?
Japp, cirka 90 benpress per minut :wink:

Post Reply