Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
-
Jonas.F
- Posts: 818
- Joined: 29 May 2008 21:12
- Location: Sthlm
Post
by Jonas.F » 02 Jan 2009 14:47
rickart wrote:Jonas.F wrote:Vill inte skada någon känslor här men de där fogarna såg ut som de var gjorda av en förstatermins elev på gymnasiet och bara de kan ju säga endel om hur resten av ramen är byggd.
Ingen känslor skadat...
Ser nok bedre ut i virkeligheten.
Men mener du at den er så dårlig at det vil være farlig å sykle på?
.
Farlig att cykla på vet jag inte, men om fogarna är så dåligt gjorda varför skulle härdningen vara bättre? osv osv.
Skit samma den är säkert skit bra att cykla på, det är min morsas DBS också för den delen.
-
Ronny
- Posts: 7043
- Joined: 06 Jul 2008 15:41
Post
by Ronny » 02 Jan 2009 17:05
Jonas.F wrote:rickart wrote:Jonas.F wrote:Vill inte skada någon känslor här men de där fogarna såg ut som de var gjorda av en förstatermins elev på gymnasiet och bara de kan ju säga endel om hur resten av ramen är byggd.
Ingen känslor skadat...
Ser nok bedre ut i virkeligheten.
Men mener du at den er så dårlig at det vil være farlig å sykle på?
.
Farlig att cykla på vet jag inte, men om fogarna är så dåligt gjorda varför skulle härdningen vara bättre? osv osv.
Skit samma den är säkert skit bra att cykla på, det är min morsas DBS också för den delen.
Den svetsaren har säkert ingen licens men säkert massor av år på någon konstakademi.
-
alfkollen
- Posts: 11
- Joined: 08 Sep 2008 11:28
Post
by alfkollen » 02 Jan 2009 22:57
Selger dem på Grünerløkka i oslo også. Hos norway says.. Dog er det komplette sykler og veldig dyre!
-
rickart
- Posts: 185
- Joined: 25 Sep 2008 19:16
- Location: Stavern, Norge
-
Contact:
Post
by rickart » 05 Jan 2009 22:54
Jonas.F wrote:Vill inte skada någon känslor här men de där fogarna såg ut som de var gjorda av en förstatermins elev på gymnasiet och bara de kan ju säga endel om hur resten av ramen är byggd.
Du er klar over at det er en aluminiums ramme?
Du kan ikke sammenligne sveisene på en alu ramme og en crom molybden ramme!
Disse sveisene ser ikke annerledes ut en sveiser på andre alu sykler. Det hadde selvsagt ikke gjort noe om Hardrocx hadde slipt og sparklet sveisene på ALTA syklen (som f.eks Cannondale). Det kan i noen tilfeller se finere ut men det er ikke sterkere. En ramme knekker sjeldent i sveisen men i selve rammerøret.
Vi må vel også gå utifra at ALTA syklene har samme gode rammegaranti som orginalen Hardrocx.
Når det er sagt så brukes det jo mest cromo rammer i fixie miljøet og det er kanskje riktig å gjøre det. Stål er jo sterkere og tåler mer flexing i rørene. Men jeg personlig liker veldig godt designet på ALTA rammen og tror det kommer til å bli en meget tøff fixie!!
--
Jeg har kjøpt nye hjul til den i helgen...
Her er en "teaser"
The ultimate track wheels. Purpose built for the velodrome or Keirin circuit.
Go fixed or die trying!
-
Jonas.F
- Posts: 818
- Joined: 29 May 2008 21:12
- Location: Sthlm
Post
by Jonas.F » 06 Jan 2009 00:19
rickart wrote:Jonas.F wrote:Vill inte skada någon känslor här men de där fogarna såg ut som de var gjorda av en förstatermins elev på gymnasiet och bara de kan ju säga endel om hur resten av ramen är byggd.
Du er klar over at det er en aluminiums ramme?
Du kan ikke sammenligne sveisene på en alu ramme og en crom molybden ramme!
Disse sveisene ser ikke annerledes ut en sveiser på andre alu sykler. Det hadde selvsagt ikke gjort noe om Hardrocx hadde slipt og sparklet sveisene på ALTA syklen (som f.eks Cannondale). Det kan i noen tilfeller se finere ut men det er ikke sterkere. En ramme knekker sjeldent i sveisen men i selve rammerøret.
Vi må vel også gå utifra at ALTA syklene har samme gode rammegaranti som orginalen Hardrocx.
Når det er sagt så brukes det jo mest cromo rammer i fixie miljøet og det er kanskje riktig å gjøre det. Stål er jo sterkere og tåler mer flexing i rørene. Men jeg personlig liker veldig godt designet på ALTA rammen og tror det kommer til å bli en meget tøff fixie!!
--
Jeg har kjøpt nye hjul til den i helgen...
Her er en "teaser"
The ultimate track wheels. Purpose built for the velodrome or Keirin circuit.
Jag är säker på att den blir badass, posta bilder när den är klar
-
rickart
- Posts: 185
- Joined: 25 Sep 2008 19:16
- Location: Stavern, Norge
-
Contact:
Post
by rickart » 18 Apr 2009 01:14
Inte helt klar men her er bilder fra "the first test ride as a fixie"...
Venter på et 42 cm Bullhorn og et nytt kjede...
Go fixed or die trying!
-
Todd
- Posts: 204
- Joined: 12 Nov 2008 18:00
- Location: Stockholm
Post
by Todd » 18 Apr 2009 01:46
Stiligt!
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit
-
mojhoj
- Posts: 303
- Joined: 28 Nov 2008 22:51
- Location: Stockholm
Post
by mojhoj » 18 Apr 2009 08:54
rickart wrote:Venter på et 42 cm Bullhorn og et nytt kjede...
Ja, verkligen modig design!
Varför bullhorn förresten--kort ram?
-
olebole
- Posts: 1952
- Joined: 26 Apr 2008 12:56
- Location: MALMØ
-
Contact:
Post
by olebole » 18 Apr 2009 10:24
mojhoj wrote:
Varför bullhorn förresten--kort ram?
Jag gissar på att han tycker det är skönt/snyggt.
-
rickart
- Posts: 185
- Joined: 25 Sep 2008 19:16
- Location: Stavern, Norge
-
Contact:
Post
by rickart » 18 Apr 2009 11:03
olebole wrote:mojhoj wrote:
Varför bullhorn förresten--kort ram?
Jag gissar på att han tycker det är skönt/snyggt.
Right on!
Nei ramma er ikke kort og jeg tror denne syklen er finest med et BullHorn styre med white-wrapping...
Go fixed or die trying!
-
mojhoj
- Posts: 303
- Joined: 28 Nov 2008 22:51
- Location: Stockholm
Post
by mojhoj » 18 Apr 2009 11:22
rickart wrote:jeg tror denne syklen er finest med et BullHorn styre med white-wrapping...
Umm vit.. Inte röd? --bara att matcha vänster pedal.
-
rickart
- Posts: 185
- Joined: 25 Sep 2008 19:16
- Location: Stavern, Norge
-
Contact:
Post
by rickart » 18 Apr 2009 18:22
mojhoj wrote:rickart wrote:jeg tror denne syklen er finest med et BullHorn styre med white-wrapping...
Umm vit.. Inte röd? --bara att matcha vänster pedal.
Det er ikke noe rødt på syklen. Det på pedalene er gull...
Go fixed or die trying!