OT-tråden

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Prince of the rodeo
Posts: 666
Joined: 24 Jun 2008 01:53

Re: OT-tråden

Post by Prince of the rodeo » 22 May 2013 22:43

Nånannan som peppar för Cricket World Cup 2015?

User avatar
tsarpjotyr
Posts: 376
Joined: 20 Sep 2012 10:53
Location: Gbg 413

Re: OT-tråden

Post by tsarpjotyr » 22 May 2013 22:45

Vad är valvefail och vad är inte valvefail?
Från Norrbotten till Göteborg

chrobin

Re: OT-tråden

Post by chrobin » 22 May 2013 22:50

Prince of the rodeo wrote:Nånannan som peppar för Cricket World Cup 2015?
Jag är pepp på Cricket!! Jobbar mycket med Indier så det blir en hel del Cricket snack på jobbet.

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: OT-tråden

Post by Fredde » 22 May 2013 22:53

Vanderlyle wrote:Vad är valvefail och vad är inte valvefail?
När man byggt sitt hjul fel så ventilhålet är placerat mellan två icke-parallella ekrar.

Se: http://valvefail.blogspot.se/

User avatar
tolij
Posts: 512
Joined: 20 Sep 2011 16:06

Re: OT-tråden

Post by tolij » 22 May 2013 23:00

Fredde wrote:
tolij wrote:
Fredde wrote:Om jag tolkat dej rätt är ditt förslag att om någon klagar på något i OT-tråden ska vi bara rycka på axlarna (och hänvisa till yttrandefrihet och demokrati)?
Nej.
Bra, då är vi överens!
Ja vet inte - överväger du o de andra moderatorerna att ta bort OT tråden eller begränsa politiska diskussioner?

Edit: @ Otto - oj vad rolig du var nu - har du lust att exemplifiera vad som var så himla urbota dumt o onödigt?
Last edited by tolij on 22 May 2013 23:09, edited 1 time in total.

User avatar
wastegård
Posts: 874
Joined: 29 Aug 2011 14:53
Location: Stockholm, SOS
Contact:

OT-tråden

Post by wastegård » 22 May 2013 23:06

"jävla JAS"

Så känner jag spontant.
Last edited by wastegård on 22 May 2013 23:10, edited 1 time in total.

User avatar
Slowie
Posts: 1044
Joined: 05 Dec 2011 02:15
Location: Sthlm
Contact:

Re: OT-tråden

Post by Slowie » 22 May 2013 23:09

tolij wrote:
Fredde wrote:
tolij wrote:
Fredde wrote:Om jag tolkat dej rätt är ditt förslag att om någon klagar på något i OT-tråden ska vi bara rycka på axlarna (och hänvisa till yttrandefrihet och demokrati)?
Nej.
Bra, då är vi överens!
Ja vet inte - överväger du o de andra moderatorerna att ta bort OT tråden eller begränsa politiska diskussioner?
Som på alla andra forum är det väl användarna som inte riktigt kan hantera tråden som "tas bort" och inte tråden i sig. Eller?

User avatar
atomlab
Posts: 1840
Joined: 30 Jul 2010 23:26

Re: OT-tråden

Post by atomlab » 23 May 2013 07:25

När era högt intellektuella medlemmar fattar galoppen och admins får tid över så vore en högt önskvärd funktion att man kunde mörka användares poster och till och med hela trådar.
Image

User avatar
Edin
Posts: 55
Joined: 24 May 2011 23:32
Location: Eaglemeadowhill

Re: OT-tråden

Post by Edin » 23 May 2013 11:23

Kortade kedjan två länkar och spände den ordentligt. Hammare och spik var inte optimalt men det gick. 8)

User avatar
tolij
Posts: 512
Joined: 20 Sep 2011 16:06

Re: OT-tråden

Post by tolij » 23 May 2013 12:51

Slowie wrote:
tolij wrote:
Fredde wrote:
tolij wrote:
Fredde wrote:Om jag tolkat dej rätt är ditt förslag att om någon klagar på något i OT-tråden ska vi bara rycka på axlarna (och hänvisa till yttrandefrihet och demokrati)?
Nej.
Bra, då är vi överens!
Ja vet inte - överväger du o de andra moderatorerna att ta bort OT tråden eller begränsa politiska diskussioner?
Som på alla andra forum är det väl användarna som inte riktigt kan hantera tråden som "tas bort" och inte tråden i sig. Eller?
Det vet jag inget om men det är kanske praxis att varna o sedan ta bort medlemmar som upprepade gånger använder sig av kränkande/nedsättande kommentarer eller gör sexistiska/rasistiska uttalanden (vilket det väl knappast har förekommit här?) - obs - inte att jämnföra med att faktiskt diskutera dessa eller ge pikar. Diskussionen har dock rört uttalanden som jag tolkar just som en vilja att ta bort hela tråden och eller förbjuda politiska diskussioner - och nu vill jag ha ett svar av @ Fredde angående detta!!

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: OT-tråden

Post by Fredde » 23 May 2013 13:16

tolij wrote: Diskussionen har dock rört uttalanden som jag tolkar just som en vilja att ta bort hela tråden och eller förbjuda politiska diskussioner - och nu vill jag ha ett svar av @ Fredde angående detta!!
Du tolkar det helt fel. Vårt mål att är att OT-tråden precis som resten av forumet i mångt och mycket sköter sig självt av dess trevliga och kunniga medlemmar, detta är något som till 100% regleras av de som skriver i forumet och vad de skriver.

Mitt inlägg handlade om att varför det inte är lämpligt att trolla om att bråka om politik på fixedgear och jag citerar mig själv:
"Fortsätt gärna att diskutera politik eller mello om ni känner för det men håll det på en trivsam nivå för alla och fortsätter förfallet av OT-tråden minskar ju chansen för att vi har den kvar. "

Sen försöker jag mig på att förklara den problematik som kan (OBS: kan) uppstå av politiska diskussioner och att det är en problematik som vi vill undvika OM den skulle uppstå.

Jag tror att du förstorar upp det hela en aning.

User avatar
tolij
Posts: 512
Joined: 20 Sep 2011 16:06

Re: OT-tråden

Post by tolij » 23 May 2013 13:38

Fredde wrote: "Fortsätt gärna att diskutera politik eller mello om ni känner för det men håll det på en trivsam nivå för alla och fortsätter förfallet av OT-tråden minskar ju chansen för att vi har den kvar. "
Ja tack för citatet - du skriver ju rakt upp och ner "minskar ju chansen för att ha den kvar" - hur ska man annars tolka det?! du skriver alltså väldigt tydligt att du dels tycker att OT tråden håller på att förfalla samt att den då riskerar att tas bort - och så säger du att jag har misstolkat dig?! Har JAG förstorat upp allting? Då vill jag gärna veta vad det är som föranledde den här diskussionen till att börja med - vilket slags övertramp har egentligen begåtts här? Vad är det för förfall du pratar om??

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: OT-tråden

Post by Fredde » 23 May 2013 13:53

tolij wrote:
Fredde wrote: "Fortsätt gärna att diskutera politik eller mello om ni känner för det men håll det på en trivsam nivå för alla och fortsätter förfallet av OT-tråden minskar ju chansen för att vi har den kvar. "
Ja tack för citatet - du skriver ju rakt upp och ner "minskar ju chansen för att ha den kvar" - hur ska man annars tolka det?! du skriver alltså väldigt tydligt att du dels tycker att OT tråden håller på att förfalla samt att den då riskerar att tas bort - och så säger du att jag har misstolkat dig?! Har JAG förstorat upp allting? Då vill jag gärna veta vad det är som föranledde den här diskussionen till att börja med - vilket slags övertramp har egentligen begåtts här? Vad är det för förfall du pratar om??
Det är ett generellt resonemang. Om exvis färre läser forumet/en tråd/en tidning/whatever minskar ju chansen att det finns kvar, det är väl helt uppenbart - men innebär inte att man kan dra slutsatsen att det kommer att försvinna. Om färre köper cyklar i butik minskar ju chansen att vi har cykelbutiker.

User avatar
tolij
Posts: 512
Joined: 20 Sep 2011 16:06

Re: OT-tråden

Post by tolij » 23 May 2013 14:47

^^

Jaha så nu har du plötsligt glidit över från att som moderator insinuera att tråden kommer att försvinna pga svårigheter att moderera politiska diskussioner - till att handla om att "DET" kommer försvinna - till synes av sig själv (!) o få det att låta som om du egentligen månar om trådens förfall - rent intressemässigt för läsarna! Snygg vändning hörru! Pröva att besvara frågan istället o sluta vara undanglidande.

User avatar
Carl
Posts: 590
Joined: 30 Jun 2008 22:03
Location: Åre

Re: OT-tråden

Post by Carl » 23 May 2013 14:52

Image

K-dregg
Posts: 740
Joined: 16 Aug 2009 12:27

Re: OT-tråden

Post by K-dregg » 23 May 2013 15:12

Image

Prince of the rodeo
Posts: 666
Joined: 24 Jun 2008 01:53

Re: OT-tråden

Post by Prince of the rodeo » 23 May 2013 15:15

Semlan, kan du inte bara slappna av lite? Ut och cykla istället. Tror det gör gott för många på forat att släppa tangentbordet och ut och masha istället.

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

OT-tråden

Post by olebole » 23 May 2013 15:49

Prince of the rodeo wrote:Semlan, kan du inte bara slappna av lite? Ut och cykla istället. Tror det gör gott för många på forat att släppa tangentbordet och ut och masha istället.
+1, jättemycket.

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: OT-tråden

Post by Fredde » 23 May 2013 15:57

tolij wrote:^^

Jaha så nu har du plötsligt glidit över från att som moderator insinuera att tråden kommer att försvinna pga svårigheter att moderera politiska diskussioner - till att handla om att "DET" kommer försvinna - till synes av sig själv (!) o få det att låta som om du egentligen månar om trådens förfall - rent intressemässigt för läsarna! Snygg vändning hörru! Pröva att besvara frågan istället o sluta vara undanglidande.
Jag gjorde ett försök att belysa mitt resonemang med en liknelse.

Gör såhär: Formulera din frågeställning och PMa mig så postar jag det i vår admin-del så återkommer vi med ett svar som alla admins står bakom.

Eller så kan jag försöka haka på någon torsdagsrunda så får vi snacka mer då. Det är lite mycket just nu bara med jobb och ett nytillskott i familjen så cykel&öl har fått låg prio. Pinsamt, jag vet.

Eller så hakar du på tempo-träningen någon onsdag på FRA-rundan framöver så får vi surra mer då.

User avatar
tolij
Posts: 512
Joined: 20 Sep 2011 16:06

Re: OT-tråden

Post by tolij » 24 May 2013 00:04

Bara för att det har blivit lite obekvämt i tråden, lite dålig stämning, eller för att nån har kännt sig kränkt för en skitsak, så börjas det, om än i tanken (?), att tummas på en tråd som innehåller goda möjligheterna till intellektuella diskussioner på forumet.

Om det var en liknelse så har du istället åter igen undvikit att svara på en enkel fråga. Och som forumanvändare förväntar jag mig helt enkelt argument och ett stringent resonemang från en moderator, kring det som på ett eller annat sätt kan komma att utgöra begränsningar för en sådan tråd, samt den transparens man får genom att redovisa detta i tråden och ej medelst privata PM.

Sen kan alla clowner här fortsätta ert pajkastande, så länge ni tror att vinden blåser rätt, något annat kan man man ju knappast förvänta sig.

Edit: Du har PM. För övrigt surrar jag gärna på nån tur framöver och grattis till tillskottet.

Post Reply