OT-tråden

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Hampan
Posts: 550
Joined: 22 Sep 2009 22:28
Location: Stockholm

OT-tråden

Post by Hampan » 21 May 2013 09:56

Som jag skrev, du duckade duktigt för Huliganens senaste inlägg för att välja ett enklare spår, genomskinligt och underhållande.
_____________
Fista STHLM

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: OT-tråden

Post by abacaxi » 21 May 2013 10:05

Hampan wrote:Som jag skrev, du duckade duktigt för Huliganens senaste inlägg för att välja ett enklare spår, genomskinligt och underhållande.
jaha, hur ska jag bemöta det där tycker du? mitt svar på tolijs film har såklart inget alls att göra med min diskussion med huliganen. jag förstår att det är underhållande att lyssna på andra när man inte har något att komma med själv. med lite tur lär du dig något också, jag känner inte dig men baserat på dina inlägg på forumet gissar jag att det kan behövas.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

Sönke
Posts: 1330
Joined: 07 Nov 2007 20:19

Re: OT-tråden

Post by Sönke » 21 May 2013 10:10

Abcdeifi det är väldigt sällan dina provocerande inlägg går hem. Det kan vara lite som ironi på nätet, ingen bra ide. Vill du ses som en skön kille så ta det lite lugnare med din chargång eller, ta shitstormen.

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: OT-tråden

Post by abacaxi » 21 May 2013 10:13

vad får dig att tro att jag inte kan ta shitstormen? jag tycker dock det är mycket roligare att bemöta huliganens intellektuella tirader och tolijs mer direkta gif-tilltal än folk som ställer sig vid sidan och drygar sig.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

Hampan
Posts: 550
Joined: 22 Sep 2009 22:28
Location: Stockholm

OT-tråden

Post by Hampan » 21 May 2013 10:14

abacaxi wrote:
Hampan wrote:Som jag skrev, du duckade duktigt för Huliganens senaste inlägg för att välja ett enklare spår, genomskinligt och underhållande.
jaha, hur ska jag bemöta det där tycker du? mitt svar på tolijs film har såklart inget alls att göra med min diskussion med huliganen. jag förstår att det är underhållande att lyssna på andra när man inte har något att komma med själv. med lite tur lär du dig något också, jag känner inte dig men baserat på dina inlägg på forumet gissar jag att det kan behövas.
Haha, anfall är bästa försvar, eller? Men jag tänker inte sänka mig till din nivå och hugga på ett sånt lätt bete, och baserat på dina inlägg lär det inte behövas heller.
_____________
Fista STHLM

Sönke
Posts: 1330
Joined: 07 Nov 2007 20:19

Re: OT-tråden

Post by Sönke » 21 May 2013 10:40

Själv skulle jag tycka det va jobbigt att alltid hamna i konflikter men, bevisligen har du någon skev fetisch kanske rent av en maschokistik läggning där du faktiskt får ut något av det du drar igång. Har personligen ställt mig frågandes till mycket av det du skriver, inte i sakfråga, utan att du hela tiden drar igång bråk på forumet. Tråkigt tycker jag och säkert fler därför försökte jag lägga fram det för dig på ett, i mina ögon, ett trevligt sätt.

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: OT-tråden

Post by abacaxi » 21 May 2013 11:42

Jaja, jag har skärpt mig på sistone eftersom det blev dålig stämning men nu diskuterar vi ju politik i ot-tråden, det är väl typ meningen att vi ska bråka lite. Roligare med on topic off topic-bråk dock.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: Re: OT-tråden

Post by abacaxi » 21 May 2013 11:44

Hampan wrote:jag tänker inte sänka mig till din nivå och hugga på ett sånt lätt bete.
Du hade ju kunnat hoppa över att beta själv i så fall?
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

User avatar
tolij
Posts: 512
Joined: 20 Sep 2011 16:06

Re: OT-tråden

Post by tolij » 21 May 2013 13:17

Ja la upp videon för att förmedla en känsla, inte koppla ihop marknadsekonomi med amerikansk imperialism (fast jag har svårt att se hur den senare inte är förenad med den förra). DVDA (som skrev låten) driver med den amerikanska drömmen, och den amerikanska drömmen bygger på en idealiserad bild av individens möjligheter. Med videon ville jag illustrera den känsla jag får av dessa gemensamma tongångar.

Foliehatten kan du ta o köra upp.

Fixen
Posts: 2841
Joined: 21 Aug 2009 09:08

Re: OT-tråden

Post by Fixen » 21 May 2013 14:51

Flickr lanserar sin nya tjänst med 1TB!!! lagring gratis. Brb, offloadar alla bilder till molnet.

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: OT-tråden

Post by Fredde » 21 May 2013 17:28

abacaxi wrote:... men nu diskuterar vi ju politik i ot-tråden, det är väl typ meningen att vi ska bråka lite.
Nej.

User avatar
frank.h
Posts: 1290
Joined: 22 Aug 2010 20:34
Location: Stockholm

Re: OT-tråden

Post by frank.h » 21 May 2013 17:41

Fredde wrote:
abacaxi wrote:... men nu diskuterar vi ju politik i ot-tråden, det är väl typ meningen att vi ska bråka lite.
Nej.
Fredde For President!
SONS OF SATAN - Fista Stockholm

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: OT-tråden

Post by Fredde » 21 May 2013 18:09

haha

OT-tråden håller på och bli någon sorts slasktratt och i längden så håller inte det. Detta är ett cykelforum och där snackas det cykel. OT-tråden finns för att kunna fortsätta intressanta diskussioner som uppstår i de andra trådarna men som inte är cykelrelaterade och liknande.

Så att trolla om att bråka om politik är helt enkelt inte lämpligt av dessa tre anledningar:

- Om man ska diskutera politik bör man på ett rättvist sätt ge alla möjlighet och plats att uttrycka sig och den toleransen och respekten det skulle krävas saknas här.

- Fixedgear har inga resurser (och kanske inte heller all nödvändig kunskap) för att kunna moderera politiska diskussioner så att de faktiskt skulle bli bra och läsvärda. Det finns jättebra forum att hitta likasinnade att diskutera politik.

- Alla som hänger här och på olika sätt bidrar till forumet med texter och bilder gör det ideellt och helt utan ersättning och att trolla efter bråk är bara irriterande och slöseri med andras tid.

- Den tid vi lägger på att moderera skulle vi (jag) kunna lägga på att få klart ett lass med sköna uppdateringar vi har planerat tex en knapp vid varje tråd där man kan visa alla bilder ur en tråd och slippa texten, kan vara helskönt för tex dagens bild eller fina cyklar. Men det skjuts bara på framtiden när tiden går att rensa bort OT osv.

Fortsätt gärna att diskutera politik eller mello om ni känner för det men håll det på en trivsam nivå för alla och fortsätter förfallet av OT-tråden minskar ju chansen för att vi har den kvar.

:D

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: OT-tråden

Post by abacaxi » 21 May 2013 19:44

Jag antar att det är jag som ska vara boven men fuck that. Vill man inte ha bråk lägger man inte upp straight edgepropaganda eller filmer som antyder att kapitalism och krig skulle vara samma sak. Undvik de heta ämnena istället så blir det inte bråk (jodå jag läste posten ovan, bra). Är så jävla trött på att folk ska kunna häva ur sig vad fan som helst och sen är det den som protesterar som är skurken. fuck that, eller just ja det har jag ju redan sagt.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: OT-tråden

Post by Fredde » 21 May 2013 20:11

Nej, det är en allmän uppmaning/information. Om något enbart är riktat till dej personligen kommer ett PM och inget som tas upp i en tråd. Men eftersom ämnet var på tapeten tog jag upp det nu. :)

Det verkar väl vettigt att ge de flesta ämnen "en chans", men när tonen blir dryg (som nyss i er diskussion) eller någon har bemödat sig med att klicka på "REPORT" och klagar tar vi upp frågan och diskuterar (och röstar) hur vi ska göra. Det är ingen som sitter och är diktator och styr och ställer utan vi försöker så klart vara så tillmötesgående det bara går och försöka vara rättvisa, vilket är långt ifrån enkelt alla gånger.

Men det är viktigare att det finns bra cykelsnack på forumet än politiska diskussioner.
abacaxi wrote:Jag antar att det är jag som ska vara boven men fuck that. Vill man inte ha bråk lägger man inte upp straight edgepropaganda eller filmer som antyder att kapitalism och krig skulle vara samma sak. Undvik de heta ämnena istället så blir det inte bråk (jodå jag läste posten ovan, bra). Är så jävla trött på att folk ska kunna häva ur sig vad fan som helst och sen är det den som protesterar som är skurken. fuck that, eller just ja det har jag ju redan sagt.

User avatar
Pirre The Trucker
Posts: 618
Joined: 17 Oct 2010 20:26
Location: Sthlm

Re: OT-tråden

Post by Pirre The Trucker » 21 May 2013 20:46

Jag drar ut och cyklar lite..
Bicicletta ogni giorno toglie il medico di torno
------------------------------------------------------------

User avatar
atomlab
Posts: 1840
Joined: 30 Jul 2010 23:26

OT-tråden

Post by atomlab » 21 May 2013 22:19

Hampan wrote:Va e det du säger Atomlab, TVÅ vattenskotrar?! Räkna med att få oväntat besök av mig i badbrallor, flipflops och med bedjande hundögon många gånger i sommar!

Apropå det, kan du inte lägga upp en bild på dom i OT-tråden? :)
Kan lägga upp dom i den andra ot tråden här på forat! ;-)
Image

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: OT-tråden

Post by Viggen » 21 May 2013 23:21

abacaxi wrote:Vill man inte ha bråk lägger man inte upp straight edgepropaganda....
Vet du vad?

Stopp, bara sluta där innan det blir jättepajjigt.
Att kalla en demo från ett hardcoreband, i en posta dagens soundtrack-tråd, som består av medlemmar som är veganer/sxe vars texter delvis handlar om detta för sxe-propaganda är att dra på rätt stora växlar. Samt att hinta om att jag vill ha bråk pga detta? Lite som att säga att alla döds/blackmetal-låtar jag lägger upp för uppmuntran till att begå diverse bestialiska och rituellt färgade mord samt leva rövare i allmänhet. Nåja.
Sen kan man ju alltid tl;dr:a långa inlägg om man inte orkar läsa heller ;)

Men från ditt håll sett är jag antagligen en vettvillig och spritt språngande galen kulturmarxist, rödstrumpa, trädkramare, anti-USA+ALLT och säkert djurrättare också! :)

Nä den dagen jag blivit hardline och lägger upp Good Clean Fun låtar om att skjuta familjemedlemmar som dricker mjölk, ett tips är att inte ta GCF på så stort allvar, kan du får dra på stora växlar.

Sen så har alltid fredde rätt, för han har herrgårdsvagn (och är klok) och det är inte att leka med.

Tjipp.

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: OT-tråden

Post by abacaxi » 21 May 2013 23:51

Du har självklart rätt, verkligen inget att bråka om och jag har inte ens något emot straight edge. Bråket kom sig av att ämnet tydligen var så hett att det inte fanns utrymme för lite sarkasm. Ämnen man inte får skämta om leder ofta till bråk helt enkelt. Jag skämtar sällan om ras, kön och sånt som jag vet gör folk illa men behöver tydligen kalibrera min kompass vad gäller subkulturell tillhörighet.

Edit: kommunister kommer jag fortsätta dryga mig mot även om de tar illa upp. Kalla mig gärna gammaldags som växte upp under kalla kriget. :-)
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

User avatar
tolij
Posts: 512
Joined: 20 Sep 2011 16:06

Re: OT-tråden

Post by tolij » 22 May 2013 00:45

@ Fredde - du ger dubbla budskap. Ett forum på internet som har en OT tråd är väl ett utmärkt sätt att hålla politiska diskussioner, när allting loggas så blir det svårare att slingra sig med ful argumentationsteknik och det är så rättvist en diskussion i allmänhet någonsin kommer bli. På vilket sätt menar du att inte alla kan delta, det är väl upp till var och en? Du förutsätter att man vill diskutera med likasinnade samt att en politisk diskussion bör modereras - men då blir det ju varelse intressant eller diskussion, och om man inte håller tal behöver man ingen talman som ser till att folk håller sig till klockan eller inte avbryter. Antingen gillar man att diskutera, eller så lever man ute i obygden o skyfflar hö. Visst vill vi ha det trevligt - men inte tråkigt - med all respekt - håll tassarna borta från OT tråden..

Post Reply