VISA: Din/a växelcyklar.
-
- Posts: 1532
- Joined: 15 Aug 2010 11:02
- Location: Gbg|414
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Tacka tackar! Får väl vänja mig vid att bli spottad från och med nu då, med den lacken är det väl inte en hoj som går obemärkt förbi direkt...
The thigh's the limit
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Kristoffer T wrote:Ett av de ballaste byggena på forat - alla kategorier. Snyggt jobbat.
Pflanzgarten stole my virginity
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Muffat Stål wrote:Holländarn blev klar till slut. Tack Hagard för mentorskapet och Viggen för bromsarna. Känner på mig att jag kommer ha mycket roligt på den här hojen!
Ohalala creme brûlée!
Skitsnygg
VISA: Din/a växelcyklar.
Snyggaste bågen på forat.Muffat Stål wrote:
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Holy fuck vilket fint bygge!
Två tummar upp, håller med snyggaste bygget på forat
Två tummar upp, håller med snyggaste bygget på forat
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Muffat stål? Har du ork lust med en spec på den?
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Helt sjukt fin hoj muffat!
Cykeln är redo för rejs, så ska jag bara bli det också.
Cykeln är redo för rejs, så ska jag bara bli det också.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Den där är brølig och du vet det philip
Fick änteligen den sista och mycket efterlängtade delen till Gospeed Rando #1 igår, en Shiftmate #2 för att mata ihop campas 11-delade reglage med 10-delade kassett/bakväxel. Fungerar som magi. Äntligen slut på spakandet nere på ramen och för korta kedjor, aléz!
Fick änteligen den sista och mycket efterlängtade delen till Gospeed Rando #1 igår, en Shiftmate #2 för att mata ihop campas 11-delade reglage med 10-delade kassett/bakväxel. Fungerar som magi. Äntligen slut på spakandet nere på ramen och för korta kedjor, aléz!
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Plenty pretty, that!
VISA: Din/a växelcyklar.
Ojojoj.. Fina grejer här nu!
- kjellsnell
- Posts: 534
- Joined: 19 Oct 2010 19:32
- Location: Ljungskile
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Skitsnygg cykel Viggen!!! ett par däck med rågummifärgade sidor hade blivit pricken över i.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Tack tack!
Kanske att det blir ett par Grand Bois, Resist Nomad, Challenge Eroica eller Ruffy Tuffy i framtiden när jag slitit ut Ultremo:na. Som för övrigt är bland det trevligaste i däckväg jag rullat på, så sjukt lätta (235gr, få däck kan matcha det) för att vara 28or, sjukt bekväma och riktigt snabba!
Den är ju byggd kring 28c däck, så jag vet inte riktigt om jag kan klämma in ett par 30or eller större, men jag ska prova någon dag
Kanske att det blir ett par Grand Bois, Resist Nomad, Challenge Eroica eller Ruffy Tuffy i framtiden när jag slitit ut Ultremo:na. Som för övrigt är bland det trevligaste i däckväg jag rullat på, så sjukt lätta (235gr, få däck kan matcha det) för att vara 28or, sjukt bekväma och riktigt snabba!
Den är ju byggd kring 28c däck, så jag vet inte riktigt om jag kan klämma in ett par 30or eller större, men jag ska prova någon dag
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Mycket fin!
Två frågor:
1. Är sadeln egenomklädd eller har det börjat tillverkas nya vita flite -eller är det en NOS?
2. Vad menar du med - slut på för korta kedjor - jag läser ihop det med det du skriver om campag 10/11 och förstår inte sammanhanget.
Mvh
JE
Två frågor:
1. Är sadeln egenomklädd eller har det börjat tillverkas nya vita flite -eller är det en NOS?
2. Vad menar du med - slut på för korta kedjor - jag läser ihop det med det du skriver om campag 10/11 och förstår inte sammanhanget.
Mvh
JE
Grön våg för grå man...
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Tack JE,
1. Sadeln är egenomklädd precis osm du gissade. Vita 1990 Flite:s växer knappast på träd, speciellt inte i NOS skick.
2. Jag hade tidigare en pinsamt för kort reservkedja monterad jag hade liggande i lådan hemma, verkligen pinsamt mycket för kort. Ville in ta fram Recordkedjan innan alla delar var hemma och jag kunde måtta till rätt längd.
Det där med att blanda 10 och 11 handlar om att reglagen är för 11 delat med drivlinan 10-delad rakt igenom. Att fixa det hjälper den här lilla prylen till med:
(min är dock modell #2)
Jtek tillverkar ett gäng olika sådana här för att blanda äldre drivlinor med nyare, campa med shimano/sram och allsköns kombinationer. Mycket klurigt!
http://jtekengineering.com/shiftmate.php
1. Sadeln är egenomklädd precis osm du gissade. Vita 1990 Flite:s växer knappast på träd, speciellt inte i NOS skick.
2. Jag hade tidigare en pinsamt för kort reservkedja monterad jag hade liggande i lådan hemma, verkligen pinsamt mycket för kort. Ville in ta fram Recordkedjan innan alla delar var hemma och jag kunde måtta till rätt längd.
Det där med att blanda 10 och 11 handlar om att reglagen är för 11 delat med drivlinan 10-delad rakt igenom. Att fixa det hjälper den här lilla prylen till med:
(min är dock modell #2)
Jtek tillverkar ett gäng olika sådana här för att blanda äldre drivlinor med nyare, campa med shimano/sram och allsköns kombinationer. Mycket klurigt!
http://jtekengineering.com/shiftmate.php
- viggowimnell
- Posts: 260
- Joined: 20 Mar 2009 15:54
- Location: Göteborg
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Min nya brukscykel, lite för stor men funkar fint. Skall på läderlapp på stänkskärmen fram samt kapa skärmstagen.
Någon som vet något om märket Osaka?
Last edited by viggowimnell on 06 May 2013 15:57, edited 1 time in total.
- viggowimnell
- Posts: 260
- Joined: 20 Mar 2009 15:54
- Location: Göteborg
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Den är 66.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Haha, ser ut som en minicykel...