VISA: Din/a växelcyklar.

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Muffat Stål
Posts: 1532
Joined: 15 Aug 2010 11:02
Location: Gbg|414

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Muffat Stål » 29 Apr 2013 21:10

Tacka tackar! Får väl vänja mig vid att bli spottad från och med nu då, med den lacken är det väl inte en hoj som går obemärkt förbi direkt...
The thigh's the limit

User avatar
AndreasVH
Posts: 1397
Joined: 13 May 2008 22:03
Location: Älta/Nacka

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by AndreasVH » 29 Apr 2013 21:35

Kristoffer T wrote:Ett av de ballaste byggena på forat - alla kategorier. Snyggt jobbat.
Pflanzgarten stole my virginity

laban
Posts: 286
Joined: 29 Apr 2009 23:52
Location: Vasastan / stockholm

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by laban » 29 Apr 2013 23:17

Muffat Stål wrote:Holländarn blev klar till slut. Tack Hagard för mentorskapet och Viggen för bromsarna. Känner på mig att jag kommer ha mycket roligt på den här hojen!

Image

Ohalala creme brûlée!

Skitsnygg

User avatar
Lofberg
Posts: 661
Joined: 09 Aug 2011 09:33
Location: Göteborg

VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Lofberg » 29 Apr 2013 23:23

Muffat Stål wrote:
Image
Snyggaste bågen på forat.

Jilster
Posts: 146
Joined: 21 Oct 2008 07:27

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Jilster » 02 May 2013 12:07

Holy fuck vilket fint bygge!

Två tummar upp, håller med snyggaste bygget på forat :mrgreen:

Jilster
Posts: 146
Joined: 21 Oct 2008 07:27

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Jilster » 02 May 2013 12:10

Muffat stål? Har du ork lust med en spec på den?

User avatar
fjonk
Posts: 702
Joined: 25 Mar 2010 20:27
Location: Malmø

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by fjonk » 03 May 2013 14:35

Helt sjukt fin hoj muffat!

Cykeln är redo för rejs, så ska jag bara bli det också.

Image

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Viggen » 04 May 2013 19:27

Den där är brølig och du vet det philip ;)

Fick änteligen den sista och mycket efterlängtade delen till Gospeed Rando #1 igår, en Shiftmate #2 för att mata ihop campas 11-delade reglage med 10-delade kassett/bakväxel. Fungerar som magi. Äntligen slut på spakandet nere på ramen och för korta kedjor, aléz!
Image

pse
Posts: 1074
Joined: 07 Aug 2009 23:59
Location: Örebro

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by pse » 04 May 2013 19:36

Plenty pretty, that!

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Viggen » 04 May 2013 19:40

Speciellt vevpartiet ;)

413
Posts: 268
Joined: 01 Aug 2009 19:26
Location: Göteborg

VISA: Din/a växelcyklar.

Post by 413 » 04 May 2013 21:32

Ojojoj.. Fina grejer här nu!

User avatar
kjellsnell
Posts: 534
Joined: 19 Oct 2010 19:32
Location: Ljungskile

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by kjellsnell » 05 May 2013 15:48

Skitsnygg cykel Viggen!!! ett par däck med rågummifärgade sidor hade blivit pricken över i.

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Viggen » 06 May 2013 06:55

Tack tack!
Kanske att det blir ett par Grand Bois, Resist Nomad, Challenge Eroica eller Ruffy Tuffy i framtiden när jag slitit ut Ultremo:na. Som för övrigt är bland det trevligaste i däckväg jag rullat på, så sjukt lätta (235gr, få däck kan matcha det) för att vara 28or, sjukt bekväma och riktigt snabba!

Den är ju byggd kring 28c däck, så jag vet inte riktigt om jag kan klämma in ett par 30or eller större, men jag ska prova någon dag :)

J2000E
Posts: 709
Joined: 01 Mar 2010 18:02

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by J2000E » 06 May 2013 07:11

Mycket fin!
Två frågor:
1. Är sadeln egenomklädd eller har det börjat tillverkas nya vita flite -eller är det en NOS?
2. Vad menar du med - slut på för korta kedjor - jag läser ihop det med det du skriver om campag 10/11 och förstår inte sammanhanget.
Mvh
JE
Grön våg för grå man...

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Viggen » 06 May 2013 07:25

Tack JE,

1. Sadeln är egenomklädd precis osm du gissade. Vita 1990 Flite:s växer knappast på träd, speciellt inte i NOS skick.
2. Jag hade tidigare en pinsamt för kort reservkedja monterad jag hade liggande i lådan hemma, verkligen pinsamt mycket för kort. Ville in ta fram Recordkedjan innan alla delar var hemma och jag kunde måtta till rätt längd.

Det där med att blanda 10 och 11 handlar om att reglagen är för 11 delat med drivlinan 10-delad rakt igenom. Att fixa det hjälper den här lilla prylen till med:
(min är dock modell #2)
Image
Jtek tillverkar ett gäng olika sådana här för att blanda äldre drivlinor med nyare, campa med shimano/sram och allsköns kombinationer. Mycket klurigt!
http://jtekengineering.com/shiftmate.php

User avatar
viggowimnell
Posts: 260
Joined: 20 Mar 2009 15:54
Location: Göteborg

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by viggowimnell » 06 May 2013 15:53

Image

Min nya brukscykel, lite för stor men funkar fint. Skall på läderlapp på stänkskärmen fram samt kapa skärmstagen.

Någon som vet något om märket Osaka?
Last edited by viggowimnell on 06 May 2013 15:57, edited 1 time in total.

User avatar
Kiliam
Posts: 1742
Joined: 15 Mar 2012 22:29
Location: Malmö

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Kiliam » 06 May 2013 15:55

^Vilken storlek är den?

User avatar
viggowimnell
Posts: 260
Joined: 20 Mar 2009 15:54
Location: Göteborg

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by viggowimnell » 06 May 2013 16:00

Den är 66.

User avatar
Kiliam
Posts: 1742
Joined: 15 Mar 2012 22:29
Location: Malmö

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Kiliam » 06 May 2013 16:08

Jävlar, hur lång är du?

Singular
Posts: 96
Joined: 29 Nov 2012 19:00

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Post by Singular » 06 May 2013 16:42

Haha, ser ut som en minicykel...

Post Reply