Rambygge - Bike Mielec

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Kiliam
Posts: 1742
Joined: 15 Mar 2012 22:29
Location: Malmö

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by Kiliam » 23 Mar 2013 09:36

frank.h wrote:
nicklas1210 wrote:Ser helt okej ut vid första anblick, förutom de gigantiska gaffeländarna. Återkommer med färdigt bygge...
Är jag den enda som tycker att de där gaffeländarna är helt ok? Bygger nog upp min med ergo eller riser och hoppas att den blir bättre med det.

Mielecträff i vår?
Jag tycker också att de är ok.
Blir det en mielecträff så kan du räkna med mig. Beställde min ram igår :D

User avatar
frank.h
Posts: 1290
Joined: 22 Aug 2010 20:34
Location: Stockholm

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by frank.h » 23 Mar 2013 09:49

Kiliam wrote:
frank.h wrote:
nicklas1210 wrote:Ser helt okej ut vid första anblick, förutom de gigantiska gaffeländarna. Återkommer med färdigt bygge...
Är jag den enda som tycker att de där gaffeländarna är helt ok? Bygger nog upp min med ergo eller riser och hoppas att den blir bättre med det.

Mielecträff i vår?
Jag tycker också att de är ok.
Blir det en mielecträff så kan du räkna med mig. Beställde min ram igår :D
Kollade du upp vad det var för gängsnitt de använde på CC för att fixa vevarmen med helicoil?
SONS OF SATAN - Fista Stockholm

User avatar
Kiliam
Posts: 1742
Joined: 15 Mar 2012 22:29
Location: Malmö

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by Kiliam » 23 Mar 2013 12:16

frank.h wrote:
Kiliam wrote:
frank.h wrote:
nicklas1210 wrote:Ser helt okej ut vid första anblick, förutom de gigantiska gaffeländarna. Återkommer med färdigt bygge...
Är jag den enda som tycker att de där gaffeländarna är helt ok? Bygger nog upp min med ergo eller riser och hoppas att den blir bättre med det.

Mielecträff i vår?
Jag tycker också att de är ok.
Blir det en mielecträff så kan du räkna med mig. Beställde min ram igår :D
Kollade du upp vad det var för gängsnitt de använde på CC för att fixa vevarmen med helicoil?
Ringde ner till dem och frågade och de sa att de inte visste vilket snitt det var.

User avatar
tolij
Posts: 512
Joined: 20 Sep 2011 16:06

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by tolij » 24 Mar 2013 23:15

Kul me Mielec träff!

Väntar otåligt på dom sista delarna, leverans av ett bullhornstyre från usa tar forever.. Har fastnat i hjulträsket, får bli shimanohjulen ja kör på bianchin + hjulbygge-projekt till sommaren. Kan för allt i världen inte bestämma mig för den larviga detaljen sadelstolpsklämma. Hittade sån snygg från loaded: Image

Men tänkte att den kommer bli FÖR snygg till min omålade ram med grova svetsfogar o allt.

User avatar
fjonk
Posts: 702
Joined: 25 Mar 2010 20:27
Location: Malmø

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by fjonk » 25 Mar 2013 18:16

Fasligt lik thomsons klämma den där..

Image

vilden
Posts: 145
Joined: 07 Jun 2010 19:05

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by vilden » 26 Mar 2013 15:22

^Det var min första tanke med.

User avatar
Kiliam
Posts: 1742
Joined: 15 Mar 2012 22:29
Location: Malmö

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by Kiliam » 26 Mar 2013 15:29

Image

Polen tar över Skåne :D

User avatar
tolij
Posts: 512
Joined: 20 Sep 2011 16:06

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by tolij » 26 Mar 2013 15:38

^^ "we got your money!" haha

User avatar
tolij
Posts: 512
Joined: 20 Sep 2011 16:06

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by tolij » 26 Mar 2013 15:45

fjonk wrote:Fasligt lik thomsons klämma den där..

Image
jo de är den ju, vet inte om loadeds klämma är lite mer smäcker i designen eller om bilden bara är mer utdragen Hur som helst blev jag kär i designen i kombination med loggan, fula loggor kan ju sabba hela designen (inte för att Thomsons typsnitt räknas till de fulare) Dock blir det ingen mer USA import för min del - idag kom min Vision basebar, jag trodde jag gjort ett kap, men föst blir man knullad av momsen, sedan blir man knullad av postens "speditionsavgift". Och givetvis är det moms på den också..

User avatar
fjonk
Posts: 702
Joined: 25 Mar 2010 20:27
Location: Malmø

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by fjonk » 26 Mar 2013 19:06

USA-import kan bli rätt svettigt ja :)

User avatar
tolij
Posts: 512
Joined: 20 Sep 2011 16:06

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by tolij » 26 Mar 2013 19:26

HELVETE! nu har Wiggle lyckats pajsa min styrstamsbeställning också! Ingen crown race! Ingen kopp nertill heller! Och istället har dom dumma jävlarna skickat två stycken hättor till top-koppen! aaargh!!

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by Bratt » 26 Mar 2013 19:35

Britter... pft! Jag tror inte ens jag kan räkna antalet felbeställningar jag fått från chainreaction och wiggle.

Tyskland, Japan och Kina är mina favoritländer att beställa ifrån. Kommer till och med framför att beställa inom Sverige. Vet inte hur men på något sätt kan ett paket ta sig snabbare mellan tokyo och min dörr än från örebro till stockholm...

User avatar
tolij
Posts: 512
Joined: 20 Sep 2011 16:06

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by tolij » 26 Mar 2013 20:00

:evil:

men de här känns ju som ett skämt! de handlar inte om fel produkt - dom har ju för fan skickat en HALV produkt! som DESSUTOM ser använd ut! o den här jvla speditionsavgiften! den kommer man väl inte undan med beställningar från Taiwan o dyl?

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by Bratt » 26 Mar 2013 20:29

tolij wrote::evil:

men de här känns ju som ett skämt! de handlar inte om fel produkt - dom har ju för fan skickat en HALV produkt! som DESSUTOM ser använd ut! o den här jvla speditionsavgiften! den kommer man väl inte undan med beställningar från Taiwan o dyl?
Jag har också fått inkompletta varor från wiggle. fuck'em. Brittiska posten är ju... kul att ha att göra med också.

Det stämmer bra. Den avgiften kommer du bara undan om du kommer undan tullen helt. Men du kan ibland be säljaren skriva ner värdet till en mindre summa för att spara pengar. Men kom ihåg att tullen ofta ber om kvitto. Då kan det vara bra att kunna skicka in ett... lätt modifierat dårå. Man kan spara en del pengar på det sättet. Sen kan man ju markera varan som gåva men dom går sällan på det när förpackningen ser lite för professionell ut.

edit: Finns ju en del bra säljare i stor Storbritannien. Velosolo, Hubjub, planet-x, freshtripe m.m

User avatar
tolij
Posts: 512
Joined: 20 Sep 2011 16:06

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by tolij » 26 Mar 2013 20:56

jojo.. tack för tips bratten.

User avatar
Huliganen
Posts: 1450
Joined: 08 May 2012 12:53
Location: Dalen

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by Huliganen » 26 Mar 2013 22:48

Om du kan beställa från tyskland, beställ från tyskland.
F‡$†Λ $†HŁΜ

TARCK'S NOT DEAD
BOMB HILLS NOT COUNTRIES

User avatar
A G
Posts: 247
Joined: 09 Feb 2012 17:53
Location: Blekinge

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by A G » 26 Mar 2013 22:57

Att be avsändaren skriva ner värdet är ingen dum idé när man beställer saker utanför EU. Tänk bara på att inte skriva ner det allt för mycket, om nu paket och innehåll skulle visa sig vara transportskadat, eller försvunnet.

User avatar
Huliganen
Posts: 1450
Joined: 08 May 2012 12:53
Location: Dalen

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by Huliganen » 26 Mar 2013 23:03

När startar vi förresten tråden "Visa din Mielec"?
F‡$†Λ $†HŁΜ

TARCK'S NOT DEAD
BOMB HILLS NOT COUNTRIES

User avatar
frank.h
Posts: 1290
Joined: 22 Aug 2010 20:34
Location: Stockholm

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by frank.h » 26 Mar 2013 23:31

Huliganen wrote:När startar vi förresten tråden "Visa din Mielec"?
Räcker det inte med denna? Du ska ju ändå sälja din innan du ens byggt upp den..
SONS OF SATAN - Fista Stockholm

User avatar
Kiliam
Posts: 1742
Joined: 15 Mar 2012 22:29
Location: Malmö

Re: Rambygge - Bike Mielec

Post by Kiliam » 27 Mar 2013 02:21

frank.h wrote:
Huliganen wrote:När startar vi förresten tråden "Visa din Mielec"?
Räcker det inte med denna?
Fast det är ju väldigt mycket OT i denna tråden, allt från styrlager till e-butiker till faktiska frågor om Mielec. Jag hade tyckt att det var kul att se alla mielecs samlade i en, "visa din Mielec", tråd.

Post Reply