Engelsmän och skicka utomlands?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
moname1
Posts: 46
Joined: 04 Aug 2010 09:08
Location: Stockholm

Engelsmän och skicka utomlands?

Post by moname1 » 02 Sep 2012 21:49

Varför är det så många engelsmän på ebay som inte skickar utomlands? Vissa ger ju med sig om man kontaktar dom men vissa som t.ex. en jag handlade av i kväll gör inte det, vet ni varför? Borde ju inte vara jobbigare egentligen men det är ju tur att man har vänner i UK.

User avatar
Carmencita
Posts: 12
Joined: 19 Aug 2012 15:54

Re: Engelsmän och skicka utomlands?

Post by Carmencita » 02 Sep 2012 21:54

För att Postman Pat inte kör längre österut än Lowestoft



Edit: vädersträckspsykos
Last edited by Carmencita on 03 Sep 2012 14:15, edited 1 time in total.
off pista

Hampan
Posts: 550
Joined: 22 Sep 2009 22:28
Location: Stockholm

Re: Engelsmän och skicka utomlands?

Post by Hampan » 03 Sep 2012 08:52

Jag tror att det är rätt dyrt och krångligt att skicka grejer från England, iallafall var det det när jag köpte en komplett hoj därifrån för ett halvår sen. Alla stora fraktbolag tog typ mer än vad hojen var värd för att få iväg den hit när det gällde privatpersoner, och posten var tydligen inte att tänka på.
Men tydligen finns det företag som funkar som mellanhänder till fraktfirmorna i England, då blev det plötsligt mycket billigare.
Vi använde oss av dom här http://www.postagesupermarket.com/ vilket funkade bra.
_____________
Fista STHLM

stnlk
Posts: 55
Joined: 27 Aug 2008 14:47
Location: Göteborg

Re: Engelsmän och skicka utomlands?

Post by stnlk » 03 Sep 2012 10:35

Carmencita wrote:För att Postman Pat inte kör längre västerut än Lowestoft
Längre österut ska det vara... :|

kukanus
Posts: 344
Joined: 01 May 2011 06:59
Location: Södermalm, Stockholm

Re: Engelsmän och skicka utomlands?

Post by kukanus » 03 Sep 2012 11:24

Jag trodde också att st hade med kostnaden att göra men fick hem en ram nån vecka sen och det kostade 30£ och tog ungefär en vecka.. Så priset kan de iaf inte skylla på. Dessutom står ju köparen för den avgiften...

User avatar
Carmencita
Posts: 12
Joined: 19 Aug 2012 15:54

Re: Engelsmän och skicka utomlands?

Post by Carmencita » 03 Sep 2012 14:32

stnlk wrote:
Carmencita wrote:För att Postman Pat inte kör längre västerut än Lowestoft
Längre österut ska det vara... :|
Nu är allt ställt till rätta! :wink:


Back on topic kan jag inte se någon anledning till varför det skulle vara extra krångligt för engelsmän att skicka saker utomlands, annat än att det känns lite motigt att skicka saker över gränsen i huvud taget. Om man bortser från cykelindustrin som ser rätt fri ut och kikar på andra områden, tex kläder tillverkade i Storbritannien, så är det ofta så att De inte skickar till Sverige på grund av avtal med återförsäljare i Sverige.
off pista

Post Reply