hårt porrnamn

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

hårt porrnamn

Post by abacaxi » 03 Aug 2012 23:54

(edit: en person) som enl fordonsregistret (edit: äger) en grå opel med reg nr (edit: bort) och enligt ratsit bor på (edit: efter att ha räknat till tio kanske man inte ska posta folks hemadresser på internet även om de är mongo), (edit: 's bil) prejade idag mig och min cykelvagn innehållande två småbarn i gubbängen. det gick bra men bara pga tur och min vaksamhet. eftersom han inte ger någon träff på google hoppas jag han hamnar här när han googlar sig själv, och än viktigare hans framtida arbetsgivare. dra åt helvete motherfucker.

(använd googles cache eller bratts bild för mer info)
Last edited by abacaxi on 04 Aug 2012 16:52, edited 3 times in total.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

User avatar
ravelax
Posts: 3990
Joined: 14 Aug 2011 20:18
Location: Uppsala

Re: dragomir bobar

Post by ravelax » 04 Aug 2012 00:00

:shock:

Vilket jävla svin.

Hampan
Posts: 550
Joined: 22 Sep 2009 22:28
Location: Stockholm

dragomir bobar

Post by Hampan » 04 Aug 2012 02:15

Bra där, ge den jäveln va han tål och lite till, på alla sätt möjligt! Skönt att det gick bra iallafall!
_____________
Fista STHLM

User avatar
wastegård
Posts: 874
Joined: 29 Aug 2011 14:53
Location: Stockholm, SOS
Contact:

dragomir bobar

Post by wastegård » 04 Aug 2012 06:14

Vilken jävla idiot! Kanske ska besöka den bilen med Fista och ge en tidig julklapp.

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

dragomir bobar

Post by ArvidSvensson » 04 Aug 2012 12:13

Gör så här; ta bort personuppgifterna ur tråden och trådrubriken. Ring fordonsägaren och berätta vad som hände. Känns det fortfarande inte bra ring polisen. Forummobbar är snäppet sämre än bildårar.

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: dragomir bobar

Post by Bratt » 04 Aug 2012 12:35

Image
Image

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: Re: dragomir bobar

Post by abacaxi » 04 Aug 2012 12:46

ArvidSvensson wrote:Forummobbar är snäppet sämre än bildårar.
ok han ska såklart inte behöva jagas av mobben men namn är väl ingen personuppgift? snubben har ingen telefon enl hitta och polisen blandar jag inte in om jag kan slippa, plus att det väl knappast är ett brott att köra vårdslöst om ingen blir skadad. händer ju nästan varje dag, dock trodde jag en fucking barnvagn skulle lugna ner även de värsta dårarna. han får stå kvar och skämmas tills mod eller nån säger stjärnstopp.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

olle
Posts: 1304
Joined: 29 Jun 2008 21:15
Location: uppsala

Re: dragomir bobar

Post by olle » 04 Aug 2012 12:54

sen är det ju inte säkert att det var ägaren av bilen som körde.. Således gör som arvid föreslår..

User avatar
Håkan
Posts: 1743
Joined: 20 Feb 2008 14:00
Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg

Re: dragomir bobar

Post by Håkan » 04 Aug 2012 13:54

Skönt att Bratts screenshot outar hans reg.nummer och adress :)
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: hårt porrnamn

Post by Bratt » 04 Aug 2012 19:55

Men den är inte sökbar! Eller vad vet jag? Jag är ju ingen hack3r.

User avatar
Håkan
Posts: 1743
Joined: 20 Feb 2008 14:00
Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg

Re: hårt porrnamn

Post by Håkan » 04 Aug 2012 22:22

Bratt wrote:Men den är inte sökbar! Eller vad vet jag? Jag är ju ingen hack3r.
Sökbar är den nog inte. Tyckte bara det var kul att man ändå kunde få fram infon trots att du censurerade ditt inlägg.
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.

hlafk
Posts: 89
Joined: 22 Apr 2010 13:20

Re: hårt porrnamn

Post by hlafk » 05 Aug 2012 10:37

Att köra vårdslöst är ett brott oavsett om någon blir skadad eller inte. Nu blev du ju påkörd och kollision är ju ändå nån form av skada.
Jag tror det var nån av dom första säsongerna i Insider som Robert Aschberg var ute på stan med en tom barnvagn och gick rakt ut på övergångsställen, för o testa stockholmarnas körsätt, och då var det en som körde på barnvagnen och blev arg för detta och började käfta och anmälde Aschberg för att han hade betett sig som ett as.
Och när dom möttes i rätten så slutade det med att bilisten blev av med körkortet för vårdslös bilkörning...

...men anmäl bara om du fortfarande känner att du är arg och vill hämnas, det kommer ju en del krångel med det...

Cc

Re: hårt porrnamn

Post by Cc » 05 Aug 2012 20:55

Det är inte ett brott mot personuppgiftslagen (PUL) att nämna en person med namn och adress, kan tänkas blir snuten misstänksamma om man hänger ut person X om det sedan råkar hända ngt otrevligt... Men det känns inte direkt som att detta forumet är det snuten trålar igenom :D Däremot får du inte lägga upp personnummer kopplat till namn etc. Är dock osäker på om det gäller fullt personnr. eller bara första sex siffrorna.

Du ska ju absolut anmäla om det inte ska jagas tokbilistdåre i just mobb, snubben kan få finkan för detta, är det med roadrageflit så är det ju rent juridiskt tal om mordförsök/dråpförsök alt. försök till grov misshandel/misshandel, grov oaktsamhet i trafik, vårdslös körning etc.

En principsak och ja inte för att det kanske har så mycket med saken att göra, så kan du ju kräva snubben på en rejäl hacka när du ändå håller på. Samt att den jäveln kanske tänker sig för i framtiden.

Personligen så skulle jag löst det på ett speciellt sätt :D men det ska inte tas här.
Men jag kan ju hjälpa till när jag far uppåt i nästa månad, utomstädes verkan är den absolut bästa. Peace

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: hårt porrnamn

Post by abacaxi » 05 Aug 2012 21:33

vanligtvis brukar jag faktiskt ringa när bilförare gjort bort sig, speciellt när folk parkerat för mitt garage men en gång även när jag blev vittne till en lastbil som svängde höger och sånär dödade ett par cyklister (som skrek och en av dem bankade i plåten men vad hjälper det när puckon kör). folk blir väldigt förvånade att man fått tag på dem, man får påminna om att det står regnummer på deras bilar. i det här fallet hittade jag inte numret och ville testa en annan strategi, gillar lite tanken på att man fanimej får stå för sina handlingar genom att de postas på internet för all framtid, men jag ser också riskerna med mobbgrejen. förresten är det väl fixedgear.se som eventuellt bryter mot pul, inte jag? har själv drivit en sajt med chat, fucking pain att hålla folk på mattan även om vi hade sån där journalistlicens att skriva mer än gemene man.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: hårt porrnamn

Post by Jonatan F » 05 Aug 2012 22:58

Cc wrote: personnummer
de första sex finns ju dock på birthday.se
Har man inget projekt har man inget liv :)

Post Reply