Tanken är så klart att det skall bli en klar träningsmaskin så småningom. Jag har egentligen sagt till mig själv och min fru att det är ett projekt för nästa vinter, men kan inte riktigt hålla mig från att smyga igång det redan nu.
Jag stod länge och velade mellan om den skulle få komponenter från Mavic eller Campagnolo. Mavic-grejerna är snygga på ett ganska hårt sätt, enkla och hårda linjer och dessutom färger på sina dischjul som skulle passa. Campagnolo är å andra sidan allt snyggts moder (George Clooney möjligen undantagen). För att den inte skall känna sig ensam i källaren så vann i alla fall Campagnolo, känns det som just nu. Vad jag kan avgöra på följande bilder så har den tidigare körts med just Campagnolo.

Även om den sista bilden inte är av högsta kvalité så ser det ändå ut som om den är utrustad med c-record.
Och om det nu skall bli campagnolo så är frågan vad för sorts grupp, eller blandning. C-record är så klart porr vad gäller utseende, samma sak gäller Chorus monoplaner-bromsarna. Jag är också svag för Victory-gruppen.

Tanken är att det skall bli en relativt tidstrogen, men användbar cykel. Och sjävklart snygg. Har själv inga som helst problem med att blanda och ge lite vad gäller komponenter, bara det går att ana en viss röd tråd i det. Disc bak och någon form av lågprofil fram är det enda som känns klart för närvarande. Så fritt fram för förslag, nämn bara inte ordet shi****.