PayPal account Limited?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
pse
Posts: 1074
Joined: 07 Aug 2009 23:59
Location: Örebro

PayPal account Limited?

Post by pse » 21 May 2012 19:36

Hej,

Tydligen sålt för mer än 20.000 senaste året och nu har dom låst mitt konto tills jag skickat in en kopia på mitt ID och en räkning eller liknande.

Någon annan som råkat ut för detta, och hur lång tid tog det tills ni kunde använda kontot igen?

Typiskt att det hände nu då jag behöver betala för några prylar.

/F

User avatar
backspinsimo
Posts: 222
Joined: 08 Mar 2010 13:30
Location: Stockholm Sweden
Contact:

Re: PayPal account Limited?

Post by backspinsimo » 21 May 2012 19:39

jag har ;)

jag fick skicka in bevis på att det typ var jag kopia på pass kopia på en telefon räkningoch två dar efter funkade det igen. Jag har fortfarande inte hajat vad/hur de tänkte men det finns tydligen ett spärr så folk ska inte kunna hantera för stora summor skattefritt typ ...
:: http://www.bavabici.com ::

Chris King - White Industries - Mission Workshop - DZR shoes - CINELLI - ESI Grips - Fendor Bendor - FREIGHT - MKS - Fyxation - Paul Components Engineering - Phil Wood - BLB - Kashimax - Nitto ... you name it!

Muffat Stål
Posts: 1532
Joined: 15 Aug 2010 11:02
Location: Gbg|414

Re: PayPal account Limited?

Post by Muffat Stål » 21 May 2012 19:49

Jag kände inte för att bli upptaxerad så jag skaffade ett nytt konto helt enkelt. Vet faktiskt inte vad de gör med uppgifterna eller om de tar det vidare men jag var inte sugen på ett brev från skatteverket.
The thigh's the limit

Kaffeperkulator
Posts: 46
Joined: 27 Mar 2012 09:24

Re: PayPal account Limited?

Post by Kaffeperkulator » 22 May 2012 09:10

Blev limited pga inaktivitet eller liknande, och de var ett väldigt strul att få tillgång till mitt account igen trots att jag följde instruktionerna. Efter nån månads väntan och ett antal mail, där jag slutligen bad om att få tacka för mig och informerade om att jag vände mig till en konkurrent istället om dom inte löste problemet snarast fick jag ett samtal från utlandet varvid en herre berättade att mitt konto numera var aktivt igen :D

pse
Posts: 1074
Joined: 07 Aug 2009 23:59
Location: Örebro

Re: PayPal account Limited?

Post by pse » 22 May 2012 10:31

Fick ett mail två timmar efter jag skickat över filerna att kontot var upplåst igen, så det gick ganska snabbt. Bara hoppas att jag inte får skattmasen efter mig nu.

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: PayPal account Limited?

Post by Ronny » 22 May 2012 11:14

Var inte så ängsliga man torskar inte dit för 20.000:- Jag vet en som gjorde men han sålde för 170.000:- om året och var del i hans verksamhet som han inte redovisade.
Själv har jag två konton ett business med f skatt samt ett privat som man måste sköta korrekt. Det är ingen hjälp att ha flera konton om det är på samma fysiska person för att undgå skattmasen.
Мясо это убийство

Post Reply