om du hade läst hela inläggen över så ser du att det även rekommenderas lågprofil bland alla förslag? det är även olika höjder på carbonfälgarna som nämns (iaf bland de som jag rekommenderade). alla är inte livsfarliga i kantvind enbart för att det är carbon.Ronny wrote:När man läser sådant här är det som man tror att man knappt kan ta sig fram pga. det vidriga luftmotståndet man får med par hederliga lågprofilsfälgar och 32ekers.
Visst är det lite prylbögeri över det hela när man i grunden behöver hålla ett högt snitt för att ens dra nytta av högprofilsfälgar som också är svåra i vind. I princip hjul som lämpar sig främst för snabba linjelopp eller tempo (träning).
Att ens rekommendera svindyra hjul till en normal cyklist sen refererar till eliten vad de kör på visar bristande omdöme. En vanlig "average" cyklist kan inte ens dra de slutsatser om hjul som en elitutövare gör. Ska man envisas att testa högprofilshjul köp kina carbon den vikten som de dras med är en petitess i sammanhanget om man vill testa och köra snabbt.
vill man tolka det som att 'man inte kan ta sig fram på hederliga lågprofilsfägar' så får man givetvis göra det. Det är dock ingen korrekt tolkning.
priset ligger ungefär på vad en finare stålram kostar på ebay. jag vet, för jag sålde en ram och använde pengarna (ca 800usd) till ett av hjulparen som näms i inläggen tidigare. tror faktiskt jag fick lite över t.o.m. samtliga hjul går att hitta billigt på ebay och köp/sälj forum.
...å andra sidan har de flesta, dyrare - eller något fler saker än vad som egentligen behövs?