+1Jonatan S wrote:Äntligen!
Någon som vill tälta med mig inför biljettsläppet?
+1Jonatan S wrote:Äntligen!
Lätt! Ser ut att vara en höjdare!Håkan wrote:+1Jonatan S wrote:Äntligen!
Någon som vill tälta med mig inför biljettsläppet?
Snalla sag att trailern ar ett skamt?! Det dar kandes sa dar riktigt obekvamt och pinsamt att titta pa #face to palmHommus wrote:Trodde aldrig det skulle hända, så kommer den som skänk från ovan, Fixed Gear versionen av Fast and the Furious http://feber.se/film/art/223059/premium_rush/ En actionspäckad spelfilm komplett med kulturens 1-100 klyschor om man får tro den fantastiska trailern. Vin Diesel var upptagen, trist.
Jag är på!chrobin wrote:Ja va fan, den är nog en kanon bra popcorn film. Allt behöver ju inte vara svåra indie filmer om dysfunktionella familjer med livskriser. Ska absolut se den!!! Gärna tillsamans med några härifrån
/ChRobin
Det som känns så sjukt med den artikeln är det här citatet:lugosi wrote:claes.tingvall@vv.se
då jag ändå inte har något bättre för mig så har jag knåpat ihop ett mail där jag (vänligt med bestämt) ifrågasatt hans uttalandan. Ska bli intressant att se om han svarar, även om jag inte räknar med det.
Det gör mig förbannad när en person som ska jobba för säkerhet i trafiken gör sådana uttalandan där man skyller ifrån sig; men han verkar ju i och för sig inte vara så omtyckt den där Claes... Hittade flera vädjanden om hans avgång när jag letade efter hans e-post. Nåja.
Komiskt, för övrigt, att denna artikel publicerats dagen efter i DN
Det känns ju verkligen trevligt att det är cyklisterna som ska ändra sitt beteende. Om en lastbil kör ikapp mig så ligger jag framför en lastbil så vad fan ska jag göra då? Om jag inte ska ligga till höger om en lastbil menar han då att jag ska köra i mitten av vägen? Jag fattar inte? Kan nån förklara?Hans Lindegren, trafikinspektör i City wrote:– Det var en hemsk olycka. Jag hoppas att cyklisterna tar till sig det här. Kör aldrig framför eller till höger om en lastbil. De sitter så högt upp att de inte ser cyklister eller folk med barnvagn framför nosen, säger Hans Lindegren, trafikinspektör i City.
Per Ankersjö (C), stadsmiljöborgarråd och sedan i somras självutnämnt cykelborgarråd och ansvarig för stadens cykelvägar. wrote:Vad gör du för att det inte ska hända igen?
– Vi ska använda informationspengarna vi har kvar i år till en kampanj för lastbilschaufförer att förstå riskerna med cyklister. Nästan alla cykelolyckor orsakas av högersvängande lastbilar. Långsiktigt måste vi bygga cykelbanor på ett annat sätt där vi inte möts så mycket.
Jag håller med. Om jag skulle springa runt med ett svärd så är det ju inte er skyldighet se till så att jag inte hugger huvudet av er.calavera wrote:Det som känns så sjukt med den artikeln är det här citatet:lugosi wrote:claes.tingvall@vv.se
då jag ändå inte har något bättre för mig så har jag knåpat ihop ett mail där jag (vänligt med bestämt) ifrågasatt hans uttalandan. Ska bli intressant att se om han svarar, även om jag inte räknar med det.
Det gör mig förbannad när en person som ska jobba för säkerhet i trafiken gör sådana uttalandan där man skyller ifrån sig; men han verkar ju i och för sig inte vara så omtyckt den där Claes... Hittade flera vädjanden om hans avgång när jag letade efter hans e-post. Nåja.
Komiskt, för övrigt, att denna artikel publicerats dagen efter i DNDet känns ju verkligen trevligt att det är cyklisterna som ska ändra sitt beteende. Om en lastbil kör ikapp mig så ligger jag framför en lastbil så vad fan ska jag göra då? Om jag inte ska ligga till höger om en lastbil menar han då att jag ska köra i mitten av vägen? Jag fattar inte? Kan nån förklara?Hans Lindegren, trafikinspektör i City wrote:– Det var en hemsk olycka. Jag hoppas att cyklisterna tar till sig det här. Kör aldrig framför eller till höger om en lastbil. De sitter så högt upp att de inte ser cyklister eller folk med barnvagn framför nosen, säger Hans Lindegren, trafikinspektör i City.
Känns bättre med det här.Per Ankersjö (C), stadsmiljöborgarråd och sedan i somras självutnämnt cykelborgarråd och ansvarig för stadens cykelvägar. wrote:Vad gör du för att det inte ska hända igen?
– Vi ska använda informationspengarna vi har kvar i år till en kampanj för lastbilschaufförer att förstå riskerna med cyklister. Nästan alla cykelolyckor orsakas av högersvängande lastbilar. Långsiktigt måste vi bygga cykelbanor på ett annat sätt där vi inte möts så mycket.
Absolut. Ödmjukhet och empati är alltid bra.Fräd wrote:Mycket debatter om det där med cyklister just nu. Jag tror att cyklister måste sätta in sig i bilisternas situation OCH vice versa för att skapa en bättre harmoni mellan fordonen i trafiken.
+1 på er båda.Bompet wrote:Absolut. Ödmjukhet och empati är alltid bra.Fräd wrote:Mycket debatter om det där med cyklister just nu. Jag tror att cyklister måste sätta in sig i bilisternas situation OCH vice versa för att skapa en bättre harmoni mellan fordonen i trafiken.
Men det tråkiga är att detta alltid är enkelriktat när det gäller bilister. Det är alltid nån annan som skall tänka sig in i bilistens situation. Väldigt sällan erfordras bilisten tänka på någon annan sig själv eller andra bilister.
Bilister är trafikens curlingbarn som det daltats med i dryga femtio år. Vi har byggt om våra städer för att dom skall fungera bra för bilar, inte människor. Varenda plätt som inte någon våldsamt försvarar blir en parkeringsplats. Och allt som oftast utmålas bilismen som en hotad och åsidosatt del av trafiken. Snyftreportage om hur dyr bensinen är, Larmrapporter om om trafikköer. etc. Att bilismen får så stort gehör och utrymme är inte en slump. Det finns starka krafter, med enorma resurser, inom både privat och offentlig verksamhet i vars intresse en trafiksituation där bilen är normen är det mest önskvärda...
Om jag tänker mig in i privat bilistens situation hamnar jag oftast i: "Behöver jag verkligen köra min bil här?" Om vi pratar om Sveriges storstäder är svaret i princip alltid nej. Det handlar bara om status och slöhet. Smartare, effektivare, snabbare, miljövänligare alternativ finns alltid i form av dina fötter, din cykel eller kollektivtrafik.