Cykelpolo eller bikepolo?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
bruse
Posts: 515
Joined: 24 Jan 2008 14:36
Location: Stockholm
Contact:

Cykelpolo eller bikepolo?

Post by bruse » 21 Sep 2011 09:06

Vad säger vi helst, cykelpolo eller bikepolo?

Finns det någon önskan att ha en egen hemsida för våra pololekar på söndagar i Stockholm? Vad ska vi ha där, forum, blogg eller vad? Vem kan rita en gôrsnygg logga?

john the man
Posts: 641
Joined: 20 Dec 2008 22:29
Location: Lund - Sthlm

Re: Cykelpolo eller bikepolo?

Post by john the man » 21 Sep 2011 11:41

Jag gör gärna logga!
"If i had that bike , Id attach a flesh light to the top tube."

SONS OF SATAN

FISTA STHLM

http://fistasthlm.tumblr.com/

User avatar
bruse
Posts: 515
Joined: 24 Jan 2008 14:36
Location: Stockholm
Contact:

Re: Cykelpolo eller bikepolo?

Post by bruse » 21 Sep 2011 12:50

Trevligt. Jag har en idé men hopplös. Kan knappt rita en streckgubbe.

User avatar
mantono
Posts: 118
Joined: 06 May 2009 15:18
Location: Stockholm

Re: Cykelpolo eller bikepolo?

Post by mantono » 21 Sep 2011 16:50

Ett forum känns ju lite overkill, det har vi ju på sätt och vis här. Det som snackades om förut i lördags var ju en tabell om man skulle skapa en "serie", där vet jag iofs inte riktigt hur behovet ser ut.

Helt fel skulle det ju kanske inte vara om man gjorde en egen kategori för cykel-polo (eller?). Annars är tipset att skapa en grupp på facebook för aktiviteter som dessa då man lättare kan nå ut till folk och arrangera event. Det gäller dock kanske mer allmänt, som t.ex. torsdagsrundan, alley cats och annat trevligt som pågår i Stockholm och inte bara polon. Information om lite större händelser har en tendens att försvinna bland alla andra trådar här på forumet.

User avatar
Eskiboi
Posts: 869
Joined: 28 Mar 2010 17:57
Location: Nkpng/Sthlm

Re: Cykelpolo eller bikepolo?

Post by Eskiboi » 21 Sep 2011 18:41

Eller så tar vi inspiration från Finland: http://bikepolofinland.wordpress.com/. Kanske kan det vara en samlingssida för cykelpolo i hela Sverige? Mer som information/events osv för att nå ut lite mer med sporten.

Sedan har vi ju snackat lite om att starta en klubb för att kunna göra oss hörda mot t ex kommunen för att kunna fixa en inomhusplan.
The concept of time has been revised and improved...

john the man
Posts: 641
Joined: 20 Dec 2008 22:29
Location: Lund - Sthlm

Re: Cykelpolo eller bikepolo?

Post by john the man » 21 Sep 2011 20:00

Idag fick jag veta en grym grej. Eftersom jag endast är 16 år kan jag om jag tar kontakt med fältassistenter tydligen, och om jag vill starta en förening, eller hålla en turnering eller hitta ett ställe att spela på på vintern, så kan jag få bidrag av kommunen på 10 000 kr för att starta nånting eller använda till något. Rätt nice! Ska forksa lite i det så kanske man hittar något till vintern!

EDIT: Oj, skulle till Stockholm polo tråden!
"If i had that bike , Id attach a flesh light to the top tube."

SONS OF SATAN

FISTA STHLM

http://fistasthlm.tumblr.com/

User avatar
bruse
Posts: 515
Joined: 24 Jan 2008 14:36
Location: Stockholm
Contact:

Re: Cykelpolo eller bikepolo?

Post by bruse » 23 Sep 2011 11:09

Vad ska finnas på sajten? Som en blogg, då kanske Wordpress funkar. För Stockholm eller hela Sverige? Det är ju en lokalföreteelse det här, så jag skulle nog förorda en sajt enbart för Stockholm.

User avatar
frank.h
Posts: 1290
Joined: 22 Aug 2010 20:34
Location: Stockholm

Re: Cykelpolo eller bikepolo?

Post by frank.h » 26 Sep 2011 19:19

Det bästa vore en sajt som leagueofbikepolo.com. Med möjlighet för alla lag i sverige att registrera sig, så att vi enklare kan ha kontakt med varandra och planera turneringar och diverse rörande cykelpolo i sverige/europa/världen..

Jag vet att de finska och de danska lagen är sugna på en skandinavisk turnering inte alls långt ifrån årsskiftet.
SONS OF SATAN - Fista Stockholm

User avatar
mantono
Posts: 118
Joined: 06 May 2009 15:18
Location: Stockholm

Re: Cykelpolo eller bikepolo?

Post by mantono » 29 Sep 2011 14:34

frank.h wrote:Det bästa vore en sajt som leagueofbikepolo.com. Med möjlighet för alla lag i sverige att registrera sig, så att vi enklare kan ha kontakt med varandra och planera turneringar och diverse rörande cykelpolo i sverige/europa/världen..

Jag vet att de finska och de danska lagen är sugna på en skandinavisk turnering inte alls långt ifrån årsskiftet.
Tror på det. Sen någon form av indelning för region/städer. Sen kanske lite marknadsföring av själva sporten? Känns som de är alldeles för få som spelar idag för att man ska kunna ha några lokala storskaliga "ligor". Jag är ju inte så insatt som jag skulle vilja vara, men hur många lag kan man skrapa ihop i Stockholm? Tre? Fyra? Hur ser det ut i övriga landet?

User avatar
Therese
Posts: 80
Joined: 03 Sep 2009 14:13
Location: London

Re: Cykelpolo eller bikepolo?

Post by Therese » 04 Oct 2011 21:29

Om man far ge lite forslag, sa skulle jag saga att om det ar mycket 'polo trafik' pa forumet har skulle det kanske vara bra med en egen 'polo avdelning'.
For ovrigt tycker jag ni borde satsa mer pa att starta u[[ en Polo Forening av nat slag. For om ni vill anmala intressen for EM och VM (som kommer ga av stapeln nanstans i Europa nasta ar) sa bor ni ha nan slags klubb eller forening uppsatt sa att ni kan typ registrera ert intresse och sen halla nan typ uttagning/turnering for vilket lag som kvalar till EM och VM.
Ett bra tips att se som exempel: http://www.lhbpa.org/
Om ni har nat liknande sa kan ni anvanda sidan till marknadsforing, historia av sporten, anordna turneringar osv. Ju battre och 'proffsigare' det ser ut, desto battre for er nar ni ansoker om sponsring och t.ex nar ni letar inomhuslokal for vintern ar det ju bra att ha natt att visa upp och saga: det har ar var klubb/forening och det har ar vad vi gor osv. Sant brukar alltid hjalpa! :-)

(P.S hoppas ni inte tycker jag verkar dryg/jobbig etc, vill bara hjalpa STHLM/Sverige Polon att vaxa och bli storre sa vi kan fa se er pa turneringar runt om i Europa nasta ar).

Post Reply