The Valkenburg Experience

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Streamliner
Posts: 536
Joined: 16 May 2010 18:12

Re: The Valkenburg Experience

Post by Streamliner » 13 Jun 2011 05:47

Muffat Stål wrote:J Anledningen att folk reagerar, över huvud taget, är sättet du presenterar din cykel på. Det finns oändligt många fina cyklar i stallen hemma hos fg´s medlemmar som man får se en skymt av då och då, vilket i alla fall jag tycker räcker för att stilla mina begär. Att posta 20 softade bilder med ditklistrade lens flares på sin älskling utan någon (för mig skönjbar) glimt i ögat öppnar dörren för kritik. Dessutom tror jag att reaktionen på bildsviten hade varit mer positiv om du visat upp, typ en Cinelli laser eller något annat mer unikt bygge..
Ibland säger några ord mer än tio bilder. Nåväl, problemet är löst, bilderna är borta och jag med dem. Lev väl.
Loch Ness is Deep.

User avatar
Pirre The Trucker
Posts: 618
Joined: 17 Oct 2010 20:26
Location: Sthlm

Re: The Valkenburg Experience

Post by Pirre The Trucker » 13 Jun 2011 06:26

Jag gillade din hoj! Tråkigt att du tog bort bilderna! :cry:
Bicicletta ogni giorno toglie il medico di torno
------------------------------------------------------------

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: The Valkenburg Experience

Post by Fredde » 13 Jun 2011 06:34

Muffat Stål wrote: Skyll inte på mig när jag sänker servern med bilder på korkpluggar, tyglindor, lackskador, rost och annan skit. :wink:
Jaha? :?:

User avatar
aeiouy
Posts: 200
Joined: 21 Sep 2009 23:02
Location: 414 :)

Re: The Valkenburg Experience

Post by aeiouy » 13 Jun 2011 07:41

Era jävla idioter. Återigen visar sig prettofolket på det här forumet från sin sämsta sida. Låt någon för fan mysa med sin cykel hur mycket den vill? Jag hade mer än gärna sett att alla gjorde samma sak som Streamliner precis gjort - otroligt trevligt i mina ögon.

Bra jobbat som sagt.
Streamliner wrote:Ibland säger några ord mer än tio bilder. Nåväl, problemet är löst, bilderna är borta och jag med dem. Lev väl.

User avatar
Rokkoko
Posts: 897
Joined: 21 Sep 2008 19:27
Location: Stockholm

Re: The Valkenburg Experience

Post by Rokkoko » 13 Jun 2011 07:51

Pirre The Trucker wrote:Jag gillade din hoj! Tråkigt att du tog bort bilderna! :cry:
+1

Synd att du inte stod på dig Streamliner.

Muffat Stål
Posts: 1532
Joined: 15 Aug 2010 11:02
Location: Gbg|414

Re: The Valkenburg Experience

Post by Muffat Stål » 13 Jun 2011 08:26

Ok, här kommer min pudel. Streamliner, om mina inlägg fick dig att ta bort bilderna och dra dig tillbaka är jag uppriktigt jävligt ledsen för det. Internet är uppenbarligen inte nyansernas forum och mina avsikter var inte onda. Tro det eller ej.

Om t ex mina inlägg fick dig att ta bort din post är det bara att fastslå att forumets takhöjd var obefintligt. Provtryckningen gav ett snöpligt resultat.

Slutligen, före jag lämnar detta John Malkovich-utrymme till förmån för semester, kan jag be dig Fredde skicka ett pm om du har lite uppdämda aggressioner att släppa lös. Det är ju inte schysst av oss att kapa någons tråd.
The thigh's the limit

MarcAd
Posts: 69
Joined: 05 Dec 2010 17:05
Location: Kronoberg

Re: The Valkenburg Experience

Post by MarcAd » 13 Jun 2011 08:33

Pirre The Trucker wrote:Jag gillade din hoj! Tråkigt att du tog bort bilderna! :cry:
+1

Grabben ville ju bara visa sin cykel...

chrobin

Re: The Valkenburg Experience

Post by chrobin » 13 Jun 2011 09:02

Synd att du tog bort bilderna. Kul att du gillar din cykel och det var i mina ögon den absolut snyggast Valkenburgaren jag sett. Fina bilder var det också och sen att använda samma typsnitt som Lightweight är väll inget konstigt :wink: Strunta i tomtarna här på forumet och ut och cykla.

/ ChRobin

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: The Valkenburg Experience

Post by Fredde » 13 Jun 2011 09:52

Muffat Stål wrote:...jag be dig Fredde skicka ett pm om du har lite uppdämda aggressioner att släppa lös...
Absolut inte! Jag hade faktiskt inte en tanke på att det var du som la upp ramen-i-kartongen-bilden som jag raljerade om, såg det sen :)

Men jag tycker nog att när någon lagt ner jobb/tid/kreativitet på ett inlägg så förtjänar det ödmjukhet av dess läsare avsett om man "håller med" eller inte.

Säger som jag brukar: låt folk tycka / älska precis vad de vill.

/Fredde

K-dregg
Posts: 740
Joined: 16 Aug 2009 12:27

Re: The Valkenburg Experience

Post by K-dregg » 13 Jun 2011 10:06

Det är väl det som är tjusningen eller risken med ett öppet forum beroende på hur man ser det. Att om man lägger man upp bilder på något bör man vara beredd på att folk har åsikter om dom, både bra och dåliga?
Sen hur man väljer att förmedla sina åsikter är en annan femma..

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: The Valkenburg Experience

Post by Jonatan F » 13 Jun 2011 18:29

Bratt wrote:
Streamliner wrote:Vad Crescent gör eller vad de tar betalt för sina produkter får stå för dem. Det du refererar till har jag ingen vetskap eller kunskap om och jag kan inte se på vilket sätt detta berör min tråd?

Varför kan inte var och en få ha sina ideal och bli respekterade för detta?

Nå, hur vill vi ha det?
Jag tycker inte det var helt OT från min sida. Du lägger upp en bilder på en cykel med en ram från cresent och jag för fram mina åsikter om företaget. Missade du även att jag kommenterade ramen? När jag skriver speciell så undrar jag på vilket sätt den skiljer sig från cresents Retro 601? Ingen retorisk fråga! Jag har redan försökt leta reda på svaret själv utan framgång. Så idiotiskt nog så frågade jag ägaren till en...

Att inte visa respekt vore att skriva "din ram set ut som din mors vagina". Personliga angrepp osv. Känner du dig personligen angripen då jag kritiserar Cresent? Smaken är som baken med det cresent gör är inte försvarbart.

Hur jag vill ha det? Diskussion och frihet att uttrycka åsikter. Men även friheten att lägga upp tio bilder i en egen tråd på sin nya ögonsten såklart.
Fast, är det inte lite som "jag tycker om dig men din klädsmak suger, din flickvän är en bimbo och din lägenhet är sunkig" ?
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
oskarwallin
Posts: 664
Joined: 29 May 2010 17:00
Location: Stockholm

Re: The Valkenburg Experience

Post by oskarwallin » 13 Jun 2011 20:18

Tråkigt att Streamliner valde att lämna, jag hoppas att han/hon tänker om och kommer tillbaka. De flesta av oss har inte råd eller möjlighet att ropa hem keirinramar från Japan eller klassiska banramar från Italien, och nog måste forumet vara för alla oavsett cykelbudget. Många är nog stolta och glada över sina cyklar, oavsett hur unika de är, och det tycker jag är fint. Fortsätt med det!

Edit: grammatik
Last edited by oskarwallin on 13 Jun 2011 21:49, edited 1 time in total.

User avatar
Jonas.F
Posts: 818
Joined: 29 May 2008 21:12
Location: Sthlm

Re: The Valkenburg Experience

Post by Jonas.F » 13 Jun 2011 20:38

Kom igen vart kan jag se bilderna, länk nån?! Handlar detta alltså om en Crescent för 50 lök? :shock: som blev dissad och ägaren har nu lämnat forumet?
We are 138

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: The Valkenburg Experience

Post by Jonatan F » 13 Jun 2011 21:13

^ Jag med!

(även om jag tror det var en "vanlig" valkenburg som någon hottat. Det om 50 lök var bara ett exempel på hur Crescent överprissätter som inte var tillräckligt väl formulerat)
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
TJ Mackey
Posts: 750
Joined: 20 Apr 2010 17:39
Location: Gbg

Re: The Valkenburg Experience

Post by TJ Mackey » 13 Jun 2011 21:40

Martyrpoäng. Men allvarligt, ta bort bilderna och sedan avveckla sin verksamhet på forumet? Hur många var det som inte hyllade? Jag kunde med elaka ögon få det till två.

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Re: The Valkenburg Experience

Post by jon » 13 Jun 2011 22:46

Image
Nä men allvarligt, tycker också att det var lite väl drastiskt att säga upp bekantskapen med FG. Majoriteten av de som svarat i tråden ger ju dig trots allt tummen upp.
Tycker Valkenburgen är bland dom snyggare retro fabriksfixies som har kommit och din blev ju inte direkt sämre av uppgraderingarna...
I Dalarnas djupa skogar..

JoLi
Posts: 104
Joined: 02 Jun 2010 20:21
Location: Boulder, CO

Re: The Valkenburg Experience

Post by JoLi » 13 Jun 2011 22:52

Att hoppa av FG för detta var fel men att ta bort bilderna och sagan var rätt, det kändes l i t e för pretentiöst. Bilderna och sagan skulle bäst passa på något fotoforum.

User avatar
atomlab
Posts: 1840
Joined: 30 Jul 2010 23:26

Re: The Valkenburg Experience

Post by atomlab » 13 Jun 2011 23:06

Hmmmm....


Image
Image

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: The Valkenburg Experience

Post by Bratt » 13 Jun 2011 23:41

oskarwallin wrote:Tråkigt att Streamliner valde att lämna, jag hoppas att han/hon tänker om och kommer tillbaka. De flesta av oss har inte råd eller möjlighet att ropa hem keirinramar från Japan eller klassiska banramar från Italien, och nog måste forumet vara för alla oavsett cykelbudget. Många är nog stolta och glada över sina cyklar, oavsett hur unika de är, och det tycker jag är fint. Fortsätt med det!

Edit: grammatik
Jag kör italienskt med en lägre budget än 6000. Så det går! Men alla har ju inte lika mycket fritid som mig att leta kap.

Men som sagt tråkigt att karln stack. Jag försökte att inte rikta kritik mot streamlines cykel. Men saker och ting vände snabbt åt ett annat håll... Jag minns en rätt hård kritik mot ett företag som lanserade en fixie med total fokus på utseende utan att ens nämna vika komponenter som kom med hojen. bikeid

Så till streamline: inga onda känslor riktade mot dig, din tråd eller ditt bygge.

User avatar
MatKar
Posts: 597
Joined: 20 Apr 2011 10:33
Location: Stockholm

Re: The Valkenburg Experience

Post by MatKar » 14 Jun 2011 06:27

Jonas.F wrote:Kom igen vart kan jag se bilderna, länk nån?! Handlar detta alltså om en Crescent för 50 lök? :shock: som blev dissad och ägaren har nu lämnat forumet?
Snälla någon, hitta bilderna! Bra att ta fram när frugan klagar på att mitt cyklande kostar för mycket tid och pengar! :wink:

Post Reply