Styrfylla!

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
martenn
Posts: 87
Joined: 15 Jun 2008 21:44
Location: stockholm

Styrfylla!

Post by martenn » 14 Sep 2008 22:13

This is what happens if your bad att giving heads. ups when riding in a group


Image

Nice move luke!

User avatar
Speedman
Posts: 1031
Joined: 06 Nov 2007 23:35
Location: Stockholm
Contact:

Post by Speedman » 14 Sep 2008 22:41

Seems like he had something more then scones this evening...

User avatar
Deus
Posts: 386
Joined: 08 Dec 2007 23:52

Post by Deus » 15 Sep 2008 04:53

This is what happens if your bad att giving heads

Bara jag som finner den meningen lite snuskigt?????????????????????
8)

User avatar
gerry
Posts: 212
Joined: 27 May 2008 10:47

Re: Styrfylla!

Post by gerry » 15 Sep 2008 08:13

martenn wrote:This is what happens if your bad at giving heads
Image

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Post by Fredde » 15 Sep 2008 21:14

WTF? :) Where you looking for polo-club ends or what? :)

Was the bike ok then?

/Fredde

P.s And Luke is he up and kickn?

hejdå

Post by hejdå » 15 Sep 2008 21:41

varför pratas det engelska i den här tråden? jag är jävligt förvirrad! Jag tar även chansen att sprida mitt motto: styrfylla är inget brott - det är en livsstil!

User avatar
Speedman
Posts: 1031
Joined: 06 Nov 2007 23:35
Location: Stockholm
Contact:

Post by Speedman » 15 Sep 2008 23:32

Simon! Because the tea drinkin guy who crashed doesn´t speak swedish...

martenn
Posts: 87
Joined: 15 Jun 2008 21:44
Location: stockholm

Post by martenn » 16 Sep 2008 20:12

haha yeah lukes ok and tha bikes fine we went straight to marieleveau an finished some more beers, was a great evning.

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Post by Fredde » 16 Sep 2008 20:55

Ohhh so it is the Big Bags at the corner at mariatorget, well I have already checked them for poloparts :) Call me next time youre drinking in my hood :)

/Fredde

modus
Posts: 8
Joined: 08 Aug 2008 21:53
Location: Södermanland

Post by modus » 17 Sep 2008 10:22


User avatar
Mossa
Posts: 201
Joined: 07 Apr 2008 07:39
Location: Uppsala

Post by Mossa » 17 Sep 2008 11:16

modus wrote::D Styrfylla! :D
Vad är det jag missar, som ska vara kul? Hittar inget om styren i den där artikeln ...

User avatar
Hiwatt
Posts: 758
Joined: 27 Apr 2008 18:42
Location: STHLM
Contact:

Post by Hiwatt » 17 Sep 2008 11:20

Mossa wrote:
modus wrote::D Styrfylla! :D
Vad är det jag missar, som ska vara kul? Hittar inget om styren i den där artikeln ...

Undrar samma sak. Vad menas?
The Blood I bleed is Black indeed!

modus
Posts: 8
Joined: 08 Aug 2008 21:53
Location: Södermanland

Post by modus » 17 Sep 2008 12:38

Hiwatt wrote:
Mossa wrote:
modus wrote::D Styrfylla! :D
Vad är det jag missar, som ska vara kul? Hittar inget om styren i den där artikeln ...

Undrar samma sak. Vad menas?
Jag vill bara påpeka det sköna i att framföra fordon, oavsett vilken typ, i trafiken på fyllan. En livsstil som någon sa innan.

En nära bekant till mig avled när han i sin bil var tvungen att väja för en berusad cyklist som vinglade ut i gatan. Head first in i ett brofundament, Hans 6-åriga son satt fastklämd i passagerarsätet, helt vid medvetande, och såg sin farsa förblöda (den rumänska ambulansen tog lite tid på sig). Ja, faktum är att han i princip duschades med sin pappas blod eftersom bilen ställdes på högkant. Isaak, sonen alltså, tycker nog att det är grymt coolt med styrfylla. En livsstil som sagt, inte ett brott.

User avatar
Mossa
Posts: 201
Joined: 07 Apr 2008 07:39
Location: Uppsala

Post by Mossa » 17 Sep 2008 12:59

modus wrote:Jag vill bara påpeka det sköna i att framföra fordon, oavsett vilken typ, i trafiken på fyllan. En livsstil som någon sa innan.

En nära bekant till mig avled när han i sin bil var tvungen att väja för en berusad cyklist som vinglade ut i gatan. Head first in i ett brofundament, Hans 6-åriga son satt fastklämd i passagerarsätet, helt vid medvetande, och såg sin farsa förblöda (den rumänska ambulansen tog lite tid på sig). Ja, faktum är att han i princip duschades med sin pappas blod eftersom bilen ställdes på högkant. Isaak, sonen alltså, tycker nog att det är grymt coolt med styrfylla. En livsstil som sagt, inte ett brott.
Ah, detta var ett lite mer förklarande inlägg. Ironin och det bakomliggande allvaret gick inte fram i din första post. Fylla ställer till med mycket tragik, helt klart.

/EDIT: Stavfel.
Last edited by Mossa on 17 Sep 2008 14:01, edited 1 time in total.

hejdå

Post by hejdå » 17 Sep 2008 13:11

modus wrote:
Hiwatt wrote:
Mossa wrote:
modus wrote::D Styrfylla! :D
Vad är det jag missar, som ska vara kul? Hittar inget om styren i den där artikeln ...

Undrar samma sak. Vad menas?
Jag vill bara påpeka det sköna i att framföra fordon, oavsett vilken typ, i trafiken på fyllan. En livsstil som någon sa innan.

En nära bekant till mig avled när han i sin bil var tvungen att väja för en berusad cyklist som vinglade ut i gatan. Head first in i ett brofundament, Hans 6-åriga son satt fastklämd i passagerarsätet, helt vid medvetande, och såg sin farsa förblöda (den rumänska ambulansen tog lite tid på sig). Ja, faktum är att han i princip duschades med sin pappas blod eftersom bilen ställdes på högkant. Isaak, sonen alltså, tycker nog att det är grymt coolt med styrfylla. En livsstil som sagt, inte ett brott.
Tjena modus, det var jag som skrev det där om styrfylla. Galghumor kanske, dock så var det skrivet med glimten i ögat. jag kan inte rimligtvis känna till din väns dödshistoria, den är tragiskt utöver alla gränser. Personligen så är inte alkohol & fordonsframförning något jag tar lätt på. Jag har allt för många gånger suttit som passagerare med en alkohol påverkad bilförare och mer än en gång frutkat för mitt liv. Jag väljer dock att ta min livshistoria med ett rejält nyp salt och ett visst mått humor, men så har jag inte någon alkohol och bil relaterad dödshistoria i min direkta närhet. Jag hoppas att du kan förstå att jag inte menade något personligt i min något raljanta kommentar om styrfylla och jag menade absolut inte något om att köra bil med sprit i kroppen. Jag bor i danmark och det brukar skämtas om att jag i egenskap av små-dansk med en liten kula på magen dricker mycket öl. Jag hoppas att du kan se skillnaden om att raljera om styrfylla med glimten i ögat och att faktsitk uppmana folk till att köra bil efter alkohol-intag...

modus
Posts: 8
Joined: 08 Aug 2008 21:53
Location: Södermanland

Post by modus » 17 Sep 2008 13:31

SimonBusk wrote:
modus wrote:
Hiwatt wrote:
Mossa wrote:
modus wrote::D Styrfylla! :D
Vad är det jag missar, som ska vara kul? Hittar inget om styren i den där artikeln ...

Undrar samma sak. Vad menas?
Jag vill bara påpeka det sköna i att framföra fordon, oavsett vilken typ, i trafiken på fyllan. En livsstil som någon sa innan.

En nära bekant till mig avled när han i sin bil var tvungen att väja för en berusad cyklist som vinglade ut i gatan. Head first in i ett brofundament, Hans 6-åriga son satt fastklämd i passagerarsätet, helt vid medvetande, och såg sin farsa förblöda (den rumänska ambulansen tog lite tid på sig). Ja, faktum är att han i princip duschades med sin pappas blod eftersom bilen ställdes på högkant. Isaak, sonen alltså, tycker nog att det är grymt coolt med styrfylla. En livsstil som sagt, inte ett brott.
Tjena modus, det var jag som skrev det där om styrfylla. Galghumor kanske, dock så var det skrivet med glimten i ögat. jag kan inte rimligtvis känna till din väns dödshistoria, den är tragiskt utöver alla gränser. Personligen så är inte alkohol & fordonsframförning något jag tar lätt på. Jag har allt för många gånger suttit som passagerare med en alkohol påverkad bilförare och mer än en gång frutkat för mitt liv. Jag väljer dock att ta min livshistoria med ett rejält nyp salt och ett visst mått humor, men så har jag inte någon alkohol och bil relaterad dödshistoria i min direkta närhet. Jag hoppas att du kan förstå att jag inte menade något personligt i min något raljanta kommentar om styrfylla och jag menade absolut inte något om att köra bil med sprit i kroppen. Jag bor i danmark och det brukar skämtas om att jag i egenskap av små-dansk med en liten kula på magen dricker mycket öl. Jag hoppas att du kan se skillnaden om att raljera om styrfylla med glimten i ögat och att faktsitk uppmana folk till att köra bil efter alkohol-intag...
Ingen fara på taket. Det var inte din kommentar som fick mig att sura ur, men den var enkel att använda som slagträ.

Det jag reagerar på är den här tråden, hela sammanhanget. Att ingen reagerar. Att alla accepterar. För fan, tänk om någon lagt upp en bild där han/hon krockat bilen på fyllan. Då hade det blivit liv i luckan. Vi cyklister är en del av trafikmiljön, vi kan skapa oreda och orsaka olyckor. Vi kan skada oss själva men även andra. Det finns inget försvar för att vistas på en cykel i trafik om man har druckit alkohol. Inget.

Jag tror att det finns en del människor här som måste ta en funderare på vilka moraliska råmärken man har. Den som tycker att styrfylla är okej eller försumbart bör genast fördjupa sig i den tragik som följer med mixen mellan trafik och alkohol. Bilden av en 6-åring nerblodad av sin döende pappa är en del av detta. Tyvärr bara en ytterst liten del...
Last edited by modus on 17 Sep 2008 13:51, edited 1 time in total.

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Post by pean » 17 Sep 2008 13:42

Desto mer jag tänker på det desto mer inser jag att det finns goda anledningar att rycka körkortet för styrfylla. Same same but different. Det är farligt nog att bara försöka promenera när man är full. Nej, berusade borde helt enkelt bara hålla sig till att åka taxi. Färre olyckor, mindre fight, färre mishaps.

I det här forumet finns väl förresten ingen som kör bil!?
Image Image Image Image

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Post by svennelainen » 17 Sep 2008 15:36

Det behöver inte gå så långt som till extremer.

Jag säger så här va: Jag cyklade inte EN meter under 4½ år, och har fortfarande efter mer än sex år, problem med högerfoten sen ett fyllo körde på mig en måndagsmorgon.
Eftersom snubben väl medveten om problemet tog ett flyg till stugan i Spanien och stannade där i två år slapp han straff. Två veckor efter presk-tiden kom han tillbaka till kära Svedala. Guuu' vad härligt - han krökar säkert på som vanligt och jag lever med daglig värk och invaliditetsprocent som gör varenda försäkring dubbelt så dyr.

Krasst sett är det bättre att vara skitfull när man bränner runt. Men räkna inte med sympati från mig om du vurpar.

hejdå

Post by hejdå » 17 Sep 2008 16:06

svennelainen wrote:Det behöver inte gå så långt som till extremer.

Jag säger så här va: Jag cyklade inte EN meter under 4½ år, och har fortfarande efter mer än sex år, problem med högerfoten sen ett fyllo körde på mig en måndagsmorgon.
Eftersom snubben väl medveten om problemet tog ett flyg till stugan i Spanien och stannade där i två år slapp han straff. Två veckor efter presk-tiden kom han tillbaka till kära Svedala. Guuu' vad härligt - han krökar säkert på som vanligt och jag lever med daglig värk och invaliditetsprocent som gör varenda försäkring dubbelt så dyr.

Krasst sett är det bättre att vara skitfull när man bränner runt. Men räkna inte med sympati från mig om du vurpar.
Jag blev nedkörd av en full snickare för lite mer än ett halvår sedan, min fot är också fucked for life. Jag har dock inte skaffat mig någon invaliditets procent eftersom att jag är livrädd för myndigheter och register. Jag har ju dock fått veta från en läkare att jag faktiskt är lite invalid, är det där med invalidisering något du kan rekomendera?

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Post by svennelainen » 17 Sep 2008 16:11

SimonBusk wrote:
Jag blev nedkörd av en full snickare för lite mer än ett halvår sedan, min fot är också fucked for life. Jag har dock inte skaffat mig någon invaliditets procent eftersom att jag är livrädd för myndigheter och register. Jag har ju dock fått veta från en läkare att jag faktiskt är lite invalid, är det där med invalidisering något du kan rekomendera?
Om du har olycksfallförsäkring: Ja.
Om du inte har en försäkring som täcker skadan: Nej för helvete!

Post Reply