VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
oskarwallin
Posts: 664
Joined: 29 May 2010 17:00
Location: Stockholm

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by oskarwallin » 29 Apr 2011 11:36

Bratt wrote:
Vi kanske borde starta en egen tråd för fina rundor runt malmö och lund.
Sagt och gjort!
viewtopic.php?f=1&t=8559

User avatar
tommie
Posts: 133
Joined: 31 Jan 2010 19:25
Location: Karlstad
Contact:

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by tommie » 29 Apr 2011 16:29

Image

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by jon » 29 Apr 2011 18:34

Bratt wrote:Skånska landsvägar och 8m/s i rygger.

[img]gött.jpg[/img]
Vilket sedan blir 8m/s i ansiktet när man vänder hem igen, eller tar du Pågat på tillbakavägen :wink:

Och +1 på CrossProces dryga animation.
I Dalarnas djupa skogar..

Hampan
Posts: 550
Joined: 22 Sep 2009 22:28
Location: Stockholm

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by Hampan » 29 Apr 2011 22:13

Fredag kväll, påväg hem efter jobbet svänger jag in vid Liljeholmen för att köpa med mig lite mat och några öl. Trött och hungrig som en varg kommer jag ut efter uträttade ärenden, för att mötas av denhär finurliga överaskningen...

Image
_____________
Fista STHLM

User avatar
viktor
Posts: 668
Joined: 02 Jul 2009 21:55
Location: Linköping

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by viktor » 29 Apr 2011 23:00

Fy fan vad drygt! Hoppas du inte hade bråttom och kunde ta det med godan ro, själv hade jag nog blivit riktig arg om något pucko gjort så där med min hoj!
/Viktor

Hampan
Posts: 550
Joined: 22 Sep 2009 22:28
Location: Stockholm

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by Hampan » 29 Apr 2011 23:37

Jo, jag funderade ett tag allvarligt på att dra in på Clas Ohlson för att inhandla lämpligt verktyg för att dela damhojen på mitten...
Efter 45 min hade jag mord i blicken då det kom ut en tjej som möttes av en lång harang värdig självaste Kapten Haddock. Hon var stressad som tusan, skämdes och bad om ursäkt, då fick jag lite dåligt samvete och önskade henne en trevlig helg. Sen skildes våra vägar åt.
_____________
Fista STHLM

User avatar
Martin Lang
Posts: 238
Joined: 08 Feb 2010 23:07
Location: MALMØ
Contact:

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by Martin Lang » 01 May 2011 00:26

Hampan wrote:Jo, jag funderade ett tag allvarligt på att dra in på Clas Ohlson för att inhandla lämpligt verktyg för att dela damhojen på mitten...
Efter 45 min hade jag mord i blicken då det kom ut en tjej som möttes av en lång harang värdig självaste Kapten Haddock. Hon var stressad som tusan, skämdes och bad om ursäkt, då fick jag lite dåligt samvete och önskade henne en trevlig helg. Sen skildes våra vägar åt.

+1

En bild från gårdagens lilla fotosession med Gustav & Jens.

Image
http://www.mock.se / http://www.langfilm.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by Fredde » 01 May 2011 08:04

Hampan wrote:Fredag kväll, påväg hem efter jobbet svänger jag in vid Liljeholmen för att köpa med mig lite mat och några öl. Trött och hungrig som en varg kommer jag ut efter uträttade ärenden, för att mötas av denhär finurliga överaskningen...
Du borde gjort kaoz, cuttat hennes styr, tagit bort hjul och trätt hennes ram igenom din (om den får plats men baktriangeln borde vara mindre än din framtriangel). :)

/Fredde

User avatar
NKDMS
Posts: 1168
Joined: 03 Jun 2008 09:19
Location: Stockholm

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by NKDMS » 01 May 2011 20:33

Spottade dessa väggmålningar i stadsdelen Santa Theresa i Rio de Janeiro.

Image
Fritt översatt: Bensin är döden, cykling är livet!

Image
Och den klassiska: One less car
FISTASTHLM

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by Bubblan » 01 May 2011 22:04

Hampan wrote:Fredag kväll, påväg hem efter jobbet svänger jag in vid Liljeholmen för att köpa med mig lite mat och några öl. Trött och hungrig som en varg kommer jag ut efter uträttade ärenden, för att mötas av denhär finurliga överaskningen...

[img]illa%20låst%20cykel[/img]
Välkommen till klubben!
Cogs 'n Kegs

Hampan
Posts: 550
Joined: 22 Sep 2009 22:28
Location: Stockholm

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by Hampan » 01 May 2011 23:15

Bubblan wrote:
Hampan wrote:Fredag kväll, påväg hem efter jobbet svänger jag in vid Liljeholmen för att köpa med mig lite mat och några öl. Trött och hungrig som en varg kommer jag ut efter uträttade ärenden, för att mötas av denhär finurliga överaskningen...

[img]illa%20låst%20cykel[/img]
Välkommen till klubben!
Det roliga är att jag kommer ihåg den posten, och det första jag tänkte när jag upptäckte det var att -Jaja, det här var ju jävligt, men Bubblan hade det fan så mycket värre där han satt mitt i natten! :)
_____________
Fista STHLM

Hampan
Posts: 550
Joined: 22 Sep 2009 22:28
Location: Stockholm

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by Hampan » 01 May 2011 23:43

Fredde wrote:
Hampan wrote:Fredag kväll, påväg hem efter jobbet svänger jag in vid Liljeholmen för att köpa med mig lite mat och några öl. Trött och hungrig som en varg kommer jag ut efter uträttade ärenden, för att mötas av denhär finurliga överaskningen...
Du borde gjort kaoz, cuttat hennes styr, tagit bort hjul och trätt hennes ram igenom din (om den får plats men baktriangeln borde vara mindre än din framtriangel). :)

/Fredde
Jo, jag stod och fingrade på mitt multitool och fantiserade om vad jag skulle kunna skruva bort för att lirka igenom eländet. Men jag antog också att dom två konstaplarna och g4s-thugsen som patrullerade torget antagligen rätt snabb skulle visa stort intresse för mina förehavanden vid cykelstället, så det fick va.
_____________
Fista STHLM

User avatar
atomlab
Posts: 1840
Joined: 30 Jul 2010 23:26

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by atomlab » 02 May 2011 06:17

eftersom ni du hade poliser där. Varför upp lyste du inte konstaplarna om ditt problem?
Jag menar, Det är ju faktiskt ett brott som personen i fråga har gjort när dom låste fast din cykel med sin.
Image

Hampan
Posts: 550
Joined: 22 Sep 2009 22:28
Location: Stockholm

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by Hampan » 02 May 2011 07:56

atomlab wrote:eftersom ni du hade poliser där. Varför upp lyste du inte konstaplarna om ditt problem?
Jag menar, Det är ju faktiskt ett brott som personen i fråga har gjort när dom låste fast din cykel med sin.
Tja, man kan ju alltid hoppas på att dom skulle gjort nåt coolt åt saken, som att dra pickadollen och skjuta upp låset, eller sparka in dörrarna till gallerian och hijacka högtalarsystemet. Men jag är rätt säker på att dom skulle be mig göra precis det jag redan gjorde, vänta.
Eller så skulle jag få fylla i blanketter och skit för att göra en anmälan, och det ville jag ju absolut inte. Jag ville ju bara få ut mitt raseri, och få tillbaka det som va mitt, och sånt löser man enligt mig oftast bäst utan inblandning av po-po..
_____________
Fista STHLM

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by Fredde » 02 May 2011 08:04

Hampan wrote:
atomlab wrote:eftersom ni du hade poliser där. Varför upp lyste du inte konstaplarna om ditt problem?
Jag menar, Det är ju faktiskt ett brott som personen i fråga har gjort när dom låste fast din cykel med sin.
Tja, man kan ju alltid hoppas på att dom skulle gjort nåt coolt åt saken, som att dra pickadollen och skjuta upp låset
Ja det hade varit en syn för gudarna. :)

/Fredde

User avatar
Martin Lang
Posts: 238
Joined: 08 Feb 2010 23:07
Location: MALMØ
Contact:

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by Martin Lang » 02 May 2011 12:04

En bild från gårdagens lyckade fika tur med MOCK

Image
http://www.mock.se / http://www.langfilm.se" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
chain of strength
Posts: 112
Joined: 02 Apr 2011 17:48
Location: den smutsiga södern

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by chain of strength » 04 May 2011 21:10

Image
Från dagens onsdagsrunda! Tre tappra ryttare gav sig ut på en liten, men kall och blåsig, tur Lund-Lomma-Hjärup-Lund.

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by klasolsson » 05 May 2011 07:27

Image

DIY

User avatar
Jon_S
Posts: 133
Joined: 22 Apr 2010 14:43
Location: Karlstad
Contact:

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by Jon_S » 05 May 2011 08:06

Fexerns pôjk dä!
SOLAFIX

BLB

Nomis
Posts: 672
Joined: 20 Jun 2009 20:52
Location: Lkpg

Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Post by Nomis » 05 May 2011 14:29

Tänkte att jag skulle plocka isär och göra rent ett bakhjul som gått hela vintern... men lyckades inte ens få bort låsringen som tydligen består av smör...suck..

Image

Post Reply