Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Nomis
Posts: 672
Joined: 20 Jun 2009 20:52
Location: Lkpg

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Nomis » 09 Apr 2011 15:26

I fredags (tror jag) spottade jag en herre på en nästan intill neongul hoj åkandes på storgatan upp mot stora torget i Linköping.

groedan
Posts: 20
Joined: 31 May 2010 15:41

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by groedan » 09 Apr 2011 17:54

oskarwallin wrote:Image

Träffade den här vispen på SSK i Lund igår. Jobbade du också på sittningen? Isf borde vi ju sett varann...Stod en fin guldig DBS bredvid min senare på kvällen också.
Hejhej
Jo jobbade kök igår. Antar att du gjorde det också, om det nu inte var fler som hette Oskar där.

User avatar
oskarwallin
Posts: 664
Joined: 29 May 2010 17:00
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by oskarwallin » 09 Apr 2011 18:03

groedan wrote:
oskarwallin wrote:Image

Träffade den här vispen på SSK i Lund igår. Jobbade du också på sittningen? Isf borde vi ju sett varann...Stod en fin guldig DBS bredvid min senare på kvällen också.
Hejhej
Jo jobbade kök igår. Antar att du gjorde det också, om det nu inte var fler som hette Oskar där.
Haha på riktigt? Jag antar att du är Erik isåfall! Trevligt att råkas!

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Bubblan » 09 Apr 2011 18:18

Image
Cogs 'n Kegs

Pacific
Posts: 4
Joined: 13 Nov 2010 13:58

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Pacific » 09 Apr 2011 18:21

oskarwallin wrote:
groedan wrote:
oskarwallin wrote:
Träffade den här vispen på SSK i Lund igår. Jobbade du också på sittningen? Isf borde vi ju sett varann...Stod en fin guldig DBS bredvid min senare på kvällen också.
Hejhej
Jo jobbade kök igår. Antar att du gjorde det också, om det nu inte var fler som hette Oskar där.
Haha på riktigt? Jag antar att du är Erik isåfall! Trevligt att råkas!
Jag kan också säga hej en skvätt då den guldiga DBSen är min. Du gick ut samtidigt som ett gäng andra köksjobbare eller hur? Jag anlände precis då och pratade lite med dom

ana
Posts: 581
Joined: 26 Apr 2010 17:14

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by ana » 09 Apr 2011 21:43

Andye wrote:Spottade Ana med sitt Mavic Io utanför Bianchi Cafét.
Hehe, det var jag det. :mrgreen: Måste missat dig, var lite groggy efter dagens långfärd.

Innan vi var på Bianchi spottade vi Chrobin på Cykelcity, trevlig prick det där.

User avatar
oskarwallin
Posts: 664
Joined: 29 May 2010 17:00
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by oskarwallin » 09 Apr 2011 21:47

Pacific wrote:
Jag kan också säga hej en skvätt då den guldiga DBSen är min. Du gick ut samtidigt som ett gäng andra köksjobbare eller hur? Jag anlände precis då och pratade lite med dom
Aha! Det stämmer nog bra, vi gick samtdigt allihopa, förutom Groedan som slank iväg lite innan :) Det var min röda Peugeot som stod bredvid DBSen bakom cykelstället.

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by calavera » 10 Apr 2011 18:17

Carl wrote:
Linkert wrote:Whop!?

[img]footie
Kreativt med Brooklyn Gangsta gaffel på stålram...
Knappast va? Entum och gängat på den.

User avatar
mantono
Posts: 118
Joined: 06 May 2009 15:18
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by mantono » 10 Apr 2011 18:52

Blev nästan påkörd (mitt fel till 100%) av en herre på svart cykel med blått baknav (gick snabbt, allt jag minns) och hörluar i öronen vid korsningen Götgatan/Hornsgatan vid Slussen. Hoppas jag inte skrämde livet ur dig, vem det nu var, såg inte ut så i alla fall.

User avatar
oskarwallin
Posts: 664
Joined: 29 May 2010 17:00
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by oskarwallin » 11 Apr 2011 10:06

Det var fixie-tätt i Lomma igår! Spottade en vit/grå Peugeot, och två killar nere i hamnen, varav en med en orange Boblbee som matchade din kompis gula cykel. Var det kanske ni som vinkade vid biblioteket också? Kul att få lite ansikten till användarnamnen här på forumet tycker jag.

User avatar
chain of strength
Posts: 112
Joined: 02 Apr 2011 17:48
Location: den smutsiga södern

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by chain of strength » 11 Apr 2011 11:50

oskarwallin wrote:Det var fixie-tätt i Lomma igår! Spottade en vit/grå Peugeot, och två killar nere i hamnen, varav en med en orange Boblbee som matchade din kompis gula cykel. Var det kanske ni som vinkade vid biblioteket också? Kul att få lite ansikten till användarnamnen här på forumet tycker jag.
det var jag med den gula cykeln och Bjoerling med Boblbeen. det var vi som vinkade vid biblioteket också, tjene!

User avatar
Carl
Posts: 590
Joined: 30 Jun 2008 22:03
Location: Åre

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Carl » 11 Apr 2011 15:11

calavera wrote:
Carl wrote:
Linkert wrote:Whop!?

Image
Kreativt med Brooklyn Gangsta gaffel på stålram...
Knappast va? Entum och gängat på den.
Glömde lägga in skämt-tecknet. Tyckte det var festligt att det var typ lika mycket utrymme mellan däck och gaffel som det är på en gangsta. Lika som bär?
Image
Image

schmitza
Posts: 58
Joined: 06 Mar 2011 20:05

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by schmitza » 11 Apr 2011 15:17

såg en herre komma på tomegapsgatan i lund idag på en vit leader 720 eller 725(gick lite för fort för att se exakt vilken ram men iallafall gissar på 720)
riktigt snygg !!! läckert med guldig sadelstolpe!

någon som känner igen en lila gammal fixe runt universitetet?

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by calavera » 11 Apr 2011 18:06

Carl wrote:
calavera wrote:
Carl wrote:
Linkert wrote:Whop!?

[img]footie
Kreativt med Brooklyn Gangsta gaffel på stålram...
Knappast va? Entum och gängat på den.
Glömde lägga in skämt-tecknet. Tyckte det var festligt att det var typ lika mycket utrymme mellan däck och gaffel som det är på en gangsta. Lika som bär?
Saknade en smily. ^_^
Det är ju bara old skool gangsta gaffeln som har det utrymmet, den nya har ju en annan clearance. Och den nya är ju inte lika fulsnygg. Men visst, lite lika i den vinkeln...
Men ska man börja spotta folks enväxlade fotbromsade cyklar nu också?

Linkert
Posts: 409
Joined: 24 May 2010 17:36

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Linkert » 11 Apr 2011 20:29

calavera wrote:
Carl wrote:
calavera wrote:
Carl wrote:
Linkert wrote:Whop!?

[img]footie
Kreativt med Brooklyn Gangsta gaffel på stålram...
Knappast va? Entum och gängat på den.
Glömde lägga in skämt-tecknet. Tyckte det var festligt att det var typ lika mycket utrymme mellan däck och gaffel som det är på en gangsta. Lika som bär?
Saknade en smily. ^_^
Det är ju bara old skool gangsta gaffeln som har det utrymmet, den nya har ju en annan clearance. Och den nya är ju inte lika fulsnygg. Men visst, lite lika i den vinkeln...
Men ska man börja spotta folks enväxlade fotbromsade cyklar nu också?
Tycker mig finna att trådens namn och inledande inlägg inte innehåller några instruktioner för vilken typ av cykel som får spottas. Tänkte att den där cykeln jag stötte på såg ut som en "ut-och-supa-cykel" som skulle kunna ägas av någon här på forumet. :wink:

tropfrog
Posts: 212
Joined: 02 Sep 2009 15:17

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by tropfrog » 11 Apr 2011 20:36

Jag pendlar över Marieholmsbron mellan Hisingen och fastlandet. Ser Fixies oftare och oftare där. Någon här som kör den vägen morgon och kväll?

MVH
Magnus

Orwar
Posts: 425
Joined: 19 Jun 2009 15:46
Location: Göteborg, 416

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Orwar » 11 Apr 2011 21:17

Kör Marieholmsbron sedan några veckor tillbaka, och i två veckor till efter denna. Åker till Hisingen nån gång innan åtta, och tillbaka till trygga fastlandet nån gång efter fyra. Cyklar på äcklig vinröd Nishiki-conversion. Har dock inte sett några andra utan frihjul vad jag kan minnas, förutom en vitaktig cykel som jag förföljde lite på avstånd från Munkebäcksmotet till bron för nån vecka sen kanske.
Ringklocka, hjälm, reflexer och bromsar.

User avatar
Carlpedal
Posts: 40
Joined: 15 Jul 2010 14:28
Location: Göteborg, Sweden

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Carlpedal » 12 Apr 2011 08:52

Pendlar över Marieholmsbron på vardagarna.
Har sett dig på Nishikikonversationen. Ägaren till den vita fixien brukar jag se borta vid Stigscenter, han jobbar där. Då jag för det mesta cyklar växlad Merckx så ni lägger nog inte märke till mig.

Vänligen /
Carl

fixeradlins
Posts: 44
Joined: 11 Apr 2011 18:34
Location: Josefstadt, 1080 Wien!! (I hjärtat 414)

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by fixeradlins » 12 Apr 2011 16:13

Så härligt tycker jag att enpetarfrekvensen skiljer sig så mycket från plats till plats i vår goa lilla stad.
Själv uppfattar jag nästan stundtals frekvensen till 1på3 cyklar eller så på min väg hem... (Genom halva-innanför-vallgraven, Linné, Masthugget och majorna)
;)

Spottade för övrigt en RÖD FIXIE BREDVID DOMKYRKAN för två dar sedan som jag inte sett tidigare. Parkerade min egen cykel mot samma temporära staket.

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by jon » 14 Apr 2011 00:44

Fick JP framför mig runt 17:30-snåret på den nylagda cykelbanan på Nobelvägen, tänkte att jag kunde komma ikapp och heja när han stannade vid rödljusen, men rättshaveristen i honom verkade inte vilja vänta på grönt så jag fick nöja mig med att se hans lycrabeklädda ryggtavla segla vidare...
I Dalarnas djupa skogar..

Post Reply