Nybörjarfråga

Frågor och tips om mek med din cykel.
petterovski
Posts: 267
Joined: 26 Jul 2009 16:06

Re: Nybörjarfråga

Post by petterovski » 31 Aug 2011 12:12

tropfrog wrote:Om man ändå skall lägga orimligt mycket pengar på ett hyffsat funktionellt verktyg tycker jag det är lika bra att gå direkt på pedros trixie fixie eller vad det nu heter. Då får du både haknyckel i rätt storlek, hjulmutternyckel, ölöppnare och lite annat bra att ha för din fixie.
MVH
Magnus
När jag har känt på pedros trixie tool verktyget så har jag tänkt precis tvärtom, tycker det verkar vara ett väldigt dåligt verktyg, och väldigt dyrt? Finns ju tex ändå ingen kedjepiska på det, så du klarar dig inte med endast det verktyget ändå? Och vem behöver en kapsylöppnare på ett verktyg?

Om du vill ha ett kombi-verktyg så hade jag satsat på denna:

Image

Finns att köpa tex här: http://www.fixedgearlondon.com/

Hampan
Posts: 550
Joined: 22 Sep 2009 22:28
Location: Stockholm

Re: Nybörjarfråga

Post by Hampan » 31 Aug 2011 12:52

petterovski wrote:
tropfrog wrote:Om man ändå skall lägga orimligt mycket pengar på ett hyffsat funktionellt verktyg tycker jag det är lika bra att gå direkt på pedros trixie fixie eller vad det nu heter. Då får du både haknyckel i rätt storlek, hjulmutternyckel, ölöppnare och lite annat bra att ha för din fixie.
MVH
Magnus
När jag har känt på pedros trixie tool verktyget så har jag tänkt precis tvärtom, tycker det verkar vara ett väldigt dåligt verktyg, och väldigt dyrt? Finns ju tex ändå ingen kedjepiska på det, så du klarar dig inte med endast det verktyget ändå? Och vem behöver en kapsylöppnare på ett verktyg?

Om du vill ha ett kombi-verktyg så hade jag satsat på denna:

Image

Finns att köpa tex här: http://www.fixedgearlondon.com/
Äsch, kedjepiska är överskattat, rotafix-metoden är överlägsen!
Jag har en Pedros trixie och har den alltid med mig, har förvisso bara använt haknyckeln på den någon enstaka gång men kapsylöppnaren har använts flitigt :)
_____________
Fista STHLM

tropfrog
Posts: 212
Joined: 02 Sep 2009 15:17

Re: Nybörjarfråga

Post by tropfrog » 31 Aug 2011 15:39

Jag använder Trixien mest för att ta av hjulen vid punktering, och ölöppning förståss. Men ringnyckeln för att ta av hjul känns mer funkis än kedjepiska, där är ju rotafix eller helt enkelt en tur uppför en brant backe det bästa.

MVH
Magnus

Post Reply