växlat: indexering 7- vs 8-delat
växlat: indexering 7- vs 8-delat
så, enligt Sheldon är det 4,8 mm mellan dreven på 8-delat och 5,0 på 7-delat, det innebär 1,2 mm off över en 7-delad frikrans. kommer mina reglage och växelförare för 8-delat lira tro? blir ju bara 0,6 mm fel i varje ände är det för mycket? annars, finns det generellt plats på ett sjudelat hjul för en åttadelad krans?
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
Re: växlat: indexering 7- vs 8-delat
Samme Sheldon har lite att säga om hur du kan få växelförare och reglage avsett för 8-delat att lira med 7-delat: http://sheldonbrown.com/derailer-adjust ... #alternate
Re: växlat: indexering 7- vs 8-delat
Det skulle jag också vilja veta! Men om nu inte alla 8 kransarna går på, kan man då använda 7 av 8 kransar på ett 7-delat nav tillsammans med 8-delad bakväxel, och helst utan att behöva justera ändlägena om man byter hjul? Om det går men indexeringen inte funkar vid hjulbyte kanske det går att fixa med en spacer någonstans (innerst?)... Vore smidigt om det gick att köra med både 7- och 8-delat bakhjul
Om indexeringen funkar ska det väl funka. Jag har svårt att visualisera hur off en mm är. Glöm inte bort dig och växla för långt bara.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128