SRAM omnium och tunnare klingor
SRAM omnium och tunnare klingor
Vad har ni kört för klingbultar då ni bytt den rejäla SRAM-klingan mot en "vanlig", tunnare klinga? Bultarna som följde med vevpartiet är för långa..
F‡$†Λ $†HŁΜ
TARCK'S NOT DEAD
BOMB HILLS NOT COUNTRIES
TARCK'S NOT DEAD
BOMB HILLS NOT COUNTRIES
-
- Posts: 147
- Joined: 03 Jun 2009 05:35
- Location: stockholm
SRAM omnium och tunnare klingor
Sitter med samma problem.
Re: SRAM omnium och tunnare klingor
Skjuter från höften, men borde det inte gå att ha en bricka på utsidan bara? Blir inte så snyggt iofs... Annars kan man ju fila ner klingbultarna lite, vilket lär vara ett riktigt skitgöra om man inte har nån bra maskin för ändamålet.
- klasolsson
- Posts: 3107
- Joined: 09 Jul 2008 06:09
- Location: Stockholm
Re: SRAM omnium och tunnare klingor
Hm, jag bytte ut originalskruvarna på mina Omnium då en hade fastnat och jag blev tvungen att borra upp den. Vad jag minns köpte jag "single speed chainring bolts" på eBay alt VeloSolo:
http://velosolo.co.uk/zensinglebolt.html
http://velosolo.co.uk/zensinglebolt.html
- nicklas1210
- Posts: 307
- Joined: 27 Jul 2009 11:56
- Location: Stockholm
Re: SRAM omnium och tunnare klingor
Vad blev lösningen till slut?
Är omniumklingan allmänt fetare eller bytte du från 1/8 till 3/32?
Är omniumklingan allmänt fetare eller bytte du från 1/8 till 3/32?
Re: SRAM omnium och tunnare klingor
Jag har fräst av ett par omgångar hylsor när vi konverterat från dubbelklinga till enkel på diverse hojar.
/Micke
/Micke
Re: SRAM omnium och tunnare klingor
Fick också glapp efter klingbytet på omniumens vars skruv-hylsor mätte 7 mm. Funderat på 6 mm på http://www.upgradecycle.com/problem-sol ... Ut7r1cQM40 för att få bort glappet.