JAg har tidigare köpt både cyklar och delar från england, och alla gånger har det varit något strul men efter lite mail-konversation så har det gått att lösa, då har jag beställt från chainreaction och evanscycles.Streamliner wrote:Bra med videon, det var ju sjukt stor skillnad på kedjespänningen, så stora variationer har jag aldrig sett förr, man tom ser det med blotta ögat.
Vad har leverantören svarat dig egentligen? Är de ointresserade att ta den i retur eller kompensera dig? Hela den frågan är ju väldigt intressant om man köper en hoj från t ex England och något är fel.
Hur enkelt och kul (bökigt) är det att stå inför en sådan reklamation?
Är det någon på forumet som har reklamerat och sänt tillbaka en hel hoj till typ England och hur funkade det? Bara frakten riskerar ju att bli svindyr på det hållet.
Jag beställde en fuji classic track 2010 från evans och det var lite lackskador och sadeln var inte helt ok, sen något mer som jag har glömt nu, men efter lite mail fram och tillbaka så fick jag en ny sadel och en frambroms som plåster på såren, sen snodde ju nån jävla pundare hojen för mig.
Så då beställde jag en snorbillig mountainbike ss ifrån chainreaction, och den hade ingen bemödat sig med att spänna ekrarna på och vevarna lät som satan, men de sa att de skulle stå för ekerspänning och riktning om jag lämnade in den i sverige, men jag klantade bort kvittona så det blev ju inge deg till mig, men tanken var ju god.
Men nu har jag beställt ifrån kukhuvena på velodromeshop.net för de är de enda som skickar hojaset till sverige, och jag min dumma jävel trodde att det var samma hoj, classic track, bara att de böt lite färg och komponenter, ack nej detta är en riktig toys er oss cykel som jag har lust att kasta åt helvete.
Och de är nitiska som fan på det där företaget, har mailat med dom i över 2 månader och de bara jävlas, de skickar youtubefilmer som visar hur man spänner kedjan, (åh fan är det så man gör!!!!) och en annan hur man tar loss stammen och flyttar en spacer, och de blånekar till att gaffeln skulle vara sned, jag ska göra en sån smädande youtubefilm om de här jävla nollorna så inte en fan kommer vilja handla av dem igen.
Visst säkerligen har många här handlat med dem utan bekymmer, men då kanske det inte har varit fel på grejerna, för de har varit allt annat än hjälpsamma.
Idag knäckte de mig totalt efter jag skickat filmerna till dem så här skrev de
"We have forwarded this video to Fuji, and as expected by our Mechanic’s, this is not a warranty issue, purely a poor setup issue.
To fix the issue you need to tighten your headset, instructions here -
Filmen visar hur man flyttar spacern på stammen ifall man vill höja eller sänka den.
...och om kedjan skriver de så här
"We have forwarded this video to Fuji, and as expected by our Mechanic’s, this is not a warranty issue, or even a setup issue, the chain tension is correct for a fixed gear bicycle."
Lockar till skratt på något vis....