Dagens cykelrundor!

Resereportage och tips på ställen att besöka!
Post Reply
Medokin
Posts: 102
Joined: 03 Jul 2011 14:20
Location: Falun

Dagens cykelrundor!

Post by Medokin » 19 Jul 2011 22:59

Kunde inte hitta nån liknande tråd så jag försöker mig på en.

Jag tänkte det kunde vara kul att få se era cykelrundor ni gör under dagen/veckan. Skriv ner era cykelrundor i tråden och/eller fixa en karta och diskutera vilka väga som är roliga att ta.


Hittills har jag bara gjort två längre rundor med min fixed gear, och de kan ni se här.
Röda linjen är från idag, jag började vid 12:45 och var framme vid Ängby Camping 15:30 där jag tog ett dopp i vattnet. Efter det tog det stopp, och jag fick punktering i bakdäcket.

Eftersom jag inte hade med mig nån pump så fick jag promenera från Ängby Camping ända fram till Vällingby, på vägen dit stannade jag vid alla bensinmackar men ingen hade en pump som passade min ventil. Det slutade med pendeltåg från Spånga station in till stan.

EDIT: Runkeeper karta

----------Hemsidor du kan markera ut en rutt----------

Runkeeper
Google maps
Bike Route Toaster
Last edited by Medokin on 26 Aug 2011 01:31, edited 2 times in total.

matti
Posts: 44
Joined: 16 May 2008 10:41
Location: sthlm

Re: Dagens cykelrundor!

Post by matti » 20 Jul 2011 00:05

Jag brukar köra denna lite då och då, gillar speciellt sträckan älta-sickla.
http://runkeeper.com/user/mryhanen/activity/44011756

KNA
Posts: 30
Joined: 21 Jul 2011 15:25

Re: Dagens cykelrundor!

Post by KNA » 21 Jul 2011 16:02

Ålrajt, min första post efter en tids spanande här på forumet. Tyckte tråden var lämplig så jag kör här.

Cyklade min första långa (dvs mer än ca 1,2 mil) runda igår och vägen gick enligt nedan, från Helsingborg och norrut till kullaberg och därefter ner mot Ängelholm och sedan tåg därifrån tillbaka hem. Totalt ungefär åtta mil.
Image
Avfärd 10.15 från Dunkers efter upphämtning av cykelkarta och inköp av extra slang. Åket i fråga är en gubbracer från Monark som jag fulmekat om till ss. Hon har inga häftiga specar alls men är snabb och lätt jämfört min gamla cykel så jag är nöjd. Utväxling 50/17.
Image
Mölle ovanifrån. Backen upp har lutningen 12% och är svinjobbig.
Image
Depåstopp på Kullens GK. Jag var svettig och skitig och passade inte in bland golfarna i sina färgglada pikéer.
Image
Bedårande vacker utsikt från Kullens fyr.
Image
Sträckan Mölle - Arild var helt klart mest krävande, sjuka backar upp och ner och bitvis ganska risig grusväg. Tror dock jag hamnade på fel stig ett tag och att det kunde varit bättre. Sjukt vackert här också i vilket fall.
Image
Sista två milen mot Ängelholm var ganska slitiga, men jag drog mig till minnes ryktet om en burritovagn på stortorget som fick agera morot den sista biten. Väl framme visade det sig att vagnen flyttat, så jag fick cykla ytterligare några km mot Klitterhus. Väl framme var det dock inget tvivel om att det var värt en sista ansträngning, så jävla gott!
Image

Sammantaget är jag väldigt nöjd med turen. Fantastiskt vacker natur hela vägen och en ganska lagom sträcka att göra på en dag, så det rekommenderas varmt. Har admin åsikter om hur många bilder som är lämpligt att lägga i samma inlägg så hojta till.

User avatar
oskarwallin
Posts: 664
Joined: 29 May 2010 17:00
Location: Stockholm

Re: Dagens cykelrundor!

Post by oskarwallin » 21 Jul 2011 19:28

Trevligt! Ju fler bilder desto bättre, tror jag är den allmänna åsikten här på forumet. Burritovagnen i Ängelholm går inte av för hackor, lätt värt att cykla ner till Klitterhus för :)

Körde du längs östra sidan av Kullen tillbaka mot Ängelholm? Kan tänka mig att den stora bilvägen mellan Jonstorp och Mölle är ganska fin att cykla också, bara det inte är för mycket bilar så.

User avatar
oskarwallin
Posts: 664
Joined: 29 May 2010 17:00
Location: Stockholm

Re: Dagens cykelrundor!

Post by oskarwallin » 21 Jul 2011 19:46

Hur lång blev resan totalt förresten?

KNA
Posts: 30
Joined: 21 Jul 2011 15:25

Re: Dagens cykelrundor!

Post by KNA » 21 Jul 2011 19:53

Precis, körde genom skogen mellan Mölle och Arild och sedan vidare mot Jonstorp och till slut Ängelholm. Det blå sträcket på första bilden visar sträckan i grova drag. Tror absolut att bilvägen är minst lika vacker och den lär definitivt vara mer lättcyklad. Grovt mätt med hjälp av eniro blev det ungefär åtta mil totalt, inklusive de sista kilometrarna från stationen i Hbg och hem. Trodde det skulle kännas mer i benen idag faktiskt, träningsvärken kanske kommer imorgon...

Medokin
Posts: 102
Joined: 03 Jul 2011 14:20
Location: Falun

Re: Dagens cykelrundor!

Post by Medokin » 23 Jul 2011 16:43

Dagens rundtur för mig blev den här sträckan, jag cyklade med en kompis som åkte rullskidor, så det var rätt lugnt tempo. Det var rätt molnigt men ändå varmt och skönt väder.

Medokin
Posts: 102
Joined: 03 Jul 2011 14:20
Location: Falun

Re: Dagens cykelrundor!

Post by Medokin » 17 Aug 2011 12:27

Gårdagens cykelrunda, även den med rullskidskompisen.
Vi tog samma väg plus lite till.
Karta

Medokin
Posts: 102
Joined: 03 Jul 2011 14:20
Location: Falun

Re: Dagens cykelrundor!

Post by Medokin » 09 Sep 2011 18:52

Första "längre" cykelturen i Falun.
Karta

Medokin
Posts: 102
Joined: 03 Jul 2011 14:20
Location: Falun

Re: Dagens cykelrundor!

Post by Medokin » 17 Sep 2011 17:52

Verkar som att det bara är jag som tar cykelrundor då och då, eller? :P

Dagens cykelrunda blev Falun runt. :D

Image

User avatar
RZ-1
Posts: 1498
Joined: 27 Jul 2011 01:45
Location: Uppsala

Re: Dagens cykelrundor!

Post by RZ-1 » 17 Sep 2011 22:12

Fin runda! /Gammal falubo

Post Reply