En sväng i Paris

Resereportage och tips på ställen att besöka!
Post Reply
User avatar
Carl
Posts: 590
Joined: 30 Jun 2008 22:03
Location: Åre

En sväng i Paris

Post by Carl » 25 Aug 2008 12:36

Hej allesammans. Är rätt ny här och presenterar mig kort, Carl-Henric heter jag, student och nyfrälst på det här med fixies. Har länge velat göra om en gammal racer och det var nu i sommras jag upptäckte fixi-världen. nog om det.

Var nere i Paris en sväng med tjejen, och i och med att jag har en fransk MBK så kändes det givet att naven skulle inhandlas i Frankrike.

Då jag är en sucker för allt vad grafisk-design heter så var den här butiken nära på att spränga min budget första dagen. Travar med illustrationsböcker varades med cali-romantisering och t-shirt böcker. Ett litet mecka att gå till när tjejen utnyttjade paris shopping.
Image

Här kommer lite cykel-relaterade bilder. Jag tror jag såg fem fixis under en vecka. Och det roliga är att jag såg alla i vårt kvarter som låg ett stenkast från operan. Men mest av allt såg jag såklart växlade varianter. Pass på
Image
Image
singespeed. Vet inte varför, men jag är helt kär i den här cykeln. Det är nått speciellt med den, den ser egentligen inte mycket ut för världen men jag älskar den. Enkel och clean, men lite trash. En fixie-konvertering på den och den är mumma.
Image

Efter en sjukt bra vägbekrivning av Bubblan så var det inte några konstigheter och hitta mitt mål på resan. Cyclope. Diggade hela grejen med att först öppna en grind sen gå in på en innergård sen gå ner i en källare för att sedan komma till butiken. Härlig indie-känsla på den. Här kommer en liten rundvandring på Cyclope.
Image
Image
Image
Image
Efter ett tag så kom två nya-zeeländare ner. stereotypen av fakengers. Här har ni två bilder på deras cyklar. Den blåa ramen var så galet clean! den saknade svettslopor i skarvarna vilket var helt sjukt.Riktigt fin finish på den. Den vita är också riktigt fin, med texten "god bless my legs" vid bakhjulet. Riktigt snyggt vit-svart-silver matchning på den.
Image
Image
Innan jag drog så hann jag fota vad jag tror var ägarnas cyklar. Riktigt snygga. Den turkosa med aerospoke är nog den snyggaste cykeln jag sett.
Image
Image
Efter jag stillat mina begär på cyclope så kom jag därifrån med lite godis
Image
Godiset bestod av Rosa ours-handtag och svarta Miche-nav, och en drev.
Image
Varpå kvällen avnjöts med fin-mat från donken och lite balkong-mys med drev.
Image
Här är lite bilder på dom fixies jag såg
Image
Skönt punkig thrash-cykel. Gillar den skarpt
Image
Låter den sista bilden symbolisera lite av fransmän. nonchalant och slarvig men ändå väldigt charmig. Man kan inte låta bli och gilla det helt enkelt.
Image
Det va allt för mig, ångrar mig väldigt att jag inte tog med mig cykeln ner. Riktigt mycket trafik och härliga gator. Rekommenderar Paris varmt både som cykelstad och semesterstad, stort och härligt. Dock blir jag galen på alla fransmän, så sjukligt slöa och ineffektiva. Dom gick sakta och kunde helt plötsligt när det var som mest kö i en affär få för sig att räkna kassan. Men men, små saker.

/ Carl-Henric

Post Reply