Antwerpen i vår

Resereportage och tips på ställen att besöka!
Post Reply
User avatar
vigorelli
Posts: 243
Joined: 07 Apr 2008 11:32
Location: linköping

Antwerpen i vår

Post by vigorelli » 17 Jan 2011 07:51

Halloj!

Har en kompis som är utbytesstudent i denna stad under våren. Jag hade inte tänkt att ta med en cykel, men troligen så blir det väl hyra en för att ta sig runt.

Passerar någon vårklassiker i närheten?
Körs det nån cross-tävling?
Är det nån 6-dagars under våren?

Även övriga tips mottages tacksamt! (t.ex hur man tar sig från Ryan-flygplatsen Charleroi till Antwerp)

Jag har inte bokat något flyg ännu, så det hade varit fantastiskt om jag lyckades pricka in något roligt.

//Klas

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Re: Antwerpen i vår

Post by snarkus » 24 Jan 2011 21:26

CX-säsongen tar slut i mars.

Här finns en kalender: http://www.cyclingnews.com/races/calendar/

Du får väl ta tåget en liten bit men om du åker söderut så har du typ 75% av klassikerna inom 10-15 mil. I sydväst har du Flandern-loppen med kullersten och skit, och i sydost har du Ardennerklassikerna med branta backar och skit. Kolla lite i kalendern och matcha mot kartan. Vet inte riktigt hur det ser ut med kermesslopp framåt våren men antagligen går det hur många prokermess som helst i diverse byar ute på landet.

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: Antwerpen i vår

Post by ArvidSvensson » 24 Jan 2011 23:23

Jag är arg på Antwerpen. Var nära att åka dit på en jobbkonferens men lyckades avstyra i sista sekunden. De har en inomhusvelodrom som tydligen blivit permanent överdeckad av en läktare. Skitställe om du frågar mig ;)

User avatar
vigorelli
Posts: 243
Joined: 07 Apr 2008 11:32
Location: linköping

Re: Antwerpen i vår

Post by vigorelli » 17 Feb 2011 07:45

ha, okej.

Nu är det så att jag kommer åka hem därifrån 4:e april och den 3:e april är det ronde van vlaandern!!!

Jag försöker hitta en bansträckning, men hittar inget. någon som vet om det finns nåt ställe nära antwerpen?

User avatar
vigorelli
Posts: 243
Joined: 07 Apr 2008 11:32
Location: linköping

Re: Antwerpen i vår

Post by vigorelli » 17 Feb 2011 07:46

...såg nu att dom kör väster om bryssel, söder om gent. borde inte vara omöjligt att ta sig dit på något sätt!

Post Reply