Gran canaria

Resereportage och tips på ställen att besöka!
Post Reply
petterovski
Posts: 267
Joined: 26 Jul 2009 16:06

Gran canaria

Post by petterovski » 20 Sep 2010 15:52

Finns det någon velodrom eller rolig cykelbutik? :?

User avatar
vigorelli
Posts: 243
Joined: 07 Apr 2008 11:32
Location: linköping

Re: Gran canaria

Post by vigorelli » 27 Sep 2010 17:04

Skit i velodrom! Om du åker till gran canaria och har med dig cykeln så vill du inte sitta och surra på en velodrom, det kan du göra i falun. Ta med en växlad cykel är ett tips. Jag körde på en övergiven velodrom för 7-8 år sedan. Men jag tror att det var på Mallorca, är dock inte helt 100. Kan ha varit gran canaria, vi fick mota bort en arg schäfer, hoppa över ett stängsel och sen rensa ogräs som växt upp i betongen innan vi fick köra. Små cykelbutiker finns det ganska gott om har jag för mig.

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Gran canaria

Post by Bratt » 07 Mar 2016 14:32

Kan nu varmt rekommendera att åka till Gran Canaria om ni vill cykla lite även på vintern. Jag och tjejen vad där nu en vecka och hyrde cyklar en av dagarna. Fantastiska vägar och berg som snirklar sig fram. Trafiken var aldrig ett problem. Inget tutande eller bilar som körde om för nära även när man låg på 80-vägarna.

Vi hyrde cyklar på http://www.free-motion.com/en/gran-canaria/. Bra utbud med cyklar och personalen i maspalomas pratar bra engelska. Dom arrangerar även lite rundor som man kan köra.

En lite varning kan vara att det är bättre att utgå från maspalomas eller någon annan stans på den södra halvan av ön. Lite bökigare att starta i Las Palmas.(Och i deras cykelbutik där pratar ingen ett enda ord engelska)

Image
Image

Post Reply