Hur gör man en lång resa?

Resereportage och tips på ställen att besöka!
main
Posts: 14
Joined: 15 Sep 2009 06:49
Location: Malmoe.

Re: Hur gör man en lång resa?

Post by main » 09 Mar 2011 02:09

Vet inte om dina planer slopats helt eller fortfarande ligger i planeringstadiet.

Jag skulle föreslå Afrika!
när jag reste där förra året mötte vi två killar (oberoende av varandra) som cyklade från genom hela skiten. båda kairo - kapstaden men med olika rutter.

Att campa i de flesta delarna i afrika är inte farligare än europa och på de flesta hostel kan man komma undan med runt 30spänn per natt för en tältplats. (vissa delar som namibia och botswana kampar du med fördel på någon liten avtagsväg. och du sover helst under endast ett myggnät så du kan titta på "the milky way" samtidigt som åskan smattrar i horisonten.

Om jag skulle åka tillbaka till Afrika skulle det bli en resa på cykel!!
Bara att veta att man cyklat genom sudan, kalahariöknen, bergen i etiopien, sanden i namibia och efter kusten ner till kapstaden skulle ge resandet en helt annan dimention.

Här är keegans blogg, inte jätterolig men lite inspiration. http://www.travbuddy.com/travel-blogs/65508/summary

skall försöka hitta den andra killens blogg, han gjorde sin resan som ett insamlingsprojekt av något slag. återkommer med denna.

User avatar
blink
Posts: 92
Joined: 16 May 2009 21:42

Re: Hur gör man en lång resa?

Post by blink » 04 Jun 2011 19:39

Livar upp gammal tråd. Någon som planerar att ta en längre tripp i sommar?

Blev lite sugen efter att ha kikat in på ericello.se.

Post Reply