Berlin fixed gear

Resereportage och tips på ställen att besöka!
User avatar
assertfail
Posts: 3
Joined: 26 Jul 2010 17:14

Re:

Post by assertfail » 29 Oct 2010 10:04

Otto wrote:Åker till berlin imrgon.
Tänkte kolla in den här också http://www.cicli-berlinetta.de, någon som vart där? Det verkar vara en trevlig butik med många fina åk.
Och trevlig ägare, och en fin samlig historiska komponenter till salu vill jag minnas
tar ej plast, bara pappers pengar,

andra ställen är
Fahrrad Görke, ligger ett stenkast från velodromen i penzl. berg,

User avatar
mjaou
Posts: 193
Joined: 04 Aug 2010 16:55

Re: Berlin fixed gear

Post by mjaou » 26 Nov 2010 20:29

Ligger en liten, liten affär full med gammalt stål och nya delar ungefär trehundra meter från keirin berlin mot warschauerstrasse hållet, något kort men väldigt och serviceminded ägare, lite som en butler men i smutsiga jeans. Inget man kan säga om killen som jag köpte svindyra limiterade straps av(enda jag kunde hitta i berlin och jag ville ha dem PRONTO) på keirin, han ville knappt sälja dem.

Förövrigt föll snön idag och den konstiga beläggningen som cykelbanorna här är gjorda av blev blöta och skidvänliga, perfekt cykelväder.

Edit: Var visst stahl wolle jag var på..

User avatar
nelp
Posts: 436
Joined: 31 Mar 2009 12:47
Location: Umeå

Re: Berlin fixed gear

Post by nelp » 01 Jan 2011 19:22

Gick förbi en rätt ball affär i Neuköln för nagon dag sen, inte sa high end eller ww men sag ut som att de byggde hojar med rat look, lite bobber stuk, lädersadlar, vita däck eller schwallbe kojak. laga dropoutmonterade droppformade reflexer och rejält mkt patine pa själva ramarna, ska försöka kika förbi när det är öppet och ta ett par bilder.

ah, Reuterstraße 50? närmaste Ubahn Hermannplatß

User avatar
stfn
Posts: 83
Joined: 25 Mar 2009 23:15
Location: Odense N, DK

Re: Berlin fixed gear

Post by stfn » 03 Feb 2011 23:40

Image
En kompis från när vi båda bodde i Köpenhamn - pratar dansk, engelsk och tyska.
Rekommanderas om du vil ha en lite mer funky frisyr - när jag tränger tuppkam i neonfärg tar jag dit och hälsar på... :wink:
Mvh. Stefan

User avatar
ap-ungen
Posts: 411
Joined: 12 Apr 2009 19:27

Re: Berlin fixed gear

Post by ap-ungen » 14 Jul 2011 07:42

Tyvärr har jag inga biler just nu, men det har ju redan publicerats. Då tänker jag främst på Cicli Berlinetta. Jag var där för någon månad sedan och dom har flyttat sin butik tydligen. Iaf, detta var det sjukaste jag sett i hela mitt liv. Nästan som att om dom enda fixedgear-aktiva butikerna här i Svedala skulle gå ihop så kan dom inte mäta sig med vad som fanns i denna fantastiska butik. Det vara ramar, hjul, kläder och prylar precis överallt i denna stora lokal som är uppdelad i fyra rum. Kan knappt sätta ord på det.

Är ni i Berlin är denna butik det absolut viktigaste ni kan besöka. GO GO GO!

Ska publicera lite bilder ikväll här, så stay tuned!

User avatar
fjonk
Posts: 702
Joined: 25 Mar 2010 20:27
Location: Malmø

Re: Berlin fixed gear

Post by fjonk » 18 Jul 2011 13:14

This

Cicli Berlinetta är en fantastisk butik, de har allt och lite till. Massor med vackra cyklar och komponenter, mycket växlat för den som gillar det.

Keirin Café var riktigt trevligt det med, med många fina trackramar inne, mer fokus på fixed/ss prylar där dock.

User avatar
arla-haren
Posts: 502
Joined: 06 Jun 2010 16:19
Location: Malmö

Re: Berlin fixed gear

Post by arla-haren » 22 Apr 2012 10:46

Crispet wrote:Kan ju även passa på att tipsa om Rembetis där det är smockfullt av de vackraste gamla stålcyklarna man någonsin sett.

Ligger på:

Oderbergerstraße 35
10435 Berlin
Råkade springa in i den här butiken av en slump. Hade tyvärr ingen tid att kolla ordentligt, men där fanns onekligen en massa ögongodis. Allt från gamla fina Cinellis till tyska track-ramar.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
Panos
Posts: 361
Joined: 01 Dec 2008 11:23
Location: Karlskrona
Contact:

Re: Berlin fixed gear

Post by Panos » 22 Apr 2012 13:29

Ser nice ut :D
Någon som vet hur priserna ligger till på en trackram?

//Panos
Moto Garage 371
GT Avalanche 2.0 -11
BIANCHI

richardo
Posts: 69
Joined: 18 Apr 2008 15:01
Location: Malmø

Re: Berlin fixed gear

Post by richardo » 22 Apr 2012 15:19

Gubben som har den butiken har tydligen rykte om sig att inte gärna sälja sina cyklar, har butiken mest som ett museum som jag förstått det. Grymt kul att gå och titta i dock...

User avatar
d'epoca
Posts: 344
Joined: 29 Dec 2011 16:48

Berlin fixed gear

Post by d'epoca » 22 Apr 2012 16:24

Berlin har många vintage-butiker med cyklar (enligt andra tyskar är Berlin en enda stor second hand). Och jag har aldrig sett så många tjejer på fixed / fina racer som i Berlin.

Rembetis är nog det bästa man kan se, världsklass. Helt annorlunda mot hur det brukar vara. Ägaren är oerhört lågmäld och ödmjuk. Men om du får köpa är en helt annan sak.

http://www.bikesberlin.com/discussion/1 ... -berlin/p1

Observera att Cicli Berlinetta numera ligger på adressen:
Schönfließerstr. 19
10439 Berlin-Prenzlauer Berg

Jag fick nämligen upp även den gamla på Google Maps. Just det, Google Maps och Tyskland är inte en kärlekshistoria.
Yesterday's Technology Today

User avatar
Huliganen
Posts: 1450
Joined: 08 May 2012 12:53
Location: Dalen

Re: Berlin fixed gear

Post by Huliganen » 17 Jul 2012 17:36

Tips på var i berlin man kunde hitta en östtysk diamant-trackram? 8)
F‡$†Λ $†HŁΜ

TARCK'S NOT DEAD
BOMB HILLS NOT COUNTRIES

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: Berlin fixed gear

Post by abacaxi » 13 Aug 2012 21:16

det var velo saloon som sålde en i taget ur en jättebatch nyligen, och lät någon gå in i butiken och köpa den jag hade sett ut så ebayauktionen avslutades, motherfuckers. hittar du en stl ~60 c-t för under €350 så köp den åt mig.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

Post Reply