Suicycle Hamburg

Resereportage och tips på ställen att besöka!
Post Reply
tvåmetersenheten
Posts: 24
Joined: 21 Apr 2009 09:42
Location: Lund, Skåne, Copenhagen
Contact:

Suicycle Hamburg

Post by tvåmetersenheten » 12 Jun 2009 13:17

Var i Hamburg för nästan en månad sen nu och det var en mycket bättre och trevligare stad än vad jag förväntat mig. Särskilt området St Pauli och däromkring. Som en blandning av Prenzlauer berg och Kreuzberg i Berlin.

Fick tips av Sönke att besöka Suicycle store, och den hittade jag snabbt till, vi gick rakt på den på vår första rundtur i st pauli. Adress och mer info om butiken hittar du här:

http://www.suicycle-store.com/

Vet inte alls hur deras webshop är, men affären var underbar. Det var rörigt som fan och de hade nog inte riktigt fått helt styr på den än men om man gillar att plocka i lådor och vara omgärdad av ramar och cykeldelar och leta runt bland gömmorna så är det hit du ska åka. Vet inte hur länge den har funnits men de hade många ramar och delar, nya som begagnade och inte minst egentillverkade ramar.

De fanns i fyra olika utförande och görs av en gammal tysk rambyggare som håller till några mil utanför Hamburg. Ramen kommer i fyra olika utföranden fixed, time, single speed och street, med olika geometri och går på 600 euro. De går såklart att måttbeställa och man kan välja mellan 20 olika färger, men det verkade som alla färger går att ordna, men kostar lite extra. Det var snygga detaljer på ramarna som kanske inte riktigt framgår av mina bilder men detaljbilder finns på deras hemsida.

De tillverkar också egendesignade styrstammar, som jag tyvärr bommade att fota, men de kan man också få helt måttbestämda, men då går de också på över 100 euro om jag minns rätt. Som ni förstår var jag lite stressad och fick mer information på en gång än jag kunde hantera men har ni några frågor så kontakta eller besök butiken, de som arbetade där var extremt vänliga och tillmötesgående.

Det enda som jag kunde önska var att de hade priser på prylarna, för precis som hos TBS i Köpenhamn får man fråga om priset på varenda pryl. Så jag kan inte säga mycket om priserna, men jag fick med mig en cinelli styrstam, helt ny för 40 euro och ett par sköna yeti grips för 10 euro, sen var det vidare, för jobbet hade inte riktigt tålamod med mig och mitt cykelintresse, men sammanfattningsvis en butik, stadsdel, och stad värt ett besök.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Post Reply