Cicli Berlinetta! - Nu med bilder!

Resereportage och tips på ställen att besöka!
User avatar
AndreasVH
Posts: 1397
Joined: 13 May 2008 22:03
Location: Älta/Nacka

Post by AndreasVH » 19 May 2009 19:34

Nyss hemkommen från ett somrigt Berlin kan jag ju sammanfatta mina intryck lite...


Tre saker som slog mig när det gäller cyklande i stan:
1. Satan vad det går undan. Både på cykelbana och trottoarer.
2. Ingen har hjälm.
3. Massor av fina stålräsers som bruksanvänds av båda kön i alla åldrar.


När det gäller de båda omtalade butikerna så blev det förstås besök där också.

Jag förstår kritiken mot Keirin Berlin, men efter att jag förklarade att jag var ute efter ett billigt vevparti till min polocykel blev han på bra humör. Jag fick höra att de spelar strax bortom Kottbusser Tor på söndagar kl 13, men det blev aldrig av att åka dit. Vevparti hade han inget, så det blev ett svart Nitto riser till IRO:n istället.

Cicli Berlinetta är ett sånt där ställe man kan återkomma till flera gånger och bara gotta sig åt alla cyklar och delar som finns där. Han jag pratade med (Dustin?) var väl också lite butter först, men när han fick berätta om att han precis varit i Italien och plockat hem delar samt kollat in Girot blev det en trevlig pratstund där också. Han plockade däremot omgående fram ett gammalt Campa vevparti som kommer sitta som en smäck på min "nya" polohoj. €20 gick det på.


Annars så blev stadsdelen Friedrichshain vår nya favorit. Sist vi var i Berlin var härom året mitt i smällkalla vintern och då var det svårt att njuta. Nu fick vi se alla butiker, restauranger, fik och gallerier i all sin vårprakt och då var det bara att hänga ut så mycket man bara hann.

Det är stor chans att det blir en årlig vårresa till Berlin i fortsättningen! :)

Spottat i Mitte:

Image
Last edited by AndreasVH on 23 Nov 2009 08:35, edited 1 time in total.
Pflanzgarten stole my virginity

User avatar
jp
Posts: 633
Joined: 29 Jul 2008 22:14
Location: MALMØ

Post by jp » 20 May 2009 23:52

ah, håller med dig som fan, jag kom oxå hem därifrån innan idag, enligt de jag pratat med var det ovanligt lungt och fint just nu.. men fan vad jag önskade att man hade haft med sig cykeln!

Fick nöjja mig med hyrcyklar med löjligt tjocka däck.. fast tillochmed det var underbart!

Tror jag såg 100+ växlade gamla stålräcers ... och typ en miljon mountainbikes.

User avatar
pistolpete
Posts: 459
Joined: 05 Jan 2009 21:41
Location: Stockholm

Post by pistolpete » 16 Jul 2009 15:31

Drar ner den 5te inte så mycket för cyklarna utan för klubbarna men det är ju en perfekt kombo!

Post Reply