Marseille

Resereportage och tips på ställen att besöka!
Post Reply
User avatar
Motorcity
Posts: 405
Joined: 03 Jul 2012 22:23
Location: GBG

Marseille

Post by Motorcity » 09 May 2013 21:58

Har bokat en resa till Marseille i juni. Första gången jag och tjejen besöker stan. Har ni några cykelrelaterade tips eller kanske några andra tips på saker att se eller göra tas det tacksamt emot! Om ni vet någon shysst skivaffär är det också välkommet :mrgreen:

User avatar
Motorcity
Posts: 405
Joined: 03 Jul 2012 22:23
Location: GBG

Re: Marseille

Post by Motorcity » 09 Jun 2013 18:29

Hehe, ingen på hela forumet som har varit där och vill dela med sig?

Fixen
Posts: 2841
Joined: 21 Aug 2009 09:08

Marseille

Post by Fixen » 12 Jun 2013 20:46

Kolla superfuture och deras resforum.

User avatar
Motorcity
Posts: 405
Joined: 03 Jul 2012 22:23
Location: GBG

Re: Marseille

Post by Motorcity » 21 Jun 2013 14:48

Nu har jag redan varit där, för sökfunktionens skull uppdaterar jag med vad jag fann. Tack för tipset ovan, fann dock mest parisrelaterade saker i deras resedel. Men ska också påpeka att jag inte riktigt förstod sidan!

Ur fastnavssynpunkt gjorde jag en del iakttagelser. Det fanns en hel del cyklister som körde fixed i stan. En hub för fixedcyklismen i stan verkade vara road art 13. Tyvärr hade de stängt precis den vecka jag var där så jag lyckades aldrig spana in stället. Låg på en adress i "gamla stan".

FGM - fixed gear marseille, kör onsdagsrundor med utgångspunkt från Vieux Port. Kl 20.30.

Sen finns det en velodrom, spanade aldrig in denna då den låg en bit från centrum.

Omgivningarna runt marseille är väldigt fina, spottade mycket lvg-cyklister som brände nerför de omgivande bergen och dess snirkliga vägar.

Skivor inhandlades på Galette records som ligger i området runt cours julien. Ett bra område om man vill spotta fixedcyklister, svinga en bägare eller käka senegalesisk mat.

User avatar
Motorcity
Posts: 405
Joined: 03 Jul 2012 22:23
Location: GBG

Re: Marseille

Post by Motorcity » 21 Jun 2013 14:52


klas
Posts: 76
Joined: 13 Oct 2009 16:30
Location: malmö

Re: Marseille

Post by klas » 08 Oct 2013 05:29

FGM - fixed gear marseille, kör onsdagsrundor med utgångspunkt från Vieux Port. Kl 20.30.

Körde en vända med FGM när jag var där förra året. Jävligt shysst glidåkning längs stora boulevarder ner till vattnet där det inmundigades öl och snacks. Tyvärr ganska kort runda och väldigt väldigt snålt med engelsktalande men ganska trevligt ändå. Tyvärr grusades mina planer att utforska staden via cykel, något som verkar jävligt gött.

Post Reply