Malmö

Resereportage och tips på ställen att besöka!
hejdå

Re: Malmö

Post by hejdå » 01 Dec 2008 21:38

Bubblan wrote:Nästa helg hoppas jag att jag ska bege mig ner till Malmö. Jag har stora förväntningar på denna metropol. Då jag inte har spenderat mer tid än vad det tog att smaska i mig en macka från SubWay i Malmö så skulle jag vilja ha lite stalltips.

Vad är jag då ute efter?

God tjeckisk öl, pizzerior där man inte får skäll för att man vill ha räkor och musslor på kebabpizzan, en skobutik med udda Converse, trevliga cykelvänner och allt annat som är bra med Malmö. Falafel är däremot någonting som jag inte är intresserad av.

Väl mött

Bubblan "Terror-Per" V
Jag spelar bingo med dig bubblan, inga problem! Det finns mig veterligen tre bingohallar i malmö. Blå Hallen Södra Förstadsgatan 74B (http://www.nygab.se), Malmö Tel: 040-128332, Kungsbingo Friisgatan 20, Malmö Tel: 040-230605 & Triangeln Bingo Spångatan 11, Malmö (http://www.triangelnsbingo.se/) Tel: 040-97 20 21. Pizzor har dom inte så många bra av i malmø faktiskt, det fanns en fin på begsgatan som hette Pacino, där kunde man köpa kannor och härlig kebabpizza, den bytte sedermera namn till scarface och behöll det vinnande konceptet fram tills konkursen. Där ligger nu en indisk resturang hur vida man kan köpa kannor där kan jag ej svara på. God tjeckis öl inmundigas på Nya Tröls eller kanske på metro. Malmö är bedövande vackert om man tar sig en liten bit ifrån möllan, att sitta och blicka ut över öresund är något av det bästa jag vet, oavsett vilken sida av sundet jag befinner mig på.

Att det ens fanns svåra converse-skor visste jag inte, jag var under yngre år magiskt kär (vi snackar barnsben nu) i chucks (eller dylika kopior) men har inte ägt ett par sedan de krämvita skorna jag köpte vid 18 års ålder gick åt skogen så där kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Puttrar du över sundet så kan vi gå och strosa i butiker tills fötterna värker och magen kurrar efter hambrugare och öl på kalaset!

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Re: Malmö

Post by Bubblan » 01 Dec 2008 23:24

mrtn wrote:Så du ska ner till Malmoe Bubblan?
Klart du ska göra en roadtrip i Boons Orientexpress, lovar att lira lite bingo med dig om jag får!
Jag är game. En roadtripp i Orientexpressen blir hur bra som helst. Jag packar även ner vattenskidlinan, ifall att någon av oss blir sugen på att göra som dom här[1] dårarna på vägen ner eller upp. Du är mer än välkommen att göra mig sällskap till bingohallen.

[1] - http://happymtb.org/forum/read.php/1/1024677

SimonBusk wrote:...
Jag spelar bingo med dig bubblan, inga problem! Det finns mig veterligen tre bingohallar i malmö. Blå Hallen Södra Förstadsgatan 74B (http://www.nygab.se), Malmö Tel: 040-128332, Kungsbingo Friisgatan 20, Malmö Tel: 040-230605 & Triangeln Bingo Spångatan 11, Malmö (http://www.triangelnsbingo.se/) Tel: 040-97 20 21. Pizzor har dom inte så många bra av i malmø faktiskt, det fanns en fin på begsgatan som hette Pacino, där kunde man köpa kannor och härlig kebabpizza, den bytte sedermera namn till scarface och behöll det vinnande konceptet fram tills konkursen. Där ligger nu en indisk resturang hur vida man kan köpa kannor där kan jag ej svara på. God tjeckis öl inmundigas på Nya Tröls eller kanske på metro. Malmö är bedövande vackert om man tar sig en liten bit ifrån möllan, att sitta och blicka ut över öresund är något av det bästa jag vet, oavsett vilken sida av sundet jag befinner mig på.

Att det ens fanns svåra converse-skor visste jag inte, jag var under yngre år magiskt kär (vi snackar barnsben nu) i chucks (eller dylika kopior) men har inte ägt ett par sedan de krämvita skorna jag köpte vid 18 års ålder gick åt skogen så där kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Puttrar du över sundet så kan vi gå och strosa i butiker tills fötterna värker och magen kurrar efter hambrugare och öl på kalaset!
Det här kan ju bli hur bra som helst, då tänker jag på bingon. Jag måste bara komma på någon bra förklaring till mina vänner i RFV (Riksförbundet För Vithåriga), dom kan bli förbannade när jag dyker upp med folk i min egen ålder. Att stöta sig med BINGO-maffian vill man nämligen inte göra.

Då släpper jag genast tanken på en bra pizza, får kanske prova en falafel.

Här slutar mina cons, på väggen. Ytterligare två par går sina sista dagar till mötes.
Image
Cogs 'n Kegs

Johannes
Posts: 39
Joined: 16 Nov 2008 23:07
Location: MALMØ
Contact:

Post by Johannes » 02 Dec 2008 00:02

Fy fan vad trevligt med lite utomsocknes folk. Pista malmoe består ju inte riktigt av så stor del skåningar, så språket och traditioner blir det nog inga problem med. Men det ryktas om danskar till katten och då vet man aldrig hur det slutar.....

hejdå

Re: Malmö

Post by hejdå » 02 Dec 2008 00:38

Bubblan wrote: Jag packar även ner vattenskidlinan, ifall att någon av oss blir sugen på att göra som dom här[1] dårarna på vägen ner eller upp. Du är mer än välkommen att göra mig sällskap till bingohallen.

[1] - http://happymtb.org/forum/read.php/1/1024677
Jag är ju uppvuxen på landet med allt vad det innebär, vi brukade göra precis som i den där videon fast på mindre skogsvägar och ibland med snowboard efter bilen. När sommaren kom så stod vi på skateboarden bakom bilen, första gången jag tolkade hängde jag fast i "bönpallen" på lill-mickes trimmade 125:a som gjorde minst 90 knyck. Det var spännande!

User avatar
Martin B
Posts: 119
Joined: 11 Feb 2008 20:09
Location: Malmö
Contact:

Post by Martin B » 03 Dec 2008 16:49

Bingohallen på möllan är nog klart värt ett besök. Sällan kan man få se så många mentholrökande tanter på en och samma gång. I övrigt är ju kallbadhuset klart ett måste ifall man nu gillar kallbad och bastu med havsutsikt. Dom har öppet 12:00-19:00 på vardagar och 12:00-16:00 på helger.

User avatar
Gustav
Posts: 2171
Joined: 07 Dec 2007 16:58
Location: Stockholm

Post by Gustav » 09 Dec 2008 00:34

Ålrajt, jag och damsällskap tar förmodligen några dagar i Malmö över nyår. Vad är upp i byn då? Vidare, förutom TBS på andra sidan ån, vad finns i lbs-väg?
Studiebesök på PM är kanske också något att tänka på?

Mvh,
Gustav

User avatar
carlhenrik
Posts: 918
Joined: 06 Nov 2007 21:38
Location: Sthlm

Post by carlhenrik » 09 Dec 2008 01:09

Electrohype 2008 i Malmö konsthall - Knäppt och melankoliskt.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1423&a=860473

Skulle jag se om jag hade vägarna förbi Malmö.

User avatar
Gustav
Posts: 2171
Joined: 07 Dec 2007 16:58
Location: Stockholm

Post by Gustav » 09 Dec 2008 01:13

carlhenrik wrote:Electrohype 2008 i Malmö konsthall - Knäppt och melankoliskt.
Givet. Tack för det.

User avatar
Batman
Posts: 563
Joined: 04 Sep 2008 14:17
Location: Sthlm
Contact:

Post by Batman » 15 Dec 2008 02:01

Va e det man sajor: har du sitt malmoe har du sitt världen;-)

hejdå

Post by hejdå » 15 Dec 2008 11:17

Gustav wrote:Ålrajt, jag och damsällskap tar förmodligen några dagar i Malmö över nyår. Vad är upp i byn då? Vidare, förutom TBS på andra sidan ån, vad finns i lbs-väg?
Studiebesök på PM är kanske också något att tänka på?

Mvh,
Gustav

Pista Malmø bygger sin klubblokal där i dagarna, vägarna skall tydligen vara torra så när vi inte dricker folköl och spikar oss i låren kan du få följa med på en helvetsrunda ut till brofästet och tillbaks om du vill! Ta med damen, det blir sköj!

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Post by snarkus » 15 Dec 2008 15:34

SimonBusk wrote:
Gustav wrote:Ålrajt, jag och damsällskap tar förmodligen några dagar i Malmö över nyår. Vad är upp i byn då? Vidare, förutom TBS på andra sidan ån, vad finns i lbs-väg?
Studiebesök på PM är kanske också något att tänka på?

Mvh,
Gustav

Pista Malmø bygger sin klubblokal där i dagarna, vägarna skall tydligen vara torra så när vi inte dricker folköl och spikar oss i låren kan du få följa med på en helvetsrunda ut till brofästet och tillbaks om du vill! Ta med damen, det blir sköj!
Att inte ägna Pista Malmö ett studiebesök är inte att tänka på! :D

User avatar
Gustav
Posts: 2171
Joined: 07 Dec 2007 16:58
Location: Stockholm

Post by Gustav » 22 Dec 2008 21:49

SimonBusk wrote:
Gustav wrote:Ålrajt, jag och damsällskap tar förmodligen några dagar i Malmö över nyår. Vad är upp i byn då? Vidare, förutom TBS på andra sidan ån, vad finns i lbs-väg?
Studiebesök på PM är kanske också något att tänka på?

Mvh,
Gustav

Pista Malmø bygger sin klubblokal där i dagarna, vägarna skall tydligen vara torra så när vi inte dricker folköl och spikar oss i låren kan du få följa med på en helvetsrunda ut till brofästet och tillbaks om du vill! Ta med damen, det blir sköj!
Toppen! Tyvärr har vi inga rides med oss (om jag inte försöker lobba lite i sista sekund). Låter förvisso trevligt med spikar och folköl, bara det inte blir för gubbigt för min flickvän.
I övrigt då, var firar man nyår, var går man för ett bredd utbud av öl och cognac, var äter man lunch?

Edit: de-edit

User avatar
Patch
Posts: 653
Joined: 25 Sep 2008 07:58
Location: Malmø
Contact:

Post by Patch » 06 Mar 2009 12:46

Vad heter graffiti butiken vid möllevångstorget?
Image

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Post by olebole » 06 Mar 2009 13:26

bold wrote:Vad heter graffiti butiken vid möllevångstorget?

Impala?


ps. Du borde komma och cykla med pista malmö nån torsdag!

User avatar
Patch
Posts: 653
Joined: 25 Sep 2008 07:58
Location: Malmø
Contact:

Post by Patch » 06 Mar 2009 20:33

jag får min cykel om en vecka, men då e tjejen kvar torsdagen efter. Kommer den 27:e säkert. sen ska jag till 2manydjs i Lund!
Impala var d, men de hade inte så mycket skit där egentligen.
Image

Abolf
Posts: 390
Joined: 29 Jan 2008 17:05
Location: Malmö

Post by Abolf » 07 Mar 2009 14:37

2 many dj's spelar den 26.. det är Lordi den 27.... missta dig inte om datum

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 26 Apr 2009 23:37

Malmös bästa falafel finns i gatuköket mitt emot Tröls! 20:-, "grillat" bröd osv. 5 st åkte med mig i väskan hem till Stockholm!
Cogs 'n Kegs

Post Reply