Malmö

Resereportage och tips på ställen att besöka!
User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Malmö

Post by Bubblan » 28 Nov 2008 20:06

Nästa helg hoppas jag att jag ska bege mig ner till Malmö. Jag har stora förväntningar på denna metropol. Då jag inte har spenderat mer tid än vad det tog att smaska i mig en macka från SubWay i Malmö så skulle jag vilja ha lite stalltips.

Vad är jag då ute efter?

God tjeckisk öl, pizzerior där man inte får skäll för att man vill ha räkor och musslor på kebabpizzan, en skobutik med udda Converse, trevliga cykelvänner och allt annat som är bra med Malmö. Falafel är däremot någonting som jag inte är intresserad av.

Väl mött

Bubblan "Terror-Per" V
Cogs 'n Kegs

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Post by Fredde » 28 Nov 2008 21:44

Med tanke på hur otoligt skön stil Pista Malmö hade på retarden så tar de säkert väl hand om dej :)

/Fredde

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Post by snarkus » 28 Nov 2008 22:18

Pista Malmoe tar mer aen gaerna god hand om dig!

Foer oelutbud kan jag nog rekommendera Paa Besoek som ligger paa Nobelvaegen och Brogatan som ligger paa.. Brogatan.

Oortodoxa pizzerior finns paa vart gathoern, och det finns traed som det vaexer sjukt svaara sneakers paa.

:twisted:

Kneecap
Posts: 727
Joined: 22 Aug 2008 12:38

Post by Kneecap » 28 Nov 2008 22:37

Jag kan rekomendera Lussekatten som går på lördagen.. Ett av malmös bättre initativ..

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Post by Fredde » 28 Nov 2008 22:39

Glöm bara inte att packa med dialekt-filter...

/Fredde

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Post by snarkus » 28 Nov 2008 23:13

Men vaufäään, alla fårstår vell SKAUNSKA! d0 skau vä jaavvla glauue att d0 ente skau aauga te sjaaauöebåh allårrRRRr nått annat stelle aude poh lannid!

Som en sidogrej horde jag ett fantastiskt Zlatan-citat pa jobb idag, fran Radio Malmohus; reportern sade nagot om nagot fotbollspris i Italien, typ basta utlandska spelaren i ligan, och Z svarade "om det hade varit en individuell sport hade jag tagit ALLA medaljerna". Det ar fa ett SKåNSKT mindset! :twisted: :twisted:

(Bortse garna fran det har inlagget, jag borjar bli full nu.)

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Post by Fredde » 29 Nov 2008 00:02

snarkus wrote:Fiiinns haer noen eowker att sitta lide potaoutis?
Har bott ett år i malmoe! :)

/fredde

pista-primorska
Posts: 340
Joined: 08 Oct 2008 02:59
Location: Sundets blåshål..

Post by pista-primorska » 29 Nov 2008 08:55

snarkus wrote:Men vaufäään, alla fårstår vell SKAUNSKA! d0 skau vä jaavvla glauue att d0 ente skau aauga te sjaaauöebåh allårrRRRr nått annat stelle aude poh lannid!

Som en sidogrej horde jag ett fantastiskt Zlatan-citat pa jobb idag, fran Radio Malmohus; reportern sade nagot om nagot fotbollspris i Italien, typ basta utlandska spelaren i ligan, och Z svarade "om det hade varit en individuell sport hade jag tagit ALLA medaljerna". Det ar fa ett SKåNSKT mindset! :twisted: :twisted:

(Bortse garna fran det har inlagget, jag borjar bli full nu.)
Har du problem med folk om har rötter i skånska myllan(sjöbo)? :twisted:
Prova förstå kristanstadbor, de låter som inget annat..

Kneecap
Posts: 727
Joined: 22 Aug 2008 12:38

Post by Kneecap » 29 Nov 2008 11:07

pista-primorska wrote: Prova förstå kristanstadbor, de låter som inget annat..
Det är faktiskt imponerande att en hel stad kan lida av en så svår halssjukdom..

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Post by olebole » 29 Nov 2008 13:08

Kneecap wrote:
pista-primorska wrote: Prova förstå kristanstadbor, de låter som inget annat..
Det är faktiskt imponerande att en hel stad kan lida av en så svår halssjukdom..
Halva Malmö är ju invarderat av smålänningar!

Kneecap
Posts: 727
Joined: 22 Aug 2008 12:38

Post by Kneecap » 29 Nov 2008 16:12

olebole wrote:
Kneecap wrote:
pista-primorska wrote: Prova förstå kristanstadbor, de låter som inget annat..
Det är faktiskt imponerande att en hel stad kan lida av en så svår halssjukdom..
Halva Malmö är ju invarderat av smålänningar!
Dont blaim me for that.. Jag är exilgöteborgare..

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 29 Nov 2008 16:16

Det finns hopp för en trevlig helg med andra ord.

Nu när jag sitter här i bingohallen slog det mig att det vore trevligt med lite bingospelande när man ändå är i staden. Så om det finns någon bingoälskare som vill följa på några brickor så är det bara att säga till.

Hälsningar från bingohallen vid Fridhemsplan
Cogs 'n Kegs

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Post by jon » 29 Nov 2008 19:07

Trevligt trevligt! Du tänker väl köra katten?
Kommer du ner själv eller tar du med dej fler 08:or?
I Dalarnas djupa skogar..

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 29 Nov 2008 19:16

jon wrote:Trevligt trevligt! Du tänker väl köra katten?
Kommer du ner själv eller tar du med dej fler 08:or?
Det är katten, och möjligtvis en timmes bingo, som är resans höjdpunkt. Jag vet att Boon ska ner, sen vet jag inte riktigt, vore ju både glatt och härligt med ett "08-crew".
Cogs 'n Kegs

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Post by jon » 29 Nov 2008 21:17

Fett! Då kanske man kan få se den omtalade Palten i egen hög person?
I Dalarnas djupa skogar..

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 29 Nov 2008 21:28

jon wrote:Fett! Då kanske man kan få se den omtalade Palten i egen hög person?
Det ska bli riktigt roligt! Vet inte om den är så mycket att se. Just nu är Palten strippad. Den ska säljas till förmån för Palt v.2. Men vi får se om det inte blir Palten ändå, det är ju trots allt min favvo.
Cogs 'n Kegs

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Post by snarkus » 29 Nov 2008 23:08

olebole wrote:
Kneecap wrote:
pista-primorska wrote: Prova förstå kristanstadbor, de låter som inget annat..
Det är faktiskt imponerande att en hel stad kan lida av en så svår halssjukdom..
Halva Malmö är ju invarderat av smålänningar!
Sa sant.. Pa Moellan bor dom, 5-12 st per lagenhet. Massan av deras sammanlagda dreadlocks ar helt enorm.

User avatar
geschwindten
Posts: 234
Joined: 28 Apr 2008 21:51

Post by geschwindten » 01 Dec 2008 20:31

Fett! då är vi fler som håller stockholmsfanan! Jag kommer också. Mina vanliga grejer på agendan för ett Malmöbesök är en kaffe på Solde http://soldekaffebar.blogspot.com/ falafel - var den är bäst får man fråga en Malmöbo. Det och ett sesambröd från Nansis bageri på Simrishamsgatan i kanten av Möllan. Där kan man också köpa cd-skivor med persisk musik, om man vill ha smakråd fråga en av de yngre istället för storbagarn den äldre.

Längre ner bort från möllan på samma gata finns en mobilaffär där man kan köpa coola nyckelband för 500kr st, men om man är bestämd får man dom för 15 kr. Själv tyckte jag att en svart med texten "AFGHANISTAN" och landets flagga var så snygg att jag skaffade 3 stycken.

Bakom solde ligger davidshallstorg, det är ett trevligt ställe.
Jag vet att det finns en stor bingohall centralt i Malmö men har ingen aning om vad gatan heter, det är nära mazetti-huset "chokladfabriken" heter det så?

Själv undrar jag var man kan spela flipper?
Förutom alla ställen i stan måste man träffa Pista Malmö, bäst chans en torsdag då det är regelbundna turer. Iannatfall står det cyklar utanför solde med jämna mellanrum. Katten kommer välta hela stan!

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 01 Dec 2008 20:44

geschwindten wrote:Fett! då är vi fler som håller stockholmsfanan! Jag kommer också. Mina vanliga grejer på agendan för ett Malmöbesök är en kaffe på Solde http://soldekaffebar.blogspot.com/
...
Bakom solde ligger davidshallstorg, det är ett trevligt ställe.
Jag vet att det finns en stor bingohall centralt i Malmö men har ingen aning om vad gatan heter, det är nära mazetti-huset "chokladfabriken" heter det så?

Själv undrar jag var man kan spela flipper?
Förutom alla ställen i stan måste man träffa Pista Malmö, bäst chans en torsdag då det är regelbundna turer. Iannatfall står det cyklar utanför solde med jämna mellanrum. Katten kommer välta hela stan!
Då tycker jag att vi gör så här. Jag gillar inte kaffe, men jag följer med dig till Solde och tvingar i mig en kopp. Nu vet jag iofs inte om du gillar bingo, men gör du inte det så följer du med och tvingar igenom dig några brickor. Sen när det är klart så går vi och spelar flipper (kan passa på att berätta att Laserdome eller vad det nu heter på Surbrunnsgatan i sthlm fått in lite nya flipper).
Cogs 'n Kegs

User avatar
M
Posts: 809
Joined: 14 Jul 2008 19:56
Location: Bandhagen / Sthlm

Post by M » 01 Dec 2008 21:03

Så du ska ner till Malmoe Bubblan?
Klart du ska göra en roadtrip i Boons Orientexpress, lovar att lira lite bingo med dig om jag får!

Post Reply