Cykla i Indien.

Resereportage och tips på ställen att besöka!
Post Reply
User avatar
surpa
Posts: 139
Joined: 10 Jun 2008 09:27
Location: Åkersberga

Cykla i Indien.

Post by surpa » 01 Nov 2008 17:32

Image

Jag ska till Indien och staden Bangalore efter jul på en adoptions resa. Blir nog där i ca två veckor men det är inte jag som ska adoptera utan min syrra. Som tre barns far tycker hon att jag skulle vara perfekt som stöd person under denna vistelse och det är väll bara att hålla med.
Eftersom hon kommer tillbringa all sin tid med barnet för att knyta an osv. blir det nog en del tid jag får spendera själv. Då tänkte helt sonika cykla i Bangalore och kolla in lite sjysta sevärdheter. Tänkte köpa mig en äkta Indisk jonne på plats för några hundralappar och ge mig ut på gatorna.
Är det någon här som har varit i Indien och prövat att cykla där? Funkar det att cykla omkring som västerlänning eller är det en hopplös tanke? Det kommer inte att bli fixed men väl SS.

sancho
Posts: 378
Joined: 27 May 2008 00:43
Location: Umeå

Post by sancho » 01 Nov 2008 21:09

Låter som en rolig ide att se dig om på cykel.

User avatar
surpa
Posts: 139
Joined: 10 Jun 2008 09:27
Location: Åkersberga

Post by surpa » 03 Nov 2008 11:34

Internet är verkligen skitbra. Nu har jag snackat med människor i Bangalore och fått adresser till bra cykelhandlare. Tydligen är det märket Hero som gäller. Finns från 2500 rupier upp till 4000 rupier.
Image
Image

makkan
Posts: 58
Joined: 27 May 2008 13:40
Location: Rödeby

Post by makkan » 04 Nov 2008 05:38

Har varit i Bangalore ett par, tre gånger. Vissa områden är det väldigt mycket trafik men det går att ta sig fram. Glöm bara allt som har med trafikregler att göra. I Indien är det alla först som gäller.
Ta och gör ett besök på Gangarams. Det är en bokaffär med väldigt billiga böcker. Har köpt flera hyllmeter med böcker därifrån.

Post Reply