Sicilien, Palermo?

Resereportage och tips på ställen att besöka!
Post Reply
User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Sicilien, Palermo?

Post by klasolsson » 30 May 2012 13:35

Ciao!

Ska semestra en vecka utanför Palermo på Sicilien i sommar. Någon som har några cykelrelaterade tips? Ställen att hyra cykel på ex?

Jag har hittat en utomhusvelodrom i Palermo men inte så mycket info om den, någon som varit där och vet lite mer? Är den öppen alls?

Tacksam för alla tips!

Bon journo!
Image

// Klas

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Sicilien, Palermo?

Post by Ronny » 01 Jun 2012 18:59

Palermo har jag varit några gånger men aldrig för att cykla eller titta på cyklar.
Velodromen används inte längre för cykling och det diskuteras om den ska rivas. Du kan väl alltid fota den. Catacombe dei Cappuccini är värt ett besök. Ska dit i höst på en festival och ska försöka kolla in en butik som ska ha en komplett NOS Moser crono från 84 stående.
Мясо это убийство

User avatar
Kristoffer T
Posts: 301
Joined: 03 Dec 2009 12:35
Location: Stockholm

Re: Sicilien, Palermo?

Post by Kristoffer T » 07 Sep 2012 22:45

Hur gick det för dig Klas, hittade du något cykelrelaterat att rekommendera? Åker till Palermo i morgon och hade varit gött att veta var man kan få sig en fix vid behov :)

Ronny: Vet du vad butiken med Mosern heter och vart den finns? Postar givetvis bilder om jag hittar rätt!

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Sicilien, Palermo?

Post by klasolsson » 10 Sep 2012 09:21

Hej!

Näe, tog mig inte ens in till Palermo. Blev många espressos och öl vid stranden ist. Såg en hel del lvg-hojar på vägarna dock.

Ha en trevlig tid i Palermo!
Kristoffer T wrote:Hur gick det för dig Klas, hittade du något cykelrelaterat att rekommendera? Åker till Palermo i morgon och hade varit gött att veta var man kan få sig en fix vid behov :)

Ronny: Vet du vad butiken med Mosern heter och vart den finns? Postar givetvis bilder om jag hittar rätt!

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Sicilien, Palermo?

Post by Ronny » 11 Sep 2012 09:30

Detta har jag missat när jag inte följer den här sektionen något vidare.
Mosern fanns i Siracusa men såld till Tyskland så jag bryr mig inte längre om den typen.
Мясо это убийство

User avatar
Kristoffer T
Posts: 301
Joined: 03 Dec 2009 12:35
Location: Stockholm

Re: Sicilien, Palermo?

Post by Kristoffer T » 12 Sep 2012 16:36

Klas: Ingen större förlust om du frågar mig. Själv trivs jag betydligt bättre i Cefalú dit resan fortsatte efter två dagar i Palermo. Ska se om jag kan få med mig tjejen på en lvg-tur i backarna innan vi styr hemåt igen. Inte så sannolikt dock :)

Ronny: Då skiter vi i den. Tack ändå.

garjo
Posts: 2
Joined: 19 Dec 2012 20:50
Location: Palermo, Italy

Re: Sicilien, Palermo?

Post by garjo » 19 Dec 2012 21:31

Hi guys,
I'm from Palermo, yeah there's a fixed scene too http://www.facebook.com/#!/groups/palermofixed and our velodrome (although in recent years is a bit shabby) is still active, here on its golden age, now it's naked concrete :cry:

If you think to visit again (or for the first time) my city just contact me :)

Bruno

Post Reply