[Euskadi] Donostia/San Sebastian

Resereportage och tips på ställen att besöka!
Post Reply
pista-primorska
Posts: 340
Joined: 08 Oct 2008 02:59
Location: Sundets blåshål..

[Euskadi] Donostia/San Sebastian

Post by pista-primorska » 17 Oct 2008 23:36

Kom nyligen tillbaka från en trip till Iberien med flickvännen. Tog en del foton under resans gång, så jag tänkte att det kan väll platsa här.

En del av resan gick till Hernani/Donostia(San Sebastian på Spanska) för att hälsa på en kille i Baskien som sov över hos oss en natt förra året när han cyklade Rumänien-Baskien. Såg inga fasta nav alls, men en hel del sköna växlade åk. Annars kan man väll säga att Baskien är högkvarteret för Crustie-looken. Mycket dread-lock hockeyfrillor och tygmärken.

I Hernani, som är ett litet ETA näste ute på landet sov i ett ombyggt jättegarage där en polare till vår polare hade ett gäng cyklar, cykelsport är helt klart en stor grej här. I alla fall om man jämför med Malmö.. I vilket fall, här är garaget(ursäktar bildkvalitén):

Image

Den skraltiga Mtb:n längst in som man kan vagt tyda bakom resten är cykeln som vår polare köpte för en spottstyver i rumänien och endast använde för att cykla hem..

Spenderade mest tid i Donostia, som liknar en fransk stad längs Medelhavskusten och är full av $. Allt är sådär skitigt som det är i franska städer.. Är tydligen också ett surfmecka men det vet jag inget om.

När vi var där började den 56: internationella filmfestivalen och stan var full av kändisar, exploderande hemmagjorda bomber och skrikande fans. Den här killen tog en paus i cykelturen och spanade lite efter Woddy Allen(notera avsaknaden av solbrännelinje):
Image

I stan fanns även den här vackra skulpturen(Jepp. Det finns ett gäng foton med mig ovanpå den):
Image

Inte den snyggaste hojen, men spana in det ovärdiga låset:
Image

Två sköna åk nere vid stranden:
Image
Image

Såg också en massa fina gamla BMX:er som jag inte pallade fota. Undantaget var den här:
Image
Image

Bonusbild från Hello Kitty affären:
Image

Det var det hele. Inga fixies, men ändå lite foton på några cyklar från en annan del av världen. Kommer mer fixie relaterat material från Spanien senare.

Post Reply