Finns det barn som håller på med cykelpolo?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
Katarina Schück
Posts: 2
Joined: 10 Aug 2011 13:18

Finns det barn som håller på med cykelpolo?

Post by Katarina Schück » 10 Aug 2011 13:26

Hej!
Jag heter Katarina Schück och är journalist på Kamratposten. Jag läste reportaget om cykelpolo i Södermalmsnytt. Nu undrar jag om någon på forumet känner till om det finns barn/unga som håller på cykelpolo någonstans i Sverige. Det vore kul att göra ett reportage i så fall. Vår målgrupp är 9 - 14 år så det inom det åldersspannet jag söker. Eller är cykelpolo en "barnförbjuden" sport?

Kontakta gärna mig om ni känner till något.

Vänliga hälsningar
Katarina Schück
Kamratposten
tel. 08/736 57 44
katarina.schuck@kp.bonnier.se

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Finns det barn som håller på med cykelpolo?

Post by Viggen » 10 Aug 2011 14:40

Hej KP,

Kul att ni hittat hit! Har fortfarande Kropp & Knopp + den där andra boken hemma i lådan/hyllan i barndomshemmet. Det var längesen nu. Återväxten på Poloplanen i Pista Malmö (Malmö) är lite under utveckling, men i Stockholm har man kanske kommit längre och har lite kids som skulle kunna spela.

Vill också tillägga att cykelpolo på inget sätt en barnförbjuden sport, så nog borde kids kunna cykla omkring och svinga klubbor likväl som vuxna!

Skulle vara kul om ni hittade några aktiva barn,
God tur!

User avatar
Jonathan
Posts: 333
Joined: 29 Jan 2010 22:44
Location: Umeå

Re: Finns det barn som håller på med cykelpolo?

Post by Jonathan » 10 Aug 2011 15:13

Det finns fyra ungdomar i Stockholm som jag känner till!
Alla är killar, det är en trettonårig , en femtonårig (jag) och två sextonåriga! Trettonåringen har väl typ spelat två gånger för något år sen så han är inte särskilt aktiv.

Cykelpolo är ju inte en stor sport i Sverige alls tyvärr så det är nog svårt att hitta fler inom den åldersgruppen som spelar, men visst vore det trevligt om sporten växte!

User avatar
backspinsimo
Posts: 222
Joined: 08 Mar 2010 13:30
Location: Stockholm Sweden
Contact:

Re: Finns det barn som håller på med cykelpolo?

Post by backspinsimo » 10 Aug 2011 15:18

Härligt talat så tror jag inte det finns än, inte ens utomlands. Jag har kollat lite runt med mina "polovänner" men ingen hade hört om några barn som spelade. Lite berör väl på att det är svårt att hitta den typ av cyklar i size 20-24" men det finns inget som säger emot att man skulle kunna starta en grupp, det är ofta barn som kollar när vi spelar o de ser sugna ut!
:: http://www.bavabici.com ::

Chris King - White Industries - Mission Workshop - DZR shoes - CINELLI - ESI Grips - Fendor Bendor - FREIGHT - MKS - Fyxation - Paul Components Engineering - Phil Wood - BLB - Kashimax - Nitto ... you name it!

Katarina Schück
Posts: 2
Joined: 10 Aug 2011 13:18

Re: Finns det barn som håller på med cykelpolo?

Post by Katarina Schück » 11 Aug 2011 09:18

Hej!
Tack för svar! Tyvärr räcker det inte med en 13-åring som tränat två gånger för ett reportage. Så jag antar att jag får ge upp. Men om någon som läser detta hör talas om några 9-14-åringar som håller på med cykelpolo får ni gärna höra av er till KP.

Vänliga hälsningar
Katarina Schück
Kamratposten
tel. 08/736 57 44
katarina.schuck@kp.bonnier.se

User avatar
Therese
Posts: 80
Joined: 03 Sep 2009 14:13
Location: London

Re: Finns det barn som håller på med cykelpolo?

Post by Therese » 11 Aug 2011 22:01

I brist pa svenska unga spelare sa finns det ett engelskt lag med tre broder - Team Warin. Yngsta killen, Alfie, ar bara 12 ar gammal (fast han ser mer ut som 10, vi ar inte riktigt saker) och riktigt bra oxo. Dem kom pa 25:e plats av 50+ lag (dar dem flesta ar 20+) i London Open 2011.

User avatar
bruse
Posts: 515
Joined: 24 Jan 2008 14:36
Location: Stockholm
Contact:

Re: Finns det barn som håller på med cykelpolo?

Post by bruse » 01 Sep 2011 12:30

Gammal tråd och kanske inaktuell. Min son spelade en del cykelpolo när han var 16 om nu det räknas som barn.

Post Reply